20 Декември, 2022 15:56 5 468 5

Съседите са с най-бързо развиващата се авиокомпания

  • turkish airlines-
  • турция-
  • авиокомпания

Turkish Airlines ще наеме 3800 служители през 2023 година

Съседите са с най-бързо развиващата се авиокомпания - 1
Снимка: М. Богданова ©

Авиационният сектор, наред с туризма, бяха сред най-силно засегнатите сфери на дейност по време и след края на пандемията от коронавирус. Много авиопревозвачи и хотелиери фалираха, а тези които оцеляха, все още трудно се възстановяват от кризата.

В сферата на авиационния транспорт редица национални авиокомпании сведоха до минимум разходите си, съкратиха персонала си и поне още няколко години ще изплащат заеми, които са взели с цел оцеляване по време на пандемията. Малцина са тези, които към днешна дата вече са изчистили всички негативи от коронавируса. Сред тях е Turkish Airlines. Плановете на авиокомпанията са през идващата 2023 г. да назначи 1200 пилота и 2600 стюарда и стюардеси.

„Πpeз 2003 г. бpoят нa ĸaбинния eĸипaж бeшe 1579. Тoй нарасна 8 пъти, зa дa дocтигнe 12 841 пpeз 2022 г. Πpeз 2003 г. в ĸoмпaниятa paбoтexa 651 пилoти, пpeз 2022 г. тexният бpoй ce пoĸaчи дo 5793", казва Билaл Eĸcи, гeнepaлeн мeниджъp нa aвиoпpeвoзвaчa. През 2003 г. авиокомпанията е разполага с флотилия от 65 самолета, което тогава я е нареждало на 35-то място в света по брой самолети, а днес тя е успяла да се издигне до девета позиция. През въпросната година Turkish Airlines е летяла до 52 държави, а днес от новото истанбулско летище тя предлага полети 342 града в 129 държави по цял свят.

Доказателство за това, че кризата вече е зад гърба на турския авиопревозвач, е че за първите девет месеца на текущата година отчита 37% ръст в общите си приходи, спрямо същия период на предпандемичната 2019 г. Към днешна дата те възлизат на 13.65 млрд. USD. Нетната оперативна печалба отчита ръст от 369%, до 2.1 млрд. USD. Нетните приходи са нараснали с 398%, до 2.52 млрд. USD за периода януари-септември на текущата година.


Поставете оценка:
Оценка 3.1 от 13 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 честен ционист

    18 2 Отговор
    България има най-жалката авиокомпания на целите Балкани. Едни бразилски файтони с по 2 седалки, като завие и те накланя на 90 градуса. И сръбските и румънските превозвачи, да не говорим за гръцките и турските са на светлинни години пред нашите жалки напъни.

    Коментиран от #4

  • 2 Парен чук за туркофоби

    10 3 Отговор
    Такива новини намаляват популацията им със скок
  • 3 Ужасен ужас

    16 2 Отговор
    Че само турските авиолинии изкарват пари колкото е целият гръцки БВП
  • 4 Бай Гадьо

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "честен ционист":

    Имаш против самолетите на четвъртия по обем на производство самолетостроител в света бразилската самолетостроителна компания„Embraer“? Слава Богу управляващите мениджъри на най-големите авиокомпании по света не са толкова заблудени като теб. Да не споменаваме колко известни личности в света използват техни частни самолети заради сравнително евтината експлоатация и лесната подръжка. Четете ги тия неща, не е толкова трудно, нали?
  • 5 Копейкин.... Костя Копейкин

    0 0 Отговор
    Защото станаха монополисти заради санкциите срещу Русия. Като спре войната и ще трябва да ги уволняват