Летището в Русе е все по-близо до стартиране на вътрешни полети до София. Финализирането на проекта сега е в ръцете на новия транспортен министър Николай Събев, който днес ще обсъжда темата със заинтересовани лица в града. В ефира на БНТ той посочи, че работата по възстановяването на вътрешните полети по маршрута е свършена на 99% от бившия служебен министър на икономиката Даниела Везиева.
Според Събев все още има различни мнения относно нуждата да се извършват такива полети, както и по отношение на модернизацията на летището в града.
Днес ще проведем общественото обсъждане по въпроса. Надявам се хората да се убедят, че има нужда от развиване на всички видове транспорт“, каза Събев.
На въпрос каква би била цената на билета, Събев посочи, че авиопревозвачът е представил цена, близка до тази при пътуване с автобус от София до Русе.
На днешната среща ще бъде обсъден и въпросът с подобряване на организацията и намаляване на времето за преминаване през Дунав мост на тежкотоварния трафик. Събев обясни, че още във втория ден от управлението си, е провел среща с регионалния министър Гроздан Караджов, на която са се разбрали трафикът на ГКПП в страната да бъде облекчен, както и да бъдат задвижени основни инфраструктурни проекти в Северна България.
Събев обяви, че е изискал анализ на концесионния договор за Летище София. Той посочи, че ако бъдат установени нарушения, ведомството ще предприеме съответните мерки.
Ресорният министър коментира и уволнението на директорът на БДЖ „Пътнически превози“. Събев посочи, че предвид влошените показатели на дружеството, освобождаването на директора е било наложително. Проверката е била започната от бившия министър Христо Алексиев.
Нека не се концентрираме върху овакантените ръководни позиции. Ръководители, чийто ведомства и предприятия са с лошо качество на управление и резултати, не трябва да чакат да им се иска оставката“, посочи министърът.
Събев акцентира върху това, че основният проблем на БДЖ не е в намаления пътникопоток заради пандемията, а заради това, че не може да предложи сериозна оферта на пътниците си. Според него железниците се ползват от социално слаби хора, студенти и пенсионери. Всички останали пътуват с автомобилите си.
„Ние трябва да предложим такива условия на българския гражданин да пътува, че той да търси този вид транспорт“, коментира Събев.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 ТаУмВзе
12:53 17.12.2021
2 Последния Софиянец
Коментиран от #5, #7, #12
12:53 17.12.2021
3 гоиш
12:54 17.12.2021
4 Абе
12:54 17.12.2021
5 гоиш
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
Много трудно с готов капитал, да купиш бусове, да наемеш офиси и да започнеш с пощенски услуги.Коментиран от #6
12:56 17.12.2021
6 Последния Софиянец
До коментар #5 от "гоиш":
Аз почнах като готвач и сега имам две заведения.Коментиран от #8, #9
12:59 17.12.2021
7 Ейй голям
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
СИ, ЩЕ ТЕ ПРАВИМ ТЕБЕ МИНИСТЪР НА ПРОСТОТИИТЕ!12:59 17.12.2021
8 гоиш
До коментар #6 от "Последния Софиянец":
Твоето е съвсем различно. Не си имал готов капитал нали?Коментиран от #10
13:01 17.12.2021
9 Аха
До коментар #6 от "Последния Софиянец":
И предпочиташ да си тролиш в свободното време! Хоби ти е!13:03 17.12.2021
10 Последния Софиянец
До коментар #8 от "гоиш":
Шиши като имаше готов капитал какво направи?Фалира всичко.Коментиран от #13
13:03 17.12.2021
11 Писта
13:03 17.12.2021
12 Почнал
До коментар #2 от "Последния Софиянец":
От нищото ма завършил Военоморското през соца. Знаеш ли кои детета влизаха във Военоморското 80 та година?Коментиран от #17, #33, #36
13:05 17.12.2021
13 гоиш
До коментар #10 от "Последния Софиянец":
Това си е проблем на шиши. Няма общо с темата. Хората искат да спират кратките линий, той ще ги възстановява. Министерско мислене. Знаеш ли, още колко летища за възстановяване има, ама в тия градове вече и хора няма?Коментиран от #15
13:07 17.12.2021
14 Кукуригу
13:11 17.12.2021
15 Komapak
До коментар #13 от "гоиш":
Линий да не е някой римски император? 🤔Коментиран от #16
13:13 17.12.2021
16 фст
До коментар #15 от "Komapak":
Съученик ти е.13:15 17.12.2021
17 Варна
До коментар #12 от "Почнал":
Остави ,че е завършил Морското,ами , е три години по-млад и от мен и сме започнали работа някъде по едно и също време -защото ,аз преди 5-те си г гражданско висше,служих и две години в БНА...А, до 1979-та , дори не можах да се добера до н-к Отдел,защото знам какво се изискваше за такъв пост -поне член на БКП да си , а тоя мушмул още 1986/7-ма станал ШЕФ на "Българско речно плаване" ,а няколко години след Десети ,открива просперираща частна фирма за логистика . Понеже съм съвременник на тях времена , едно мога да кажа : Това става с МНОГО...АМА МНОГО ПАРИ и ВРЪЗКИ ОТ НАЙ-ВИСШИ НИВА . Не "куфарче" ,ами КУФАРИ с "червени" пари са нужни за това ...от онези големите -дето са на колела.13:21 17.12.2021
18 Руси
Коментиран от #20, #38
13:26 17.12.2021
19 Българин
Коментиран от #21, #47
13:27 17.12.2021
20 гоиш
До коментар #18 от "Руси":
И какво ще търсиш в Русе? Всички ходят в София. То и за това има полет Букурещ-София. Или викаш, да кацна в Русе, за по-евтинко, и да наема кола до София?13:30 17.12.2021
21 гоиш
До коментар #19 от "Българин":
Да възстановим и Стара Загора. София- Стара Загора 10 лв. билета. Докато излети, вече е издухал гориво за няколко стотин билета.13:32 17.12.2021
22 За протокола
За да е ясно за какво става въпрос, ще дам за пример азиатските тигри, които имат превъзходни пътни инфраструктури, а ж.п. транспорта е добавка към тях. Нашият декларира, обратното - ще се фокусира на ж.п. транспорта, а другото е назад. Транспорта не е само влакове, Бизнесът има нужда от хубави и достъпни пътища до всяка точка на страната. За равномерното развитие на областите трябва да се изнасят бизнеси къп по-слаборазвитите региони, но за това са нужни пак пътища, а не влакове. Преди години имахме директни полети до САЩ. Сега всички от региона трябва да ходят до Западна Европа за да летят натам. С една директна линия ще поемем целият този пътникопоток. И т.н. и т.н. Трябва ни стратегическо и мащабно мислене, а не да си мишкуваме и нагласяваме нещата така, че да ни помагат за бизнеса когато вече няма да сме министри.
Коментиран от #24, #25, #27, #28
13:36 17.12.2021
23 Румен
Да не укриват нещо?
Коментиран от #48
13:42 17.12.2021
24 гоиш
До коментар #22 от "За протокола":
Имало и мислещи хора. Поздравления.13:42 17.12.2021
25 гост
До коментар #22 от "За протокола":
и от мен поздравления за точния анализ ! ... в момента се движим по коларски пътища ...аз имам съмнения че този министър е назначен или платено е да е назначен от група олигарси имащи интереси в жп,водния и въздушния транспорт ... ...времето ще покаже.Коментиран от #32
13:50 17.12.2021
26 Бай Пешо карбуратора
Коментиран от #44
13:53 17.12.2021
27 Бамбука
До коментар #22 от "За протокола":
Не би било лошо да прочетеш малко за програмите на ЕС, да се поогледаш за състоянието на ж.п.транспорта в Европа и дори съседните страни, да се запознаеш с транспортни коридори и т.н.14:10 17.12.2021
28 1959
До коментар #22 от "За протокола":
Закъсняхме с изнасянето на бизнеси към по слабо развитите райони .Просто там не останаха образовани хора . Не могат да намерят подходящи хора , за високо технологични производства .14:11 17.12.2021
29 Иван Асен
14:14 17.12.2021
30 arsenalfc
14:20 17.12.2021
31 политнекоректен
14:28 17.12.2021
32 "Калинко" е кодовото име
До коментар #25 от "гост":
на тая корупционна схема платена с едни 300 000 лева за кампанията на "Продължаваме Перверзията"14:30 17.12.2021
33 нашите родни
До коментар #12 от "Почнал":
Болшевишки дечица учеха и служеха там! Без разрешение от Комсомола и Партията не можеш да припариш нито до Военноморското, нито до Военновъздушното, нито дори до ШЗО-то в Плевен!Коментиран от #34, #51
14:33 17.12.2021
34 почтен
До коментар #33 от "нашите родни":
така беше, ако не си от червените в казармата ставаш кашик14:34 17.12.2021
35 напушен
14:39 17.12.2021
36 Елена
До коментар #12 от "Почнал":
Умните.Коментиран от #37, #39
14:46 17.12.2021
37 Леленче
До коментар #36 от "Елена":
Умните и красивите, ама ако няма мама тати член на БКП и в Търново не можеше да влезне, ка моли за Военоморското. Със чичо само не ставаше15:00 17.12.2021
38 Хей
До коментар #18 от "Руси":
Ето ти маршрута- Емаг/Румъния/-Русе-Екон/Бг.15:03 17.12.2021
39 Хайде
До коментар #36 от "Елена":
Сега питай умничкия той какъв е на рода Бобокови, щото в Русе шефчетата и на БРП, преди 89та ги правеше чичо им15:06 17.12.2021
40 Оги
17:06 17.12.2021
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 Този коментар е премахнат от модератор.
43 Биби Долапчиев
18:11 17.12.2021
44 Ники
До коментар #26 от "Бай Пешо карбуратора":
Ирак ли ??? Там са в пъти по-добри пътищата дори и след войната. :) :) :)22:46 20.12.2021
45 Пишман ганкстер
22:22 23.12.2021
46 Lisa
10:09 30.12.2021
47 А Ми
До коментар #19 от "Българин":
До Разград кога ,сега с частният си самолет къде да кацам12:45 30.12.2021
48 Еконт
До коментар #23 от "Румен":
Оригиналите ги даваме в НАП,зада могат да ви стрижат12:52 30.12.2021
49 Сашо
Браво на транспортния министър,Събев!
12:56 30.12.2021
50 Пътното Каспичан
16:57 31.12.2021
51 Герберасти
До коментар #33 от "нашите родни":
много си прав...и Бойко така се е пръкнал първо комунист по убеждение, като млад пожарникар сега осъзнат член на християндемократите на еврониво17:26 31.12.2021