Кризата в корпорацията Stellantis продължава да набира скорост. Заради унифицирането, много модели на нейните дъщерни марки все повече не оправдват надеждите на ръководството и губят от конкурентите. Един от тези модели е шестото поколение Opel Astra (известен още като Astra L). Моделът, който преди години беше бестселър на Opel сега е базиран на френската модулна платформа EMP2.
За първите десет месеца на текущата година продажбите на Opel Astra в Европа, според JATO Dynamics, възлизат на 70 761 единици, което представлява сериозен ръст с резултатите за същия период от миналата година, но недостатъчен за надеждите на ръководството. Заводът в Рюселсхайм се надяваше на значително по-добра статистика и на база на тези прогнози произведе твърде много коли и задръсти складовете с тях, така че сега дойде време производствто на Astra временно да спре.
Заводът в Рюселсхайм е затворен тази и следващата седмица, като след това ще премине на намален режим на работа и ще работи така поне до края на януари. Предвидена е и двуседмична почивка по време на Коледа и Нова година.
Един от недостатъците на Astra L е слабата гама двигатели: миналата година дизеловият двигател изчезна от моделната гама, а базовите версии са оборудвани с бензинов 1.2-литров турбо двигател. Налични са и plug-in хибриди, базирани на 1.6-литров бензин турбо двигател, но пък те са твърде скъпи. Има и изцяло електрическа Astra, но от нея се интересуват малцина.
Припомняме, че корпорацията Stellantis току-що принуди своя генерален директор - Карлос Тавареш да подаде оставка, като това стана повече от година преди края на договора му. Наследник все още не е назначен, а автомобилният гигант, който притежава четиринадесет марки, среща все повече проблеми.