През последните месеци търсенето на магазини под наем на популярни места в Гърция отчита стабилен ръст. В този контекст няколко компании отвориха нови магазини през първото тримесечие на 2022 г., предимно в сегментите на спортни и луксозни стоки и бижута, сочи проучване на компанията за недвижими имоти Proprius.
През първите три месеца на тази година Sephora отвори нов магазин в Миконос, Calvin Klein в Патра и Molton Brown в Кифисия. Търговецът на спортни стоки Buzz отвори нов търговски обект в центъра на Пирея, докато модният дизайнер Даян фон Фюрстенберг отвори нов магазин в Глифада. Друга спортна верига – Zackret, отвори магазин в Янина.
Важно развитие за гръцкия пазар е връщането на веригата супермаркети Carrefour чрез сътрудничество с Retail & More, дъщерно дружество на TeleUnicom. Преди няколко дни отвориха първите пет клона: 3 в Халкидики и 2 в Закинтос. Планирани са още 7, с акцент върху туристическите дестинации.
Голямото търсене на магазини под наем се дължи преди всичко на липсата на недвижими имоти, особено в най-популярните търговски зони. Това насърчава веригите да наемат ново пространство в опит да намерят възможно най-добрите места за своите търговски площи.
Втората причина е, че наемните цени остават на разумно ниво, особено в сравнение с периода преди финансовата криза от 2010-те.
Данните на Proprius показват леко увеличение на наемните нива през първото тримесечие в сравнение със същия период на 2021 г.
Наемането на магазин на улица Ерму в Атина в момента се търгуват средно срещу 270 EUR/кв.м на месец, спрямо 250 EUR/кв.м преди година. В Кифисия цената е 110 EUR/кв.м, в Глифада е 130 EUR/кв.м, а в Колонаки е 95 EUR/кв.м.