Като "политическа истерия" определи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, реакцията на Мая Манолова, която минути по-рано по Нова телевизия заяви, че 16 млрд. лв. нов дълг означава, че всеки български гражданин - от бебе до възрастен - ще дължи по 10 000 лв.
Павлова поясни, че част от парите ще отидат за рефинансиране на стари задължения, а с останалите ще се покриват дефицити, включително и наследените от предишните управляващи.
„Аз мисля, че тя малко истеризира. В крайна сметка ние говорим за едни стари дългове, които трябва да бъдат рефинансирани, защото им идва падежът. След като именно тя и нейното правителство създадоха кризата в банковата система, трябваше да изплатим допълнително от бюджета 2 млрд., с които да им покрием техните вересии“, подчерта министърът.
След като й бе показана банкнота, която Мая Манолова подари в ефир на водещите, за да онагледи как 16-те милиарда лв. ще бъдат преразпределени като задължение на всеки по 10 000 лв., Павлова заяви, че не трябвало Манолова да показва „горановки“, а „маноловки“.
„Тук не е въпрос „горановка“ или не, а за рефинансиране на стари задължения, които държавата има. От 8 млрд. евро 6 млрд. отиват за рефинансиране на стария дълг и другите 2 са, за да покрием дефицита, който дойде, защото бюджетът трябваше допълнително да извади милиардите за покриване на дупката в КТБ и огромния дефицит отново, който ни остави правителството на Орешарски. Както виждате, това, което се опитваме, е да намалим дефицита и да започнем да харчим толкова, колкото изкарваме“, обясни Павлова.
Разпадът в БСП е видим и очевидно другарите се опитват чрез протести и някаква пошла кампания, както атакуват санирането, дълга, да бъдат опозиция, но понеже нямат качествени аргументи, почват да вадят кьорфишеци и да правят театър, каза още Лиляна Павлова.
По въпроса за тол таксите тя изтъкна, че това е една много по-справедлива система за таксуване по пътищата, тъй като се плаща за изминато разстояние, а не за време, както е при винетките.
Тя обясни, че целта е да се въведе по-справедлив начин за заплащане, като целта е да се заплаща не времето за пътуване, а разстоянието.
„По-справедливо е тези, които пътуват повече да плащат повече, както и автомобилите на 3,5 т. и транзитно преминаващите автомобили“,заяви Павлова.
Тя подчерта, че целта на реформата е да се генерират повече средства за поддръжка и строителство на пътища у нас, тъй като генерираните от винетни стикери 200 млн.лв. са недостатъчни, при нужда от 1 млрд.лв., за да имаме европейски пътища.
Според Павлова по този начин ще имаме възможност за по-дългосрочна визия в пътния сектор, включително за доизграждане на магистралите, които ще извадят тежкия трафик от малките пътища и те няма да се руша толкова бързо.
"Ако искаме да имаме хубави пътища, трябва да имаме добри приходи", изтъкна Павлова.