Националният превозвач на Турция се превърна в осмата най-силна авиокомпания в света със 78,1 точки в световна класация. За година – Turkish Airlines се е издигнала с 23 места и вече е в ТОП 10, посочват от Brand Finance.
„С отговорността да бъдем национален превозвач на нашата страна и силата да бъдем авиокомпанията, която лети до повече страни от всяка друга авиокомпания в света, ние ще продължим да развиваме нашата марка за още много успехи“, казва председателят на Turkish Airlines Ахмет Болат.
Японската All Nippon Airways (ANA) беше най-силната авиокомпания тази година с 85 точки. Тя възобнови международните полети през 2022 г. след двугодишна пауза поради пандемията причинена от коронавируса.
След нея се нареждат Korean Air и бюджетната авиокомпания на Малайзия AirAsia, показва проучването.
Създадена през 1933 г. с флот от 5 самолета, Turkish Airlines в момента може да се похвали с флот от 416 (пътнически и товарни) самолета, летящи до 344 дестинации по света, включително 291 международни и 53 вътрешни.
Междувременно Brand Finance обяви, че базираната в САЩ Delta Airlines отново е най-ценната марка в света за 2023 г. със стойност на марката от 8,9 млрд. USD, което е ръст от 22% на годишна база.
„Пандемията може да спре самолетите, но не може да попречи на хората да мечтаят за пътуване. С отварянето на света отново авиокомпаниите са готови за максимално натоварване, като стойността на марката им бързо нараства“, казва финансовият директор на марката Савио Д'Суза.
Възстановяването на световната авиоиндустрия е предвидено за текущата година, като приходите ще достигнат 779 млрд. USD. Нетната печалба ще е 4,7 млрд. USD, гласи проучването.
Ethiopian Airlines беше най-бързо развиващата се марка авиокомпания в световен мащаб, като стойността на нейната марка се повиши със 79% през текущата година, за да стане най-голямата авиокомпания в Африка с 498 млн. USD.
Turkish Airlines класира 17-ата най-ценна марка на авиокомпанията, изкачвайки се от 19-та през 2022 г. благодарение на 26% скок в стойността на марката.