Уникален и безумен автогол си вкара служебното правителство - отговорността е на Главчев, финансовия министър и Агенция "Митници". България, заради Шенген, трябваше да закупи специални скенери и рентгени за контрол на границата. Имаше изискване за провеждане на обществена пръчка, но тя се прекрати и се премина на избор на конкретна фирма - огромна грешка. Защото всички, които не искат сухопътен Шенген, сега ще имат довод да поискат отлагане. Това заяви пред медии в парламента Мартин Димитров от ПП-ДБ, цитиран от novini.bg.
"ПП-ДБ ще положи усилие за защита на интересите на България, но защо служебния кабинет допуска такива автоголове", попита той.
Високотехнологичното оборудването на границите и Агенция "Митници", е един от най-пълноценните методи за изкореняване на корупцията, допълни по темата депутатът.
"Когато се махат обществените поръчки и се договаря тайно с конкретна фирма, утре тази практика може да се използва за всяка техническа поръчка - това е кутията на Пандора", смята Димитров.
"Става дума за финансиране, насочено конкретно към митническо оборудване, за да се обезпечат митниците и външните граници на ЕС", каза евродепутатът Радан Кънев.
"Вече се чува в Брюксел, че България е спряла обществена поръчка и е започнала тайно договаряне с неизвестна фирма. Има липса на прозрачност", според евродепутата.
"В момента има няколко сериозни скандала в Европа с китайско оборудване, които отказват да дадат информация дали е възможно да има течове на чувствителна информация към чужда държава. ЕК иска да е сигурна, че не се купува подобно оборудване, което представлява риск за националната сигурност", коментира Кънев.
"В момента, особено със сформирането на новата Европейска комисия, изрично се подчертава, че всяко оборудване, свързано със сигурността и отбраната, трябва да бъде при възможност произведено в Европа", подчерта той.
Той изтъкна, че има риск България да загуби средствата в размер на 63 млн. лв. за обществените поръчки за рентгени и скенери за границите ни.
И допълниха, че има решение на ВАС, която казва да се проведе нова обществена поръчка след провала на една.