5 Ноември, 2024 15:10 7 360 19

Stellantis се нуждае от спасяване, но от самата себе си

  • stellantis-
  • проблеми-
  • криза

Синдикатът на обединените автомобилни работници UAW се намеси в дискусията за бъдещето на Stellantis

Stellantis се нуждае от спасяване, но от самата себе си - 1
Снимки: Shutterstock

Stellantis е в сериозно затруднение в момента, и това си личи от спада в продажбите. Концернът все повече се изправя пред предизвикателството да разпродаде повечето от своите исторически марки. Освен това Stellantis е в процес на търсене на нов главен изпълнителен директор, който да се опита да обърне нещата, защото е видно и за лаиците, че Тавареш не се справя добре с поставените му задачи .

Синдикатът на обединените автомобилни работници UAW се намеси в дискусията за бъдещето на Stellantis, след като компанията заплаши да се откаже от инвестициите, обещани за своите американски съоръжения, съобщава Detroit Free Press. Синдикатът обвини Stellantis, заради твърдения, че планира да премести производствени работни места другаде, временно да освободи персонал и да съкрати работни места.

Stellantis се нуждае от спасяване, но от самата себе си

Но съкращенията на работни места представляват само един от проблемите на автомобилния производител, който затяга най-много мерките в американските марки Jeep, Ram, Chrysler и Dodge. Компанията се бори с управлението на инвентара, в момент, когато продажбите ѝ спадат непрекъснато, при това не само в Съединените щати, но и в Китай и в Европа, пише изданието jalopnik.

Президентът на UAW Шон Фейн, последователен критик на Тавареш, направи едно доста гръмко изказване, което стана основа за много спекулации по темата: Той недвусмислено заяви „От членовете на UAW зависи да спасят компанията от самата нея.“

Той обвини Stellantis, че се опитва да сплаши членовете на профсъюза, докато обмислят решения, като част от тях са за национална стачка, с различни телефонни обаждания и имейли. Той призова Тавареш да преосмисли плана си за драстично намаляване на разходите и каза, че намаляването на разходите на компанията е „път без изход“.

Stellantis се нуждае от спасяване, но от самата себе си

Недоволството между UAW и Stellantis произтича от ангажимента на собственика на Jeep да инвестира в производството тук, в Америка. Синдикатът обвини автомобилния производител, че „не е изпълнил своите инвестиционни ангажименти“, тъй като не е отворил отново завода в Илинойс. От друга страна е ясно, че ако се стигне до стачни действия те допълнително ще „осакатят тази компания“.

Това не пречи на синдиката да получи подкрепа за стачни действия в заводите, управлявани от Stellanits . Всъщност всички местни групи в Трентън, Уорън и Стърлинг Хайтс преминаха през гласуването за разрешение за стачни действия, така, че развръзката предстои.

Stellantis се нуждае от спасяване, но от самата себе си


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 14 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 ГЕРБ СДС

    12 5 Отговор
    Пазарна икономика

    Коментиран от #13

  • 2 ДрайвингПлежър

    23 4 Отговор
    Факт е, че трябва да спасяват групата от самата себе си - така и не успяха да се позиционират правилно при настъпващите промени. Не устояха на електрификацията - въпреки, че клиентите им са масово против нея в този клас автомобили търсят ДВГ. Вложиха много пари в електропростооти, за да видят, че няма търсене и сега дават назад но много късно, тъй като вече нямат и кой знае какво да предложат като двигатели.

    Няма да хвърля цялата вина на Стелантис, голяма част от нещата идват от фашистките политики налагани основно от ЕК, но и администрацията на Байдън подкрепя същите зелени простотии, но определено страдат от лош мениджмънт и имат изключително лош маркетинг, който дори не си познава клиентелата.

    ... а профсъюзите ако обичат да не го играят девственици, като те винаги са били част от борда и са взимали грешните решения и са предлагали такива с презумпцията, че една фирма има някакви социални ангажименти и трябва да си дондурка служителите. Социални ангажименти има държавата.

    Коментиран от #5, #7

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 братвурст

    20 3 Отговор
    За съжаление, стелантис стана синоним на боклук, а надутите с 30% цени за последните 4 години също не им помагат.
  • 5 Бих казал

    16 0 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    За всичко си прав, освен за двигателите. Имат доста голям избор от двигатели, но Тавареш се опитва да наложи 1.2 и 1.6 бензиновите ДВГ на Пежо, които дори не са най-надеждните в групата.

    Коментиран от #8

  • 6 Варна 3

    8 6 Отговор
    Стелантисът е болестта на автоиндустрията
  • 7 МЪСК

    3 13 Отговор

    До коментар #2 от "ДрайвингПлежър":

    Едно си баба знае - едно си бае.
    I. Гърнетата и буталата бяха до 19 век.
    II. Като правиш посредствени коли (☂️ с гуми), кой точно ти е виновен? Да слагаш ток на предно 130 коня, 150 км/ч алооо?
    TESLA-та почва от 300+ коня (периодично ги засилват дистанционно, което НИКОЙ друг не прави) и стига до 1020 (PLAID),
    САМО задно или 4х4,
    ВСЯКА вдига от 200 до 330 (PLAID)
    III. Най-продаваното МПС 2023, 2024: Model Y

    Извод: в реалността, за да ти купуват колата, тя трябва да е СУПЕР.
    Когато изделието ти е смешно, когато си бавен в иновациите, ставаш и заминаваш. Не ти е виновна ЕК!

    Коментиран от #9, #11, #18

  • 8 ДрайвингПлежър

    18 1 Отговор

    До коментар #5 от "Бих казал":

    Абе не мисля, че има чак такъв избор на двигатели...
    Мазерати се самоуби с тоя 6 цилиндров "нотино" хората купуваха Мазерати заради V8 мотора от ферари. Измисления 2,0 си е изнасилване за бранд с претенции

    Джип нямат модерен двигател, само за Гранд Черокито държат 5,7 осмак иначе разчитат и те на измислена 2,0ка и на допотопния 3,6 пентастар като мисля, че същия мотор май остана и единствен избор за огромния пикап РАМ 1500. Няма лошо да е 6так мотора - ама да го турбинират поне

    За европейските дивизии не ми се и говори. навсякъде пробутват това 3 цилиндрово недоразумение, да го предлагаш за кола като 508 е направо обида!!! А 1,6 е приличен мотор (за Астра и 308) но върви само в комплект с хибридно задвижване и всъщност разнасяш едни 300-400 кила батерия и електромотори за тоя що духа. Други мотори европейската дивизия не се сещам да има 1,5 дизела ама и той не е някакво чудо - все пак по-добър от 1,2.

    Убиха много модели и много мотори, електричките им са безумно скъпи и останаха да дърти ДВГ, и за сметка на всичко това надуха цените до безумие. В групата съм и ми е болно, че убиват нашите марки от една тъпа политическа коректност...

    Коментиран от #10, #14

  • 9 ДрайвингПлежър

    13 2 Отговор

    До коментар #7 от "МЪСК":

    Не се обиждай но смешната си тесла може да я завреш ... :)
    Това е недоразумение на 4 колела! И не ми говори, че вината не е на ЕК след като те слагат забраните и товарят производителите с такси - Тесла ще продава 0 и се налагаха същите такси и пазара не беше политически манипулиран.
  • 10 Турбо

    15 1 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Имайте търпение.Забраната за спиране производството на ДВГ след 2035 година ще отпадне.

    Коментиран от #12

  • 11 Турбо

    13 0 Отговор

    До коментар #7 от "МЪСК":

    Тесла за 100 хилки и 200 км пробег.Вечно да се оглеждам за зарядна.Да нарина 20 хилки за смяна на батерията.Не, мерси.
  • 12 ДрайвингПлежър

    12 0 Отговор

    До коментар #10 от "Турбо":

    Опасявам се, че подценяваш евро-фашизма колега... като всеки западащ строй ще налагат разбиранията си с огън и меч - като змия на която опитваш да смачкаш главата и тя хапе безразборно.

    Дори да си прав - това е повече от загубено десетилетие и се опасявам, че ще е фатално за европейското автомобилостроене.
  • 13 Селянина с колелото

    11 0 Отговор

    До коментар #1 от "ГЕРБ СДС":

    Така е. Намесят ли се някъде политици положението става даже НеСпасяемо. Докато фирмите произвеждат тпва което им казват политиците, а не това което искат клиентите, такъ ще е! :-D
  • 14 Бих казал

    4 4 Отговор

    До коментар #8 от "ДрайвингПлежър":

    Сещам се за бензини - 0.9 двуцилиндров; 1.0 трицилиндров, който е по-надежден от 1.2; 1.3 и 1.5 четирицилиндрови; 2.0 който във версията 280к.с. е доста приятен за каране; 2.9 V6. Дизелите изчезват по принцип, но все още имат 1,5, 1.6, 2.0, 2.2 и 3.0. И това са само европейските. Имат и достатъчно и от американските. Но с новите норми на ЕС, скоро няма да има ДВГ. А за съжаление всички европейски производители изостават в електрификацията. Скоро избора ни ще бъде между китайски и..... китайски коли.

    Коментиран от #16

  • 15 Хскдйдй

    11 0 Отговор
    Който не учи история е обречен да я повтаря. Англичаните опитват такава врътка с всички марки накуп през 70те години, когато създават Бритиш Лейланд. И знаем как приключва това начинание. Дори сагата с профсъюзите е същата!
  • 16 ДрайвингПлежър

    8 0 Отговор

    До коментар #14 от "Бих казал":

    Колега, тези двигатели, които изреди отпаднаха от производствената гама. Ако идеш да си купиш ново Пежо, Опел или някоя италианка - няма да ги видиш.

    Същото важи и за Американските, там залагат на една турбинирана 2,0ка, която по принцип не е лош мотор, подозирам, че е производен на европейското 2,0 но просто не пасва за задвижване на голям джип втората опция е 3,6 литровивя пентастар, който май вече ще навърти 20 лазарника , а и като нов не беше чудо на техниката.
  • 17 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 18 Не греши, защото

    6 1 Отговор

    До коментар #7 от "МЪСК":

    Теслата е колата на милиардера, казвал че е неръждаем, особено на Сайбъртръка. А пък за толкова дълго разстояние трябва да си заредиш батерията си докрай. И дори да имам много пари, не ме интересува Теслата. Пълен брак е. В АНАЛите му е мястото.

    Коментиран от #19

  • 19 Този коментар е премахнат от модератор.