Стратегическите грешки на Ferrari този сезон сякаш нямат край, а последната вчера в квалификацията в Сао Пауло сигурно успя да разсмее и тези, които не са фенове на Скудерията - италианците изкараха на пистата Шарл Леклер с гуми интермедия, а след това искаха да го върнат за втори опит със сликове, когато заваля.
Състезателният директор на Ferrari Лоран Мекис се опита да обясни логиката зад това решение, което обаче не беше използвано при Карлос Сайнц. А при излизането си на пистата с гумите интермедия Шарл невярващо попита по радиото той ли е единственият на трасето с този тип гуми и веднага получи утвърдителен отговор от бокса.
“Квалификацията беше трудна, за всички отбори беше много напрегнато, квалификация, в която трябва да се взимат много решения - обясни Мекис в Сао Пауло. - Някои от решенията, които взехме проработиха, други - не толкова. Разочароващо е, тъй като и двете ни коли стигнаха до Топ 10 и след това трябваше да избираме гумите.”
Всъщност, Мекис потвърди подозренията, че във Ferrari са очаквали веднага да давали като в този случай Леклер щеше да е в идеална позиция, но не стана така.
“От една страна, пистата все още беше суха и знаете златното правило, че пилотът трябва да излезе на пистата докато тя все още е суха - допълни Мекис. - От друга страна, ние очаквахме силен дъжд, който да завали веднага и затова резделихме стратегиите на двете ни коли. В зависимост от това кога щеше да завали щяхме да имаме един щастлив и един нещастен пилот. Точно това и стана. Дъждът заваля минута или две по-късно от необходимото за Шарл и това се оказа подходящият момент за Карлос. Сайнц завърши 5-и, а Леклер - 10-и.”
Леклер всъщност не успя да запише време в третата част на квалификацията, а Сайнц се оплака от поредица грешки, които са го оставили едва пети.
По-рано в хода на квалификацията италианците допуснаха още една грешка - Леклер влезе в бокса, механиците вдигнаха колата му и свалиха гумите, но новите ги нямаше, тъй като в екипа още спореха с какви точно гуми трябва да върнат пилота на пистата.