11 Октомври, 2024 14:08 2 241 13

След 120 години Mercedes-Benz спира производството на таксѝта

  • германия-
  • mercedes-benz-
  • таксѝ
След 120 години Mercedes-Benz спира производството на таксѝта - 1

Компанията Mercedes-Benz се отказва от бизнес със 120-годишна история. Германският автомобилен производител спря да произвежда лекотоварни специални версии, които се използваха основно в таксиметровите служби. Това съобщава Nandelsblatt.

Причината е, че през осемте месеца на 2024 година продажбите на специални версии на таксѝта са паднали със 71% от 1 730 на 497 броя. Така търсенето на пътнически таксѝта от немската марка намалява в пъти.

От десетилетия Mercedes-Benz E-Class е синоним на таксѝта в Германия, но тази година само 127 бизнес седана са продадени в Германия. Изданието отбелязва, че преди пет години в родината на марката всеки втори таксиметров автомобил е бил Mercedes-Benz, но днес делът е паднал до 18%.

Освен това автомобилният производител не се интересува от продължаване на продажбите на фабрични специални версии на таксѝта, тъй като пазарът е твърде малък и такситата не отговарят на луксозните стандарти. Според топ мениджъра на компанията Ола Калениус, вече няма да има специални отстъпки за таксиметровите превозвачи и поръчката на автомобил в основна конфигурация с избрания цвят вече не е възможна.

В същото време Mercedes-Benz ще продължи да произвежда таксѝта в сегмента на минивановете. Интересно е, че таксѝто в съвременния смисъл е изобретено от Daimler през далечната 1896 година, тоест е уместно да говорим за вид бизнес с повече от 120-годишна история.

Отбелязва се, че германските таксиметрови шофьори постепенно преминават към Volkswagen и Toyota. През последните години Volkswagen Touran и Caddy остават най-продаваните в сегмента. Като цяло шест до седем хиляди нови таксита се регистрират в Германия всяка година, така че капацитетът на сегмента е наистина малък.


Поставете оценка:
Оценка 3.9 от 8 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Ачо от ПП

    9 7 Отговор
    Не мога да ги разбера. Могат да продължават да произвеждат и просто да ги подаряват на Украйна като не ги искат в Германия.

    Коментиран от #8

  • 2 Началото на края

    15 1 Отговор
    След над 100 годишна история немското автомобилостроене започва да умира.

    Коментиран от #3

  • 3 гост

    5 0 Отговор

    До коментар #2 от "Началото на края":

    Напротив , отива там където трябва да бъде , в най- скъпите класове ! Безсмислено е да се конкурира за евтините със китайци , турци и скоро африканци ! Както никой отдавна не произвежда евтини дрехи , обувки , играчки и дори мебели и бяла техника в Германия , така и от автомобилите ще останат само тези над 80-100 000 евро , другите отдавна са изнесени в държави , където заплатите не са по 3-4 000 евро , а по 300-400 !!
  • 4 Преди години писах

    10 0 Отговор
    Преди години писах, че това ще се случи и много експерти ме убеждаваха как това няма как да стане.
    Сега ви казвам - Автомобили ще се произвеждат основно в Китай и други азиатски дестинации.
    А Западна Европа този отрасъл ще си отиде безвъзвратно. И не само той.

    Коментиран от #7

  • 5 Охооо

    3 9 Отговор
    Руското автомобилопроизводители умря с варшавския договор, където бяхме длъжни да купуваме руски автомобили. Сега даже руснаците са със Западни автомобили
  • 6 българина

    6 1 Отговор
    германците са доказани и оти, настъпват мотиката, докато мозъка им не стане на арабски сироп.... знаят защо стана така и не спират, просто немската автоиндустрия приключва завинаги. Кой каквото си направи и ЕК и сащ взети заедно не могат
  • 7 гост

    5 3 Отговор

    До коментар #4 от "Преди години писах":

    Сглобяването на автомобил отдавна не е " висша технология" , а рутинна дейност за хора с основно образование ! А с пълното навлизане на роботите след десетина години дори ще стане като производството на стоки за еднократна употреба ! Най- интересното е , че в Азия почти няма пазар за втора употреба , в Китай втора ръка са под 3 процента , в Индия са под 7 , а дори е Япония са под 20 !! Китайците предпочитат да си купят кола за 2-3 000 долара , която тук никой не би купил и на детето си , но нова , затова и са тия милиони продадени коли , 90% от които са под 5000 долара ! И дори Китай вече почти е загубил производството на дрехи и обувки , всичко се произвежда в Малайзия , Индонезия и дори Африка и се опакова в Китай и се пише " мейд ин Чайна " !! А в Европа се развиват бизнеси които носят заплати по 3-4 - 5 , че и 10 000 евро !! Това е бъдещето , а не затъпяваща работа на конвейер , която може да свърши робот за 3-4000 евро , при това по- добре !

    Коментиран от #10

  • 8 пешко

    1 2 Отговор

    До коментар #1 от "Ачо от ПП":

    комуне нас.рано
  • 9 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 10 Реалист

    2 0 Отговор

    До коментар #7 от "гост":

    Демек викаш европейците са хората с добавена стойност и са бъдещето на света а азиатците са хамалите?
  • 11 Един

    3 0 Отговор
    Потърсете си Мерц на 15/20 години ,докато още се намират.За да покарате истински.И след време да си спомняте какви автомобили се правеха някога.Това ще си остане безвъзвратно в миналото.

    Коментиран от #13

  • 12 Човек на Задвратника

    3 0 Отговор
    Мерцедес да ги направят 400 000 евро тогава съм сигурен че ще си върнат продажбите
  • 13 Имам едим МБ

    0 0 Отговор

    До коментар #11 от "Един":

    И се го карам. Не мисля и да го сменям. Яко куче и не умира. Ама тогава когато е произведен още нямаше джендария и в заводите работеха бели хора.