През 2024 година в Германия са регистрирани 2 817 331 леки автомобила, от които 1 342 013 нови превозни средства са оборудвани с алтернативни задвижвания. „Алтернативно задвижване“ се отнася до технологии, които използват източници на енергия, различни от традиционния бензин или дизел. Те включват електрически превозни средства (BEV), хибридни превозни средства (HEV, PHEV), превозни средства с горивни клетки (FCEV) и превозни средства, които работят с втечнен природен газ (LPG) или сгъстен природен газ (CNG).
Автомобилите от този сегмент достигат дял от 47,6% от общия обем нови регистрации. Такива данни публикува Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA).
Въпреки нарастващата популярност на подобни технологии, общият обем на новите регистрации на автомобили с алтернативно задвижване през 2024 година се оказва с 2.7% по-нисък от предходната година. Особено значителен спад е регистриран в сегмента на електрическите превозни средства, включително BEV (Battery Electric Vehicles), plug-in хибридите и превозните средства с горивни клетки. В този сектор са регистрирани 572 672 нови коли, което представлява 20.3% от общия брой, но това е резултат, който е по-нисък с 18.2% от година по-рано.
Най-голям спад се наблюдава в сегмента BEV - автомобили с изключително електрически източник на енергия. През 2024 година са регистрирани едва 380 609 такива коли, което е с 27.4% по-малко от 2023 година. Техният дял в общия брой регистрации намалява до 13.5%.
При марките лидер остава Volkswagen, който регистрира 536 888 автомобила, от които 116 072 с алтернативно задвижване. На второ място е Mercedes-Benz с 257 888 регистрирани автомобила, от които 195 556 са в сегмента на алтернативното задвижване. Третата позиция е заета от BMW с 232 886 автомобила, от които 165 930 са оборудвани с алтернативни задвижващи системи.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Пич
10:48 20.01.2025
2 Анонимен
Коментиран от #17
10:52 20.01.2025
3 Обикновен
10:55 20.01.2025
4 дядо поп
10:59 20.01.2025
5 Този коментар е премахнат от модератор.
6 име
11:01 20.01.2025
7 🇧🇬 Б А Й Х @ Й ‼️
Та да може Вресльо да ни залее с информация как всеки втори нов автомобил е само на ток🤔
11:03 20.01.2025
8 Трол
11:04 20.01.2025
9 Хейт
11:07 20.01.2025
10 ДрайвингПлежър
ЕЛ Е ФУНКЦИЯ НА ТЕЖЪК ПОЛИТИЧЕСКИ ФАШИЗЪМ!
Без насилственото им налагане единици са тези, които биха взели - някой шеметляв зелен и някой дори още по-шеметляв "техничар"
И не са само Германците дето не ги харесват, но на места дават субсидии, които донякъде оправдават покупката.
11:09 20.01.2025
11 Германците
Всичко останало е насаждане на продукта с политически натиск
11:19 20.01.2025
12 Така се очертава
11:23 20.01.2025
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 Този коментар е премахнат от модератор.
15 Този коментар е премахнат от модератор.
16 Този коментар е премахнат от модератор.
17 Няма лошо
До коментар #2 от "Анонимен":
Нека да ги пробват.11:36 20.01.2025
18 Кит
Звучи като тъпа шега, но статистиките са безмилостни, десетилетия след като българите оцениха и се метнаха на газовичарките, немците правят същото 😂😂😂
11:40 20.01.2025
19 Нормално
Но пък за сметка на това електромобилите поскъпнаха с 10 000 евро на бройка, защото им спряха субсидиите.
При този скъп ток в Германия и тези високи цени на тока при които излиза по-скъпо да си заредиш ток отколкото бензин, да се чуди човек как продажбите на електромобили направо не са спрели, а са намалели само с 25%!
12:02 20.01.2025
20 Робокоп
12:57 20.01.2025
21 Анонимен
12:58 20.01.2025
22 1234
13:04 20.01.2025