Отидете към основна версия

37 484 68

"Сивият кардинал" на автомобилната индустрия е убеден, че фокусът върху хибридите е глупав

  • хибриди-
  • електромобили

Анди Палмър е известен като „кръстника на електрическите автомобили“ и „сивия кардинал“ на автомобилната индустрия. Той беше наречен така заради работата си по пускането на пазара на Nissan Leaf през 2010 година, когато беше главен оперативен директор на японската компания. От Nissan Leaf са продадени повече от 500 000 бройки от пускането му на пазара през 2010 година и именно Leaf е първият в света масово произвеждан електрически автомобил.

Бившият главен изпълнителен директор на Aston Martin и главен оперативен директор на Nissan каза пред Business Insider , че забавянето на прехода към електрически автомобили и фокусирането върху хибридите е „глупав трик“ и предупреди, че такива компании рискуват да бъдат "изядени" от китайските производители на електрически автомобили.

„Хибридите са задънена улица“, каза той. - „Това е стратегия за преход и колкото по-дълго останете на този етап на преход, толкова по-бавно се придвижвате към новата ера, която е изцяло свързана с електрическите автомобили. Ако забавите прехода към електрически превозни средства, като използвате хибриди, ще бъдете в неравностойно положение за по-дълъг период от време.“

Палмър вярва, че успехът на китайската EV индустрия зависи от дългосрочната индустриална политика на Китай. От 2009 година насам китайското правителство е инвестирало най-малко 230 милиарда долара в субсидии за производителите на електромобили. Той подчерта, че успехът на Китай се крие в ясната индустриална стратегия, която липсва на Запада.

Той заяви още, че европейските и американските мита върху китайските автомобили само ще отслабят конкурентоспособността на западните компании. Западните автомобилни производители трябва да се подготвят за „битка за оцеляване“ с китайските автомобилни производители, особено в Европа, където марки като BYD и Xpeng се разширяват бързо. „Ако китайските производители успеят на европейския пазар, те ще станат непобедими в света “, добави Палмър.

Според Палмър ниските продажби на електрически автомобили се дължат основно на високите им цени. Той обаче е на мнение, че много скоро цените на електромобилите ще се изравнят с тези на колите с ДВГ, като за целта трябва да се правят модели с по-малки батерии, което ще доведе до по-ниските им цени.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 47 гласа.

Свързани новини