Отидете към основна версия

16 590 33

Йонко Иванов пред ФАКТИ: Стягаме протест, ако пак ще връщат бивши милиционери в министерствата

  • йонко-
  • иванов-
  • протести-
  • безопасност-
  • пътна

Клкото повече водачи проверяват, толкова повече ще хващат с наркотици, казва експертът

ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Парите по пътна безопасност трябва да са в инфраструктурата, в подготовката на полицаите. Но къде са тези пари? Това попита пред ФАКТИ Йонко Иванов, който е председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

- Г-н Иванов, продължаваме да сме свидетели как пътните полицаи хващат все повече водачи, седнали зад волана, употребили наркотици. Как да се пресече това?
- Обяснението е лесно и просто. Няма политическа воля темата за безопасност по пътищата да се реализира с изцяло нова философия.

- А беше създадена и държавна структура…
- Държавната структура не разполага със съответните министри. Нещата не са сложни. Сега говорим за бум на наркотиците. Ми колкото повече ги проверяват, толкова повече ще хващат. А защо полицията не направи по една седмична проверка във всички заведения, където се продават наркотици. Те ги знаят. Когато се спре разпространението на наркотиците, ще намалее доставката и ще намалеят шофьорите, които карат под въздействието на дрога. Просто е. Ние хващаме следствието, а не хващаме началото. Явно някой не иска това нещо да се случи. А това е така, защото това са схеми, в които участват всички – от ниво пътна полиция, та чак до ниво министри. Явно това нещо върви, то е добре за определени хора и те не искат да го спрат.

- И какъв е изходът от ситуацията…
- Думата е една – обучение. Ето ви примера с девойката с тротинетката, която кара с висока скорост. Тя не е влизала в класна стая за обучение. И си позволява да кара много бързо. Ако беше влязла на обучение, за да научи нещата и да се запознае с правилата, щеше да е друго. За хората от малцинствата вдигнаха ценза до 10-и клас. Ти ако си се научил да четеш, това се прави до 4-и клас. Но нека влезе в обучение. Може и да изкара изпита, може и да не го изкара. Но все нещо ще е научил. Говорим за това от години. По статистика 60% от глобите по пътищата се плащат. Къде отиват тези пари? Ето пак питам. Парите по пътна безопасност трябва да са в инфраструктурата, в подготовката на полицаите. Трябва да са за пътна безопасност. В Испания успяха да свалят пътните инциденти именно с това нещо – когато мотивираха хората на пътя.

- Но сега влизаме в преходен период със служебен кабинет. Какво можем да очакваме?
- Карате ме да се смея. Вместо да надграждаме по принцип, ние пак си говорим какво ни е управлението – редовно или служебен кабинет. Ми няма значение. Но ще ви дам пример. Нормалното правителство махна милиционерите от Автомобилна администрация. А сега служебният министър иска да върне точно човек, който дълги години бе там и бе изгонен. След като го уволниха, той отиде и поведе колоните на една голяма транспортна фирма в протести срещу държавата. Спрягаха го и за зам.-министър. Е, какво е това. След като се връщат хора, които са доказали, че не могат да се занимават с тематиката пътна безопасност, това значи, че схемата не е променена. Ако това се случи, то инструкторската гилдия ще организира първия протест срещу служебното правителство.

Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 64 гласа.

Свързани новини