Августовският брой на Vogue предизвика широк обществен отзвук онлайн, не само заради корицата с Ан Хатауей. В страниците на списанието бе публикувана реклама с модел, който изглежда като продукт на модна фантазия – и както често се случва, когато нещо е прекалено съвършено, то обикновено не е реално.
Рекламата на марката Guess представя модел, генериран от Серафин Валора чрез изкуствен интелект, което предизвика остри реакции в социалните мрежи и обвинения за подкопаване на креативността и възможностите за реални модели в модната индустрия.
В публичното пространство се дискутира дали това е естествена еволюция и адаптация към новите времена или тревожен сигнал за загуба на човешкия елемент в модата. Мнозина смятат, че модата винаги е била нещо повече от красива визия – тя е история, идентичност, бунт и разказ, а тези качества не могат да бъдат възпроизведени от алгоритъм.
В крайна сметка мнозина се обединяват около заключението, че използването на изкуствен интелект в Vogue се възприема като сериозен проблем от мнозина.
Въпреки че става дума само за реклама на Guess, дебатът е показателен за по-широка тенденция. Ако дори едно рекламно каре в модно списание предизвиква такава реакция, това може да е индикация за промяна, която тепърва предстои. За мнозина този процес изглежда неизбежен и повдига въпроси за бъдещето на креативните индустрии, които традиционно разчитат на човешкия талант и иновация.