Кризата в корпорацията Stellantis продължава да набира скорост. Заради унифицирането, много модели на нейните дъщерни марки все повече не оправдват надеждите на ръководството и губят от конкурентите. Един от тези модели е шестото поколение Opel Astra (известен още като Astra L). Моделът, който преди години беше бестселър на Opel сега е базиран на френската модулна платформа EMP2.
За първите десет месеца на текущата година продажбите на Opel Astra в Европа, според JATO Dynamics, възлизат на 70 761 единици, което представлява сериозен ръст с резултатите за същия период от миналата година, но недостатъчен за надеждите на ръководството. Заводът в Рюселсхайм се надяваше на значително по-добра статистика и на база на тези прогнози произведе твърде много коли и задръсти складовете с тях, така че сега дойде време производствто на Astra временно да спре.
Заводът в Рюселсхайм е затворен тази и следващата седмица, като след това ще премине на намален режим на работа и ще работи така поне до края на януари. Предвидена е и двуседмична почивка по време на Коледа и Нова година.
Един от недостатъците на Astra L е слабата гама двигатели: миналата година дизеловият двигател изчезна от моделната гама, а базовите версии са оборудвани с бензинов 1.2-литров турбо двигател. Налични са и plug-in хибриди, базирани на 1.6-литров бензин турбо двигател, но пък те са твърде скъпи. Има и изцяло електрическа Astra, но от нея се интересуват малцина.
Припомняме, че корпорацията Stellantis току-що принуди своя генерален директор - Карлос Тавареш да подаде оставка, като това стана повече от година преди края на договора му. Наследник все още не е назначен, а автомобилният гигант, който притежава четиринадесет марки, среща все повече проблеми.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Турбо
Коментиран от #8, #12, #14, #30
12:36 15.12.2024
2 Този коментар е премахнат от модератор.
3 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Коментиран от #32
12:37 15.12.2024
4 Пилот на Ферари
В Германия паркингите пълни с непродадени автомобили .
Мерцедес в петък съобщи, че печалбите за третото тримесечие в основното автомобилно подразделение са се сринали с 64%
БМВ отчита спад от 36% .
Фолксваген също отчита спад с 64 %
Коментиран от #6
12:38 15.12.2024
5 санкциите работят яко
Коментиран от #33
12:40 15.12.2024
6 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #4 от "Пилот на Ферари":
Ама пък колко санкции наложиха🤔Коментиран от #31
12:40 15.12.2024
7 Васил
12:42 15.12.2024
8 Баба Гошка
До коментар #1 от "Турбо":
Ми то с 1.2 мощност всеки баир с пълна кола ще е предизвикателство. Трябва с колата да се дават и таро карти да се гадае на кой баир ще те остави.Коментиран от #24, #35
12:43 15.12.2024
9 пързалка по нанадолнището
Сименс и БОШ бият кепенците в Германия .
Рекорден брой фалирали фирми.
Коментиран от #20, #36
12:44 15.12.2024
10 Порно
12:45 15.12.2024
11 и във Франция не е добре положението
През изминалата година във Франция са регистрирани около 66 хиляди фалирали компании, което е антирекорд .Франсетата за сега траят за загубите на автомобилните фирми .
Коментиран от #13, #38
12:48 15.12.2024
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 ужсТ
До коментар #11 от "и във Франция не е добре положението":
Консуматорите не щат да консумират!Коментиран от #39
12:53 15.12.2024
14 карчи
До коментар #1 от "Турбо":
Така е не само те, а и много другиавтопроизводители повярваха, че има прекалено много джендъpи на които да си продават миксерите, но суровата реалност се оказа друго😉 Просто джендъpите прекалено много са шумни и крякат и създават илюзията, че са повечко😅Скоро гледайте и Ягуар, как ще се наиграят на Прайда 🤣
Коментиран от #15
12:54 15.12.2024
15 Гого
До коментар #14 от "карчи":
На Ягуар му стига пазара в Индия.12:57 15.12.2024
16 Соаре гейм рандеву
Коментиран от #18, #34
13:00 15.12.2024
17 А50
Коментиран от #41
13:01 15.12.2024
18 Факт
До коментар #16 от "Соаре гейм рандеву":
Сори бате а ма за два века дизела не успя да убеди никого че е по добрата технология. Сажди малкоа литрова мощност мижав вървеж и тропане със сигурност не е бъдещето13:03 15.12.2024
19 Този коментар е премахнат от модератор.
20 Демократ
До коментар #9 от "пързалка по нанадолнището":
А ми с остарели технологии толкова. Не може да си про ст и да обвинявяш умните че са джендъри. Не става извън селото ти.Няма как да гориш дизел в 21 век за да изминеш 30км до работа и обратно.
13:12 15.12.2024
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Демократ
До коментар #19 от "Опорка":
Като не можеш да си позовлиш нещо порафи кофти образование нисък ценз и скапана работа с ниска заплата не го прави бо клук. Не ученето навремето е бил твой избор в случая погрешен.Не моцеш да върнеш времето назад но можеш да се самоу биеш например и да дариш органите си на по можещи и успели хора
Коментиран от #26
13:17 15.12.2024
23 Тоз
13:26 15.12.2024
24 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #8 от "Баба Гошка":
Ами нагоре на два курса и без климатик🤣А надоле пак. Щото с пет човека и два куфара миксера немой те спира, а феродото ще прегрее,
та като Флинтстоун- с крак .....🤣
13:31 15.12.2024
25 стоян георгиев
13:33 15.12.2024
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Българин
Кой иска да купува среден клас хечбек с 3 цилиндров двигател, започващ от 55 хил!
Тояа важи за всички производители в европа, не е само бившия Опел!
Коментиран от #42
13:37 15.12.2024
28 Опорка
13:37 15.12.2024
29 Цена
Пежо унищожиха всичко, което взеха, Матра, Симка, Талбот, Ситроен.
Сега дойде времето и на Опел. Италианците сами си унищожиха техните, защото видяха че е по-доходно с камионите, автобусите и комбайните.
13:42 15.12.2024
30 Майтапи
До коментар #1 от "Турбо":
Как преди купуваха Кадет 1.3 или Астра 1.4 с жалките 65 коня, та сега не искат Астра 1.2 с над 110 коня?Коментиран от #40
13:44 15.12.2024
31 Справка
До коментар #6 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Санкции може да наложи силния финансово. Германия е мощна финансово и дори в рецесия базата е много висока и може да си позволи дори рецесия и да остане най-мощна финансово в Европа заедно с Франция и Великобритания,а Русия си остава икономическо джудже със санкции. Може да провериш как се обезценява рублата,а не еврото.Коментиран от #45
13:47 15.12.2024
32 Варна 3
До коментар #3 от "🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️":
Опелът завинаги е на Китай! Старите опели, особено от 70те, 80те и 90те са немски.13:47 15.12.2024
33 Справка
До коментар #5 от "санкциите работят яко":
Санкциите работят и обезценяват рублата с което руското население от бедно става по-бедно.13:48 15.12.2024
34 Варна 3
До коментар #16 от "Соаре гейм рандеву":
Новата Астра като Пежо 308 от най-новите13:50 15.12.2024
35 Справка
До коментар #8 от "Баба Гошка":
Този 1.2 е с висок въртящ момент заради турбото и изкачва без проблем. Питай предишните Астри с 1.4 и 60 коня как изкачваха баири,ама ги купуваха, щото бяха евтини. Двигателят не е проблем, новите турбо мотори са всичко друго, но не и слаби.13:51 15.12.2024
36 Справка
До коментар #9 от "пързалка по нанадолнището":
Нормално е като си неконкуретнен да фалираш. Защо не фалира Кавазаки, Ямаха или Хонда? Ами то преди години Телефункен фалира, не сега.13:52 15.12.2024
37 Зелена измама
Сега нека да ви питам кое замърсява повече всички ДВГ-та взети заедно или самолетите, които излитат на всяка секунда от всяка точка на света ? Ми нека да спрем и самолетите тогава или ги направете електрически и тях. Аз лично не бих се качил на електрически самолет, а вие ? Така, че колкото и да се опитват да ни наложат зелената мушенгия НЯМА ДА СТАНЕ.
Ако не знаете първи Мерцедес дадоха на задна и казаха, че няма да спрат ДВГ, след това и БМВ и Ауди също дръпнаха на задна. Така, че и Стелантис ще го направят, просто защото нямат избор.
13:54 15.12.2024
38 Справка
До коментар #11 от "и във Франция не е добре положението":
50 хил.човека при население 70 млн. е нещо нищожно и нормална безработица. НО във Франция хората са богати и безработните взимат големи компенсации за безработица. Те понеже руските заводи просперират, хмм,ама те почти нищо не произвеждали, еми... Лада, Москвич много се търсят и продават, Лада вече и без ABS продават като 85-та година, щото западните компоненти не им се дават заради санкциите. Рублата се обезценява рекордно, което значи с парите си руснаците могат да купят по-малко, а и сега са бедни.Коментиран от #44
13:57 15.12.2024
39 Майтапи
До коментар #13 от "ужсТ":
Ама вие двамата си измисляте новина и си я коментирате, идеална стратегия на руската пропаганда.Само че за малоумни.13:58 15.12.2024
40 Турбо
До коментар #30 от "Майтапи":
Старите Опели бяха четири цилиндрови,новите са трицилиндрови,ако това ти говори нещо.Коментиран от #43
14:00 15.12.2024
41 Справка
До коментар #17 от "А50":
Либерална и диктарура са взаимоизключващи се понятия. Диктатура има в Русия, там един ръководител не се сменя никога. Европа дори и малко по-слаба икономически пак е недостижима мощна икономически за разлика от икономическото и военно джудже Русия, която от 3 години се върти в Донецк и не може да се справи с Украйна,камо ли с друг. Средната заплата в Русия е по-ниска от тази в България, изобщо не може да се сравни с такава във Франция или друга държава в Европа.14:01 15.12.2024
42 Справка
До коментар #27 от "Българин":
Санциите са срещу руските фашисти,които нападнаха суверенна държава в Европа, но тяхната рубла се обезценява именно заради санкциите на мощна Европа. И затова руснаците стават още по-бедни отколкото са, а те са много бедни каквито са били винаги.14:04 15.12.2024
43 Справка
До коментар #40 от "Турбо":
Говори ми че старите 4 цилиндрови опели бяха с много по-нисък въртящ момент и много по-малко коне, което значи,че новите 3 цилиндрови турбо вървят повече.14:08 15.12.2024
44 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #38 от "Справка":
С- прав- ка , това не е числото на ЦЯЛАТА безработица, а само за НОВИТЕ БЕЗРАБОТНИ ❗14:09 15.12.2024
45 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
До коментар #31 от "Справка":
Само където санкциите ги налагат САЩинците, а от окупирана (с над 3О ООО САЩински военни) Германия слушкат и се правят , че те ги налагат❗14:14 15.12.2024
46 факт
14:17 15.12.2024
47 Буха ха
14:23 15.12.2024