Компанията Mercedes-Benz се отказва от бизнес със 120-годишна история. Германският автомобилен производител спря да произвежда лекотоварни специални версии, които се използваха основно в таксиметровите служби. Това съобщава Nandelsblatt.
Причината е, че през осемте месеца на 2024 година продажбите на специални версии на таксѝта са паднали със 71% от 1 730 на 497 броя. Така търсенето на пътнически таксѝта от немската марка намалява в пъти.
От десетилетия Mercedes-Benz E-Class е синоним на таксѝта в Германия, но тази година само 127 бизнес седана са продадени в Германия. Изданието отбелязва, че преди пет години в родината на марката всеки втори таксиметров автомобил е бил Mercedes-Benz, но днес делът е паднал до 18%.
Освен това автомобилният производител не се интересува от продължаване на продажбите на фабрични специални версии на таксѝта, тъй като пазарът е твърде малък и такситата не отговарят на луксозните стандарти. Според топ мениджъра на компанията Ола Калениус, вече няма да има специални отстъпки за таксиметровите превозвачи и поръчката на автомобил в основна конфигурация с избрания цвят вече не е възможна.
В същото време Mercedes-Benz ще продължи да произвежда таксѝта в сегмента на минивановете. Интересно е, че таксѝто в съвременния смисъл е изобретено от Daimler през далечната 1896 година, тоест е уместно да говорим за вид бизнес с повече от 120-годишна история.
Отбелязва се, че германските таксиметрови шофьори постепенно преминават към Volkswagen и Toyota. През последните години Volkswagen Touran и Caddy остават най-продаваните в сегмента. Като цяло шест до седем хиляди нови таксита се регистрират в Германия всяка година, така че капацитетът на сегмента е наистина малък.