Реформата в МВР се отлага вече година и няколко месеца и всяко ново отлагане води към затвърждаване на статуквото. Законопроектът е далеч от перфектен, но никой закон, който влиза на първо четене, няма как да е изпипан така, че да се хареса на всички народни представители. По-добре някаква реформа, отколкото никаква. Това заяви по БНР Димитър Делчев от Реформаторския блок.
Най-вероятно голяма част от Реформаторския блок ще подкрепи законопроекта на първо четене, прогнозира Делчев, според когото най-разумно е тази подкрепа да се случи на първо четене, защото противното би означавало, че няма желание за реформа в МВР. Делчев вижда решение на проблема в това между първо и второ четене законът да се доизглади с експерти. При изчистване на основните моменти на първо четене може да има задоволителен резултат, така Делчев отговори на въпрос как ще се преодолее съпротивата на политическите сили, които настояват за оттегляне на законопроекта.
Реформата трябва да оптимизира разходите в системата. Няма как да се вземат пари от друг сектор, за да се даде на МВР, за да се постигнат другите искания на синдикатите, изтъкна Делчев. Той смята, че онези, които не са подкрепили проекта на комисия, “се страхуват от гнева на синдикатите. Всяка реформа има политическа цена, а някои политически сили очевидно се страхуват от тази политическа цена. Не цялата парламентарна група на ГЕРБ гледа с охота на промените в МВР”, отбеляза още Димитър Делчев.
Полицаите трябва да имат ПОС-терминали, за да се плаща глобата на място. Отделно общините трябва да засилят видеоконтрола на своя територия и сами да събират глоби. Това заяви по БНТ Настимир Ананиев от Реформаторския блок, председател на транспортната комисия в Народното събрание.
Ананиев призова за по-високи заплати, за да се увеличи качеството на услугата и да се намали корупцията. По думите му тази стъпка може да бъде постигната чрез приемане на реформата в МВР.
Ограничение от 0.2 промила алкохол до 2 години след взимане на категория за младите шофьори, на магистрала да шофират не със 140 км/ч, а максимум със 120 км/ч, предлага Ананиев.
Според него част от полицаите подкрепят идеята част от налаганите глоби да отиват за финансов стимул. При 30 % събираемост на глобите сега, с предлаганите мерки ще я повишим 2-3 пъти, увери депутатът.