Как човек може да стане добър предприемач и да успее в бизнеса разкрива Доналд Тръмп заедно със своя съавтор и бизнес партньор Робърт Кийосаки в ново съвместно издание на двамата финансови колоси.
Бестселърът им се казва „Докосването на Мидас“ и чрез него известните бизнесмени споделят откровено своите истории и разказват за множеството победи и загуби, за това как са се борили по пътя към успеха - въпреки многото загуби и пречки по пътя.
Именно тази упоритост и нюх Тръмп и Кийосаки наричат предприемачески дух. Той е нещото, което отличава добрия предприемач от всеки друг човек в бизнеса, както отличава и тези, които просто искат да бъдат предприемачи, от онези, които го могат.
В крайна сметка защо само някои предприемачи забогатяват, а повечето така и не успяват да натрупат значителен капитал? Това разкриват Доналд Тръмп и Робърт Кийосаки в книгата „Докосването на Мидас” (ИК „Изток-Запад”).
Предприемачите са онези находчиви хора, които виждат успех там, където масата не вижда (почти) никакъв потенциал. Главната движеща сила на тези бизнесмени по пътя, който са избрали да поемат, е мотивацията.
Сред основните характеристики на добрия предприемач са изключителната целенасоченост и устременост и мощната енергия. Добрият предприемач – човек с техническа нагласа, успява да съзре още от малък своя шанс да промени света, правейки го по-добър за хората. Неговата цел не е да трупа богатства, а да осъществи детската си мечта – различен, нов начин на живот, който да улесни всекидневието и на обикновените хора.
„Докосването на Мидас” не е учебник, написан от колежански професори, които преподават предприемачество, а ценно ръководство за това какви са характеристиките на истински добрия предприемач. Тръмп и Кийосаки споделят какво им дава ръка като на легендарния цар Мидас, превръщаща всичко, до което се докосне, в злато и как всеки би могъл да я има. Точно тази способност двамата съавтори наричат предприемачески дух и точно това отношение превръща „Докосването на Мидас” в подходящ инструмент не само за хора, които вече са навлезли в предприемаческия бизнес, а и за онези, които тепърва искат да се развиват в него.
„Изберете си определена ниша. Когато някой нещо го боли, вие трябва да бъдете като аспирин, а не като витамини. Аспиринът решава определен проблем на човека, докато витамините са по принцип на пазара на стоки, които „е хубаво да имаш“, коментират експертите тактиката на Тръмп и Кийосаки.