Летището в Русе е все по-близо до стартиране на вътрешни полети до София. Финализирането на проекта сега е в ръцете на новия транспортен министър Николай Събев, който днес ще обсъжда темата със заинтересовани лица в града. В ефира на БНТ той посочи, че работата по възстановяването на вътрешните полети по маршрута е свършена на 99% от бившия служебен министър на икономиката Даниела Везиева.
Според Събев все още има различни мнения относно нуждата да се извършват такива полети, както и по отношение на модернизацията на летището в града.
Днес ще проведем общественото обсъждане по въпроса. Надявам се хората да се убедят, че има нужда от развиване на всички видове транспорт“, каза Събев.
На въпрос каква би била цената на билета, Събев посочи, че авиопревозвачът е представил цена, близка до тази при пътуване с автобус от София до Русе.
На днешната среща ще бъде обсъден и въпросът с подобряване на организацията и намаляване на времето за преминаване през Дунав мост на тежкотоварния трафик. Събев обясни, че още във втория ден от управлението си, е провел среща с регионалния министър Гроздан Караджов, на която са се разбрали трафикът на ГКПП в страната да бъде облекчен, както и да бъдат задвижени основни инфраструктурни проекти в Северна България.
Събев обяви, че е изискал анализ на концесионния договор за Летище София. Той посочи, че ако бъдат установени нарушения, ведомството ще предприеме съответните мерки.
Ресорният министър коментира и уволнението на директорът на БДЖ „Пътнически превози“. Събев посочи, че предвид влошените показатели на дружеството, освобождаването на директора е било наложително. Проверката е била започната от бившия министър Христо Алексиев.
Нека не се концентрираме върху овакантените ръководни позиции. Ръководители, чийто ведомства и предприятия са с лошо качество на управление и резултати, не трябва да чакат да им се иска оставката“, посочи министърът.
Събев акцентира върху това, че основният проблем на БДЖ не е в намаления пътникопоток заради пандемията, а заради това, че не може да предложи сериозна оферта на пътниците си. Според него железниците се ползват от социално слаби хора, студенти и пенсионери. Всички останали пътуват с автомобилите си.
„Ние трябва да предложим такива условия на българския гражданин да пътува, че той да търси този вид транспорт“, коментира Събев.