7 Ноември, 2024 15:57 731 46

Електромобилите щели да помогнат на европейците да спестят повече от 22 милиарда евро годишно

  • двупосочно зареждане-
  • електромобили-
  • електроенергия за дома

Това се твърди от проучване на института Frauhofer

Електромобилите щели да помогнат на европейците да спестят повече от 22 милиарда евро годишно - 1

Германският институт Frauhofer проучи икономическите ползи от технологията V2G (автомобил към мрежата), която става все по-широко разпространена в Европа. В края на октомври организацията публикува доклад, който предполага, че V2G може да спести на европейците до 22 милиарда евро годишно от комунални услуги до 2040 година и повече от 100 милиарда евро между 2030-а и 2040-а.

Отбелязва се, че ако трябва да бъдат постигнати целите за намаляване на CO2, електрификацията за превозните средства ще доведе до увеличаване на търсенето на електроенергия и следователно до по-голямо търсене на генериране на енергия от възобновяеми източници. Технологиите за интелигентно зареждане и двупосочно зареждане предлагат значителни предимства при намаляване на натоварването по време на тази трансформация.

От своя страна зависимостта от батерии за стационарното съхранение на енергията също намалява. Според анализаторите, ако се внедри интелигентен и двупосочен пренос на енергия, могат да се постигнат икономии на разходи от над 10%. През десетилетието от 2030 г. до 2040 г. разликата в разходите може да надхвърли 100 милиарда евро в разходите на енергийната система, като се използват относителните спестявания от 2030 г.

Допълнителните разходи за двупосочно зареждане намаляват с увеличаване на дела на електрическите превозни средства. Потенциалното намаляване на разходите идва от това, че електромобилите помагат да се осигури преход към възобновяема електроенергия в мрежата. Електрическите превозни средства вкъщи или на работа могат да намалят нуждата от стационарни батерии с до 92% през 2040 година.

Електромобилите щели да помогнат на европейците да спестят повече от 22 милиарда евро годишно

Благодарение на V2G европейската мрежа ще може да интегрира до 40% повече слънчева енергийна мощност, съхранявайки нейния излишък. Това ще превърне електрическите превозни средства в четвъртия по големина „доставчик“ на електроенергия в ЕС и ще намали необходимостта от допълнително производство.

Според проучване, публикувано в списанието Science Advances този май, двупосочното зареждане може също така да удължи живота на батериите на електрическите превозни средства чрез редовно зареждане и разреждане. В доклада се посочва, че животът на батерията може да се увеличи с 9% в сравнение със стандартните методи за зареждане на EV, тъй като превозното средство се поддържа в оптимално състояние на заряд.


Поставете оценка:
Оценка 1.6 от 7 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️

    31 3 Отговор
    Електрокарите даже ще дават безплатен ток за домакинството, само го купете 😀😀😀😀😀

    Коментиран от #13

  • 2 Чочо

    12 0 Отговор
    И да ги дадем на украинците.
  • 3 Иво

    15 1 Отговор
    На европейците да, но на българите нищо няма да помогне.
  • 4 Петър

    30 3 Отговор
    Поне за сега, електомобилите се оказаха измамата на 21-ви век.
  • 5 механик

    29 2 Отговор
    Всяка направа на електрокар замърсява света повече от автомобил с ДВГ , защото направата на 500 кг. батерии е много по вредна !

    Коментиран от #11

  • 6 Хахах

    17 1 Отговор
    Абсолютни глупости и простАфтор
  • 7 ДрайвингПлежър

    24 2 Отговор
    Не знаех, че са пуснали и хумористичен сектор към авто-новините ;)

    Междувременно Тръмп каза - почвайте да копаете за нефт и газ!!!... а Китайците не са и спирали.
    Побъркана Европа упорито се самоубива, а ние за съжаление сме вързани към тоя започващт здраво да се вмирисва труп...
  • 8 защо

    14 3 Отговор
    И украинските войски щели да победят Русия.
    Та така. Кой разбрал - разбрал.
  • 9 българина

    18 3 Отговор
    няма такова нещо спестяване, като ги спестиш от нещо ги даваш за друго с подобен краен резултат Като минахме на лед крушки, който купуваш всеки месец, но харчат малко, а с жичка са 5 пъти по евтини и купуваш веднъж на няколко години, но харчат повече. Ако сметнем общия разход за 5 г няма начин НОВИТЕ КРУШКИ ДА ИЗЛЯЗАТ ПО ЕВТИНО

    Коментиран от #10, #21

  • 10 Каквоооо

    5 8 Отговор

    До коментар #9 от "българина":

    Да не би баба и дядо да са ти разправяли как лампите с нажаема жичка са изкарвали по две петилетки? Защото аз си спомням съвсем различна история.

    Не стига че изкарваха само по няколко месеца в полилея, А така му нагряваха фасунгата, че и тя трябваше да се сменя на една-две години защото прегаряше. Понякога при опит за развиване се развиваше само стъкленият балон, а цокълът с резбата оставаше във фасунгата.

    Сега на абсолютно същия полилей LED крушките не са мръднали от години и няма нагряване.
  • 11 Именно

    1 6 Отговор

    До коментар #5 от "механик":

    По най-песимистичния сценарий ако батерията на Tesla модел s се произвежда от въглища, както "учените" бяха правили "изследването" преди години, при производството се отделят 15 тона въглеродни емисии.

    ТЕЦ Марица Изток отделя над 1 тон емисии, за производството на 1000 kWh електрическа енергия.

    Тоест на всеки 10 цикъла заредени от ВЕИ, батерията на Тесла модел s ще спестява отделянето на 1 тон въглеродни емисии. Само след 150 цикъла ще си изчисти въглеродния отпечатък дори да е произведена само от енергия от въглища.

    Батериите на електромобилите спокойно могат да бъдат зареждани по обяд с излишната евтина енергия.

    Вечерно време, когато енергията е най-скъпа, може и трябва да бъде връщана обратно в мрежата, като за това се плаща на собствениците на електромобилите, вместо на въглищните централи.

    По този начин и мрежата ще се разтовари и няма да има нужда от големи инвестиции, въпреки че електромобилите ще зареждат с хиляди киловати мощност, за да могат да заредят за 5 минути при нужда.

    Коментиран от #22, #30

  • 12 Логично

    1 6 Отговор
    След като има компании които дават милиони, за да купят батерии за съхранение на евтината възобновяема енергия, като тези батерии не стават за нищо друго, много по-логично е някой който вече е хвърлил десетки хиляди лева за автомобил, да предложи същата услуга, защото тези пари ще му дойдат бонус без да влага абсолютно никакви допълнителни средства. Инвестицията вече е направена така или иначе в батерия на колела, която освен за съхранение служи и за придвижване от точка А на точка Б.

    Коментиран от #16

  • 13 хаха

    12 3 Отговор

    До коментар #1 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":

    Тъй де, дай 100 000 за електромобил, който няма и къде да заредиш, щото в апартамента не може да държиш 5-6 киловата, а и на улицата къде да влачиш силов кабел 500м до мястото, което едва си намерил днес. На публично зарядно след часове чакане евентуално може да заредиш на 1-2лв киловата. Изобщо, ще ти е супер евтино, щото едни умни зелки са решили да спрат да произвеждат евтина енергия целодневно и пълнят гуши от европрограми и гарантирани продажби на в пъти по-скъп ток. Пазят уж природата. Как? След 5-10г остават изгнили панели и перки, дето няма кой да ги рециклира, земята е опустошена, животните и растенията на полето са избити, растенията, дето се хранят с СО2 и изчистват въздуха от него, ги няма. Ама що да садят примерно гори и да имат по-добър ефект за всички без разните зелени сделки, замърсяване от ВЕИ, данъци и т.н.? В УК бяха правили сметка- програма 25 милиарда за фабрики за извличане на СО2. Същото оценено в дървета като ефект- няколко хектара на цена 4500 за посаждане.
  • 14 Енергетик

    11 2 Отговор
    "V2G (автомобил към мрежата)"

    И как ще стане това за нормално работещ германец който всяка сутрин отива на работа. Обикновено нощната енергия е евтина и той трябва да си зареди колата и да отиде на работа и чак след това е пиковото натоварване на мрежата когато той може да отдава на по-голяма цена - а вечерта с какво ще се прибере.

    "двупосочното зареждане може също така да удължи живота на батериите" - е това е най голямата лъжа - батериите си имат живот в брой цикли.

    Коментиран от #18

  • 15 ПХсзп;дпхзспцдп

    8 0 Отговор
    И тате щял да ми купи колело, ама друг път.
  • 16 Електричар

    9 1 Отговор

    До коментар #12 от "Логично":

    "След като има компании които дават милиони, за да купят батерии за съхранение на евтината възобновяема енергия"

    Стига с клишета:
    - първо тази енергия изобщо не е евтина
    - второ компаниите с батериите изобщо не се занимават със възобновяема енергия а просто купуват в часовете когато е най-евтина и продават в часовете когато е скъпа - така да се каже балансират.
    - трето с колата няма как да стане този номер ако мислиш да я ползваш - ако си я купил да стои в гаража става защото може да се окаже че когато ти притрябва да няма ток и да се наложи да чакаш цял ден да се зареди на домашното зарядно или да я заредиш по-бързо на обществено но на тройна цена което ще обезмисли всичко.

    Коментиран от #20

  • 17 морския

    3 0 Отговор
    .....ако са внесени от Китай без мито !
  • 18 Псевдо енергетик си!

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Енергетик":

    Можеш ли да подплатиш тези твои изказвания с факти?

    Защото фактите говорят точно обратното. Например вчера беше една от най-високите цени в историята на борсата. Знаеш ли по кое време беше? Точно по това време между 17 и 18 часа 1515.79 лева за мегават в час без ДДС. Около 2 лв за киловатчас с всички такси.

    Точно когато хората се прибират от работа и могат да включат електромобилна да връща заредената на работното място енергия.

    Знаеш ли колко беше тази нощ господин енергетик? В 21 часа вече паднала на 25 стотинки без ДДС, цяла нощ беше около 20 стотинки сутринта стана 50 стотинки за сутрешния ПИК, а след това цял ден беше около 25 сПИК В момента е 92 стотинки за вечерния ПИК, за да падне на 19,3 стотинки тази нощ.

    Не случайно на запад се изразяват, че батериите са машина за печатане на пари, както и че да "играеш" на борсата за електроенергия, при която цените на тока се знаят за 24 часа напред е като да играеш на тотото като предварително знаеш печелившите числа. Само глупак не би се възползвал, ако има възможност.
  • 19 Механик

    7 0 Отговор
    Ключовата думичка тук е "щели".
    Истината е, че глобалистите и тука издухаха супата. В последно време на давосаджиите хич не им се получават нещата. като се почна с ковида, украина, иран и грузия. Тотален леш и язък за милиардите дето наляха.
  • 20 Псевдо електричар си

    2 1 Отговор

    До коментар #16 от "Електричар":

    След като мислиш така, защо не кажеш кои компании в България купиха батерии за десетки милиони само за последния месец, защото чакането на обещаните милиарди субсидии било загуба на милиони.

    Можеш и сам да видиш ако погледнеш производството на енергия в момента от сайта на ЕСО

    Logo

    Генерация и товар на ЕЕС в реално време за 07.11.2024 17:20:33



    Име MW
    АЕЦ 30,96% 1069.52
    Кондензационни ТЕЦ 47,52% 1641.5
    Топлофикационни ТЕЦ 10,12% 349.48
    Заводски ТЕЦ 3,07% 106.03
    ВЕЦ 3,05% 105.27
    Малки ВЕЦ 3,85% 132.93
    ВяЕЦ 0,07% 2.51
    ФЕЦ 0,98% 33.84
    Био ЕЦ 0,38% 13.14
    Товар на РБ 5090.83


    Как мислиш? Тези фотоволтаици, които отдават 33 000 киловата, от лунната светлина ли ги произвеждат или връщат заредената в батериите по обяд енергия от слънцето?
  • 21 Имам

    1 0 Отговор

    До коментар #9 от "българина":

    лампа от тези на спиралите, вече е на 10-11 години, и още свети. Вече ме е яд да я гледам с тоя дизайн, ама докато не изгори, няма да я сменям. Иначе гори 14 вата, лумените и са колкото на 60 вата нажежаема жичка.
  • 22 Механик

    4 0 Отговор

    До коментар #11 от "Именно":

    Голема логика си изръсил. Типична за новите модерни.
    Начи по обяд зареждаме батерията на електро-мискера, а вечерта я разреждаме в мрежата? Естествено, че при това положение колата не я караме, щото тя или е в процес на разреждане или на зареждане.
    Отделно, ама за да я разредим в електропреносната мрежа ще ни трябва подходящ инвертор. него съответно също ще си го купим, само дето не виждам логиката да харча пари без нужда. освен това, но всяка батерия има определен брой цикли на зареждане. та с това зареждане всеки ден, колко време ще изкара батерията ? Е, да, според теб е нормално после да си купим нова. Ей така просто, за да си имаме и да си я разрежда-зареждаме. А това, че старата замърсява допълнително, това не ти идва на ум.

    Коментиран от #23, #25

  • 23 Механичен мозък

    2 2 Отговор

    До коментар #22 от "Механик":

    Я ми опиши един твой работен ден? Нормалните хора сутрин палят колата, карат 10 20 30 50 км до работа, оставят автомобилът за 9 часа на паркинга, а вечерно време се качват отново и изминават същите километри на връщане.

    Тоест карат не повече от час два в рамките на 24 часа, а останалите 22 часа автомобила стои паркиран на служебния паркинг или в гаража.

    V2G инвертор не можеш да си купиш допълнително. Автомобилът ти трябва да е произведен с него.

    Освен това трябва да го включиш към V2G мрежа, която е абсолютно същата мрежа като тази у вас, защото V2G всъщност се управлява от софтуер по интернет. Управлява кога батерията да се зарежда или да връща в мрежата. Буквално може да премине от зареждане във връщане няколко пъти за минута в зависимост от нуждите на мрежата. Нещо което никоя механична централа не може да направи заради инерцията.

    Онези 33 800 киловата които в момента връщат батериите на фотоволтаичните централи, могат да бъдат заместени от 5000 автомобила които връщат със стандартните си 7,4kW бордови зарядни, когато в Европа бъде изградена умна мрежа която да поддържа V2G. Това си е политическо решение. Евтино и ефективно решение.
  • 24 КондЮ

    2 0 Отговор
    Значи аз карам кола за 15000лв и ако си купя за 80000лв ще ми е по евтино!? Алооо това го разправяй на някой от Карлуково...

    Коментиран от #26, #27

  • 25 Механичен мозък

    0 1 Отговор

    До коментар #22 от "Механик":

    Тези 7,4kW всъщност са ограничение някой да ти източи батерията. 3 часа разреждане на ден ще разредят само 25 и 30% от батерията. Никой няма да стане милионер от това. И да изкара някой лев, няма да са много. Но за повечето шофьори е достатъчно, че няма да дават по 100 лв за ток на година, както досега а ще получават 2000 и ще карат безплатно.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 дЮ Кон

    0 4 Отговор

    До коментар #24 от "КондЮ":

    Неправилно смяташ. Ако мислиш да си купуваш автомобил за 80 000 лв, ако си купиш електрически ще е много по-бърз и няма да даваш пари нито за гориво нито за обслужване на двигателя.

    А ако караш чисто нов автомобил за 15 000 лв само си мислиш че караш автомобил.

    Коментиран от #33, #37, #39

  • 28 Гост

    3 0 Отговор
    За да спестиш,първо трябва да се набуташ със скъп електрокар.Батерията е консуматив и също струва скъпо.Статията е написана от човек,с мисленето на Теслю тротинетката.

    Коментиран от #31

  • 29 Слънцето пече ли пече

    0 1 Отговор
    ФЕЦ 0,97% 38.51MW преди половин час произвеждаше само 33 MW. Ето че инсталираните за един месец батерии осигуряват 1% процент от производството. Ако бъдат инсталирани 100 пъти повече батерии ще могат да осигурят 100% от производството от съхранената от обедното слънце енергия.


    На тези с фотоволтаичните централи им е много по-изгодно да продават тези 38 мегавата на цена 924 лв, вместо на 242 лв на обяд. Разликата е 25 000 лв.
  • 30 Гост

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "Именно":

    И след три години батериите на електрокара са за смяна.Приготви си едни 20 к. долара,Теслю Тунберг.

    Коментиран от #32

  • 31 Така е

    0 1 Отговор

    До коментар #28 от "Гост":

    Въпросът е скъп електрокар или още по-скъп автомобил с ДВГ. Това ще е екзистенциалният въпрос само след две-три години.


    Както вече сметнах по-рано, Има естествено ограничение да можеш да търгуваш само 25-30 процента от капацитета на батерията на денонощие.

    Това са около 100 цикъла в най-щадящ режим на година. Толкова щадящ, че не се наблюдава деградация. За 10 години са само 1000 цикъла.

    Само по 30 стотинки печалба на киловатчас правят 24 лв на цикъл печалба. Дали след 10 години няма да можеш да си купиш нова батерия с изкараните 24 000 лв, която да се зарежда много по-бързо и да е два пъти по-лека, А тази на която няма да и има нищо, да остане за зареждане в гаража или мазето, защото теглото няма значение?
  • 32 Сериозно

    0 1 Отговор

    До коментар #30 от "Гост":

    Дай сметките? Колко цикъла ще им навъртиш за три години за да ги скапеш тези батерии?
  • 33 КондЮ

    0 1 Отговор

    До коментар #27 от "дЮ Кон":

    Мен гъзарията не ме топли...купи си ти електричка и карай по бързо в задръстванията и пести гориво... Не забравяй каското щото нова кола без Каско много ще те заболи...аз Каско нямам. А я ми обясни с разликата от 65000колко гориво и колко време ще си обслужвам колата А. Бях най добрия в класа си по математика така че не ми казвай как да смятам...

    Коментиран от #38

  • 34 КОНН-ПЕНСАНЦЦИЯ НЯМА ИНН-ФЛАЦИЯ 🤣

    0 0 Отговор
    КОЙ ГИ ОТКРАДНА ТЕЗИ 22 ..СЕ ПИТА
  • 35 анонимен

    1 0 Отговор
    Само да Ви предупредя, влизате в полемика с местния Мун40, наречен още електрика, митбъстър, тротинетка или адреналинка електричка.Вие може да живеете в реалния свят, но той е по по най знаещ и можещ,защото гледа клипове на Дани в Ютуб, чете в Уикипедия и чете стари вестници във външната тоалетна преди да се избърше.И най важното,знае сайта на ЕСО и енергийните борси и може да смята сложна лихва в Екселски таблици.Къде сте тръгнали изобщо да спорите с такъв ерудиран капацитет, не знам.
  • 36 Слънцето пече ли пече

    0 1 Отговор
    ФЕЦ 1,33% 54.63MW колкото по-тъмно става, тези фотоволтаици все повече ток започнаха да произвеждат! Нали все обяснявате, че не произвеждат през нощта? При вас пече ли?
  • 37 Чипосан

    1 0 Отговор

    До коментар #27 от "дЮ Кон":

    Свали си няколко игри да има какво да цъкаш докато чакаш да си зареждаш евтиния ток... Колко пари губиш ако бачкаш 1час всеки път докато си зареждаш дрешката?

    Коментиран от #42

  • 38 Математичко

    0 2 Отговор

    До коментар #33 от "КондЮ":

    Очевидно много добре смяташ след като си сметнал, че си по-умен и по-успял от хората които карат автомобили за 80 000 лв и за които става въпрос В статията.

    Да те питам какъв автомобил смяташ че ще си купиш след 15-20 години, ако всички тези от които сега си купуваш автомобилите, започнат да си купуват електромобили по 80 000 лв? Щеш не щеш и ти ще си купиш автомобил който може да връща ток в мрежата, пък ако искаш връщай. То не е задължително каквото и да си сметнал по математика.
  • 39 КондЮ

    0 0 Отговор

    До коментар #27 от "дЮ Кон":

    Забравих... Колко ще струва новия ти автомобил след 1-2 години?

    Коментиран от #43, #46

  • 40 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 41 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 42 Кон с чип

    0 1 Отговор

    До коментар #37 от "Чипосан":

    Ти по колко време стоиш да губиш за да включваш и изключваш бойлера като загрее? През нощта с фенерчето на телефона ли светиш да гледаш колко градуса е за да знаеш кога да го изключиш да не гръмне?

    V2G е софтуер управляван от изкуствен интелект. От тебе се изисква само да включиш зарядното в електромобила и да не мислиш повече. Другото което се изисква е да му кажеш сутринта и вечерта като ще тръгваш, на колко процента искаш батерията.

    То така или иначе по подразбиране ще е заредил до горе, за да връща във вечерния ПИК когато се прибереш и паркираш пред дома си.
  • 43 Повече

    0 1 Отговор

    До коментар #39 от "КондЮ":

    Отколкото автомобил с ДВГ купен за същите пари.
  • 44 Гост

    1 0 Отговор
    Теслю Тунберг, Урсула и зелената сделка приключи.Тръмп спечели изборите в САЩ и това е краят на либерализма.

    Коментиран от #45

  • 45 Пак си в грешка

    0 0 Отговор

    До коментар #44 от "Гост":

    Предния път Тръмп спечели като обеща да върне въглищата. По ирония на съдбата точно в неговия мандат бяха затворени най-много въглищни централи в цялата история на САЩ. Пак по ирония на съдбата, Тексас който създаваше и продължава да създава най-много пречки на желаещите да инсталират възобновени източници, всъщност стана най- слънчевия щат и вече има повече фотоволтаични мощности отколкото зелената Калифорния. Въпрос на бизнес, а не на политики

    Както виждаш батериите купени със собствени средства, в момента произвеждат по 30 000 лв на час на собствениците си, а "слънцето" все повече увеличава мощността си към мрежата след залез слънце ФЕЦ 1,42% 58.96MW
  • 46 Икономист

    0 0 Отговор

    До коментар #39 от "КондЮ":

    Автомобил с ДВГ е пасив, а електромобил който връща енергия в мрежата е актив.