Отидете към основна версия

6 524 23

След две години съдебни саги – оправдан! Тенчо Тенев пред ФАКТИ

  • тенчо тенев-
  • кат-
  • невинен-
  • полицай-
  • семерджиев-
  • катастрофа

Всичко, което бе стъкмено срещу мен, бе плод на дейност и измислени компромати от бивши колеги в МВР, казва той

Снимка: Факти.бг/Архив
ФАКТИ публикува мнения с широк спектър от гледни точки, за да насърчава конструктивни дебати.

Оневинен? Какво означава това? За глобите в КАТ, за една година от инцидента с Георги Семерджиев. Пред ФАКТИ говори бившият шеф на столичния КАТ Тенчо Тенев.

- Г-н Тенев, съдът в Пловдив ви оневини за 24-часовия арест, когато бяхте началник „Охранителна полиция” в Асеновград. Значи има справедливост в България…
- Има справедливост в България. Вече мога да кажа, че всичко онова, което беше повдигнато като обвинение - и в Пловдив, и в Хасково, приключи. Прокуратурата отказа да образува производство, след като установи и разбра, че всичко, което бе стъкмено срещу мен, бе плод на дейност и измислени компромати от бивши колеги в МВР.

- Това ли ще остане като „спомен“ от работата ви в Асеновград…
- На никого не го пожелавам този „хубав спомен“. Това, което преживях, както и много други неща, които изживях, вече се радвам, че са минало, че се оттърсих от всичко това. Добрата новина за мен е и решението на прокуратурата в Хасково, която ме оневини по случая с патроните, които бяха намерени в дома ми. Така че вече мога с гордост да кажа, че след двегодишна сага истината и правдата възтържествуваха - оневинен.

- Вие сте прекарал целия си живот в системата на МВР. Защо униформените взимат подкупи… Скоро пакт имаше случай…
- Има няколко фактора. Един от факторите е, че просто има колеги, които се подават на изкушението да получават „допълнителни“ средства. Друг проблем е ниското заплащане. Темата много пъти съм я коментирал, защото заплатите в системата на МВР са ниски. Давам често за пример каква е заплатата на гръцкия и на българския полицай. Разликата е три пъти. Толкова по-малко получава полицаят в България. В Гърция служителят взима около 17 000 евро, а в България около 7 000 евро. Казвам, че това е едно от нещата. За да бъдеш в МВР, трябва да си честен и почтен. Не трябва да се допуска да си в разрез с моралните норми на българския полицай, но, както виждаме, се случва. Единици са тези, които се поддават, но ги има.

- И да ви върна към един тежък инцидент. Навърши се година от катастрофата, при която Георги Семерджиев уби две млади момичета в София. Вие бяхте един от първите на мястото на инцидента… Какво остана в съзнанието ви?
- Аз бях един от първите на мястото на инцидента – бях там на около 12-ата минута. Това, което видях, бе много тежко. Разчлени тела на тези млади деца. На много тежки инциденти съм бил, но този е един от най-тежките. Невероятна трагедия.

- Ще има ли справедливост. Присъда от 20 години получи Семерджиев на първа инстанция?
- Има ли срок на затвор, който да е сравним със живота? Семерджиев ще си получи заслуженото. Тук трябва да кажа, че успяхме в много кратки срокове да го заловим, тъй като той се беше укрил и не беше на мястото на произшествието. Ако той изтърпи докрай присъдата, а тя остане 20 години, това е някаква справедливост. Нищо не може да се сравни със живота, но такива са законите.

- В последно време отново много се говори, че не се събират адекватно глобите от нарушенията на път. Конституционният съд обави, че е незаконно да не се връщат/издават шофьорски книжки на водачи, които не са си заплатили глобите за КАТ. Как гледате на това?
- По принцип в момента събираемостта на глобите по линия на Пътна полиция не е много голяма. И това е повод да се търсят начини, за да се съберат повече и по-бързо глобите, които нарушителите имат. Има различни решения. Въпросът е да има желание и да приемат необходимите промени.

- Има идея глобите от КАТ да се събират от работодателите. Това работещо ли е?
- Скоро го коментирахме това с колеги. Има мнения „за“, има и „против“. За мен по-добрият начин е да се обвържат различни услуги, които предоставя администрацията на гражданите, със заплащането на глобите към КАТ. Примерно, отиваш на годишен технически преглед. Въвеждат ЕГН на водача, излизат глоби, плащащ, за да минеш на преглед. Отиваш да си плащаш данъците, излиза глоба към КАТ, плащаш първо глобата, после данъците. Варианти има. Вярвам, че ще намерят най-добрите. Трябва да се намерят, защото в момента има водачи, които имат глоби за близо 30 000 лева, но си карат. Трябва да се спре това. Като си платят глобите, хората ще се замислят дали са карат толкова бързо, дали да минат на червен сигнал светофара. Това е начинът да се спрат наглеците на пътя.

Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 19 гласа.

Свързани новини