След като Карлос Тавареш внезапно се раздели със Stellantis в началото на декември, италианските власти се надяват да поправят отношения си с компанията и да гарантират, че тя ше има силно присъствие в страната.
Премиерът Джорджа Мелони каза: "Ние оценяваме икономическите аргументи според техните собствени качества. Това важи както за Stellantis, така и за всяка друга компания, работеща в Италия. Ако подходът е конструктивен, ако има желание за спасяване на фабрики и работни места, ние сме готови да изпълним своята част от задълженията си".
Както знаете, конфликтът между Stellantis и италианското правителство започна миналата година. Концернът е единственият голям производител на автомобили в Италия и Тавареш заплаши да изнесе фабриките на концерна извън страната. Сега той вече не е фактор и нещата започват да се оправят.
Все пак напрежението остава високо, тъй като ръководството на Италия планира да си партнира с няколко китайски производители на автомобили в опит да ги убеди да създадат производствени съоръжения в страната. През юли беше съобщено, че италианското правителство може да конфискува две неактивни марки от Stellantis: Autobianchi и Innocenti и да ги продаде на китайски компании.
Местните закони позволяват на правителството да придобива исторически марки, които не са били използвани поне пет години. Италия отправи строго предупреждение към Stellantis през август, че компанията трябва да се ангажира с изграждането на обещаната фабрика за батерии или рискува да загуби 370 милиона евро публично финансиране от фонда на ЕС за възстановяване след Covid-19.
Според Ройтерс, италианския министър на индустрията Адолфо Урсо е заявил, че Stellantis трябва да поеме твърди ангажименти към нацията и да защити своите местни интереси. "Трябва да има силен италиански интерес в индустриалния план Stellantis, който защитава националните фабрики. Тавареш вече го няма, той не разбираше реалността “, казва Урсо.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 Пилот на Ферари
И Защо ? Защото слушаха какво им разправят от бялата колиба .
Сега политиците ще оправят ли кашата която надробиха ?!
Коментиран от #6
11:05 17.12.2024
3 Демократ
11:20 17.12.2024
4 ДрайвингПлежър
Май италианците ще трябва да разберат и то по трудния начин, че те не разбират реалността - собствените им идиотщини не позволяват да се правят вече коли в Италия и Европа въобще! А да говориш за италински интерес докато даваш ма ОТКРАДНАТИ марки на чайниците е просто висша форма на мозъчна недостатъчност - Другаря СИ все пак ви благодари :D
11:31 17.12.2024
5 Мелони и сие
11:48 17.12.2024
6 Тъй тъй
До коментар #2 от "Пилот на Ферари":
Дали от бялата колиба са казали на китайците да завладяват световните автомобилни пазари? Ако не виждате тази заплаха за европейските автомобилостроители, значи и вие не разбирате реалността.В Китай най-продаваният автомобил е BYD seagull, който струва 10 000$, а веднага след него Тесла модел Y. Дали европейската промишленост има модели, които може да предложи като аналог на китайците и Тесла?
Коментиран от #7
12:48 17.12.2024
7 Пилот на Ферари
До коментар #6 от "Тъй тъй":
За да завладеят китайците автомобилния пазар , това значи че куповачите са се насочили към тях . По добри оферти , на по изгодни цени и на приемливо качество .Така стана и с телевизори , компютри , телефони ...
13:40 17.12.2024