Даже и на опитен водач може да се случи да не знае някой бутон за какво служи. Знаците върху бутоните в колата са мислени така, че да се разбират от всеки, но това невинаги се случва. Има обаче бутони, които се срещат в някои от автомобилите, които са напълно неразгадаеми. Сега ще ви разкажем за четири от тях.
Shift Lock
Този бутон се интегрира в близост до скоростния лост на стандартните автоматични трансмисии. Понякога е скрит и под индивидуално капаче, но за какво се използва? Функцията shift lock е необходима за "разблокиране" на автомата и възможността лостът да бъде превключен в положение N (неутрално), когато двигателят не работи. Тази функция се използва при повреда в мотора и нуждата от преместване на колата без помощта на мотора.
Рециркулация на въздуха
При много от по-старите автомобили (такива са например някои модели на АвтоВАЗ) изобразяват функцията за рециркулация на въздуха в салона по свой собствен начин - във вид на стрелки в кръг. Не всички разбират за какво иде реч. При по-новите коли тази функция е изобразена по-добре - със стрелка, влизаща в контурите на автомобил и е далеч по-разбираема от стрелките в кръг.
Изключване на обемни датчици
Този бутон съществува при автомобили с фабрична алармена инсталация и има за цел да деактивира обемните датчици в купето. Това се прави ако в салона на колата оставите домашен любимец, например. Бутонът е рядко срещан, но го има в някои модели, така че не е зле да знаете за каква се използва.
Предпусков нагревател
У нас не са много автомобилите с такава система, но в скандинавските държави този бутон е доста често срещан в колите. Устройството е много полезно, особено за страни със студен климат, но изобразяването на функциите му на бутона е неразбираемо. Бутонът включва подгряване на двигателя преди той да бъде запален.