Отидете към основна версия

20 465 14

Дървени летища, които все още работят (СНИМКИ)

  • летище-
  • русия-
  • дърво

Външният вид понякога лъже. Именно тази максима е напълно валидна за сградите по-долу. Става дума за дървени ... летища. На пръв поглед изоставените постройки, които всеки по-голям инвеститор би съборил с удоволствие и би построил нова и модерна сграда, са въздушната връзка на въпросните градове с останалия свят.

1. Сеймчан (Магаданска област)

Сградата е построена през 1944 г. От летището се извършват редовни полети до Магадан, а също така и чартърни полети за нуждите на геолози, горски служители. Първоначално базата е била въведена в експлоатация за спиране на американски самолети на територията на тогавашния СССР. Това е била една от въздушните станции между Аляска и Сибир. Към днешна дата това е единствената запазена сграда по цялото трасе.

2. Приводино (Архангелска област)

Населението на града е едва около 350 души. Към днешна дата летището се използва предимно за селскостопански полети, но два пъти седмично има и граждански полети до близкия по-голям град.

3. Долна Пеша (Зад полярния кръг)

Градът е център на арктическия туризъм. Съществува над 180 години, а населението е малко над 700 души. От местното летище се извършват полети до Нарьян Маро и Архангелск.

4. Енисейск (Красноярска област)

Летището се използва за товарни и пътнически превози до труднодостъпни райони. До 2016 г. е интензивно използвано, независимо, че се е нуждаело от основен ремонт. От миналата година полети не се реализират.

5. Соловка (архипелаг в Бяло море)

По време на Втората Световна война летище активно се е използвало от военновъздушните сили на Съветския съюз. Днес летището продължава да се ползва за граждански полети, въпреки че броят на пътниците намалява. Често поетите се отменят заради лоши метеорологични условия и тогава островът е изолиран от континента.

Поставете оценка:
Оценка от 0 гласа.

Свързани новини