Отидете към основна версия

4 789 2

Инвеститори печелят от нов вид вложение

  • гърция

Завишен интерес към наема на магазини в Гърция

Снимка: Shutterstock

През последните месеци търсенето на магазини под наем на популярни места в Гърция отчита стабилен ръст. В този контекст няколко компании отвориха нови магазини през първото тримесечие на 2022 г., предимно в сегментите на спортни и луксозни стоки и бижута, сочи проучване на компанията за недвижими имоти Proprius.

През първите три месеца на тази година Sephora отвори нов магазин в Миконос, Calvin Klein в Патра и Molton Brown в Кифисия. Търговецът на спортни стоки Buzz отвори нов търговски обект в центъра на Пирея, докато модният дизайнер Даян фон Фюрстенберг отвори нов магазин в Глифада. Друга спортна верига – Zackret, отвори магазин в Янина.

Важно развитие за гръцкия пазар е връщането на веригата супермаркети Carrefour чрез сътрудничество с Retail & More, дъщерно дружество на TeleUnicom. Преди няколко дни отвориха първите пет клона: 3 в Халкидики и 2 в Закинтос. Планирани са още 7, с акцент върху туристическите дестинации.

Голямото търсене на магазини под наем се дължи преди всичко на липсата на недвижими имоти, особено в най-популярните търговски зони. Това насърчава веригите да наемат ново пространство в опит да намерят възможно най-добрите места за своите търговски площи.

Втората причина е, че наемните цени остават на разумно ниво, особено в сравнение с периода преди финансовата криза от 2010-те.

Данните на Proprius показват леко увеличение на наемните нива през първото тримесечие в сравнение със същия период на 2021 г.

Наемането на магазин на улица Ерму в Атина в момента се търгуват средно срещу 270 EUR/кв.м на месец, спрямо 250 EUR/кв.м преди година. В Кифисия цената е 110 EUR/кв.м, в Глифада е 130 EUR/кв.м, а в Колонаки е 95 EUR/кв.м.

Поставете оценка:
Оценка 2.3 от 8 гласа.

Свързани новини