Преди повече от година всички политически групи в Столичния общински съвет направихме работна група. Ние се борихме за четири неща - годишната карта да запази цената си от 365 лв., да има евтини годишни карти за учащи и студенти от 200 лв., да има евтина годишна карта за всички млади от 250 лв. и билети за време с неограничено и безплатно прекачване. Другите политически сили също направиха своите предложения и се постигна баланс, който резултатира в новата тарифна политика. Това каза в предаването "Лице в лице" по БТВ независимият общински съветник и лидер на "Спаси София" Борис Бонев по повод електронните билети в столицата.
Трябваше да решим дали цените на всички превозни документи в София да се увеличат заради поскъпването на горивата и енергията, или да запазим цената на основните карти и билети, като повишим само част от тях. Избрахме второто. Очаквахме, че могат да възникнат подобни проблеми и затова апелирахме Центърът за градска мобилност да направи адекватна информационна кампания. За съжаление, тази кампания се провали и повечето хора разбраха за новата тарифна политика на 1 януари, когато тя влезе в сила. Дори една брошура нямаше, заяви Бонев.
Той коментира и думите на председателя на Столичния общински съвет Георги Георгиев, че е вдигнал жълт картон на ръководството на Центъра за градска мобилност заради дефектите на системата за електронно таксуване в градския транспорт.
Георгиев и ръководството на СОС са тези, които назначиха ръководството на ЦГМ. Георгиев каза, че ще покаже жълт картон на това ръководство на ЦГМ, което са си избрали. Въпросът е на местните избори гражданите да покажат червен картон на това управление на София, посочи общинарят.
Всички от ГЕРБ, които са в ръководството на Столична община и Столичния общински съвет, толкова много се снишиха след провала на кампанията, че чак се вдлъбнаха, подчерта Борис Бонев.
Г-н Георгиев, като е толкова голям специалист по транспорта, да беше дошъл в работната група и да каже какво трябва да се направи, защото представителите на ГЕРБ предлагаха тези решения и те се гласуваха, добави той.
Нека да изчакаме месец или два, максимум, и да видим как ще заработи тази система, къде ще има проблеми, защото в момента се дава почва на див политически популизъм. Популизмът идва от факта, че се обсъждат определени решения, те се приемат, а в момента всички се правят на "ни лук яли, ни лук мирисали", отбеляза Бонев.
Ако не разбирам нещо от недоволството на пътниците, това е по отношение на задължителното валидиране и на глобата от 3 лв. Такова валидиране и такава глоба имаше и досега и тя беше 1 лв. В цяла Европа също има задължителна валидация и глоба при неспазване, коментира той.
Нека до края на годината да има гратисен период, в който хората да не бъдат глобявани. Нека в най-натоварените линии да се сложат още валидатори. Освен че служи като застраховка, валидацията е необходима, за да се събират данни за по-добър градски транспорт, заяви общинският съветник.
Попитан ще се кандидатира ли за кмет на София на предстоящите местни избори тази есен, Борис Бонев каза: "Това не ми е самоцел. Предстоят разговори с опозиционните партии. За нас са важни две неща – приоритети и кандидат, който може да бие ГЕРБ на първи тур, така че всички непопулярни реформи да могат да се случат по време на първия мандат".