5 Февруари, 2019 11:58 101 864 23

Загадъчни бутони в колата: За какво служат?

  • автомобили-
  • съвети-
  • бутони
Загадъчни бутони в колата: За какво служат? - 1

Даже и на опитен водач може да се случи да не знае някой бутон за какво служи. Знаците върху бутоните в колата са мислени така, че да се разбират от всеки, но това невинаги се случва. Има обаче бутони, които се срещат в някои от автомобилите, които са напълно неразгадаеми. Сега ще ви разкажем за четири от тях.

Shift Lock

Загадъчни бутони в колата: За какво служат?


Този бутон се интегрира в близост до скоростния лост на стандартните автоматични трансмисии. Понякога е скрит и под индивидуално капаче, но за какво се използва? Функцията shift lock е необходима за "разблокиране" на автомата и възможността лостът да бъде превключен в положение N (неутрално), когато двигателят не работи. Тази функция се използва при повреда в мотора и нуждата от преместване на колата без помощта на мотора.

Рециркулация на въздуха

Загадъчни бутони в колата: За какво служат?


При много от по-старите автомобили (такива са например някои модели на АвтоВАЗ) изобразяват функцията за рециркулация на въздуха в салона по свой собствен начин - във вид на стрелки в кръг. Не всички разбират за какво иде реч. При по-новите коли тази функция е изобразена по-добре - със стрелка, влизаща в контурите на автомобил и е далеч по-разбираема от стрелките в кръг.

Изключване на обемни датчици

Загадъчни бутони в колата: За какво служат?


Този бутон съществува при автомобили с фабрична алармена инсталация и има за цел да деактивира обемните датчици в купето. Това се прави ако в салона на колата оставите домашен любимец, например. Бутонът е рядко срещан, но го има в някои модели, така че не е зле да знаете за каква се използва.

Предпусков нагревател

Загадъчни бутони в колата: За какво служат?


У нас не са много автомобилите с такава система, но в скандинавските държави този бутон е доста често срещан в колите. Устройството е много полезно, особено за страни със студен климат, но изобразяването на функциите му на бутона е неразбираемо. Бутонът включва подгряване на двигателя преди той да бъде запален.


Поставете оценка:
Оценка 3.7 от 31 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 МАРТО

    97 24 Отговор
    ПОРЕДНАТА ЛЮБОПИТНА СТАТИЙКА ЗА НАЧИНАЕЩИ ШОФЬОРИ. ТОЗИ ПЪТ ОБАЧЕ ЩЕ Е ПОЛЕЗНА Е ЗА ПО-ОПИТНИ ТАКИВА
  • 2 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 3 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 4 Ъхъков

    76 5 Отговор
    На последната снимка, символът означава, че кафето в кафеварката е готово

    Коментиран от #14

  • 5 Човека

    19 1 Отговор
    Върнете на Ники коментара бе. Що го изтрихте. Са не знаем за кво става въпрос.
  • 6 Миро А.

    39 7 Отговор
    Прочетох статията и опцията на бутона за предпусков двигател ме накара да се усмихна.
    Понеже шофирам в Швеция и Финландия през зимата,този бутон отдавна не се внедрява в автомобилите.Вместо него функционира т.нар.система: plug-in. Представлява кабел с дължина 2м. който в единия си край е с нормален щепсел и влиза в ел.мрежа.Но другият му край е със специален накрайник с три отвора и влиза в изработена система за отопление на двигателят,охлаждащата течност и купето. Обикновено в пр.броня или в десния калник под фара.Отделно вътре в колата има друг контакт (в краката на пасажера),където се включва малка духалка,която се захранва с електричество от кабела отвън.
    Проверил съм,при-38 или-42 градуса цяла нощ,автомобила пали,вътре в купето е леко топло и не е проблем да се тръгне веднага на път.

    Коментиран от #18

  • 7 бомбата

    37 0 Отговор
    в старите римски бани неизменно някъде по стените има нарисуван сочещ посока мъжки полов орган, недвусмислено озадачаващ археолозите за функцията на своето предназначение.....
  • 8 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 9 (гост)

    5 5 Отговор
    №1: освобождаване на запецнал "shift lock" клавиш (познава се при появата на текст САМО С ГЛАВНИ БУКВИ).
    №2: операционната система е заета, трябва да се изчака.
    №3: пускане или спиране на wifi.
    №4: твърде много процеси, процесорът прегрява
  • 10 Бат Благо Жизъса

    9 5 Отговор
    Само секунда... Моля ви... Само да го преместя в другия крачол...
  • 11 onq s konq

    18 1 Отговор
    Язе немам копчета у беенвето къде да работат

    Коментиран от #17

  • 12 Корки Бучек

    8 2 Отговор
    Е за тва УАЗ-ката си е класика- на само няма неразбираеми бутони,няма никакви такива ИЗОБЩО!Simply russian...shit...
  • 13 майстора

    14 2 Отговор
    Какво значи опитен не опитен ? Нещата са супер прости ... Всички автомобили имат експлоатационна книжка ...при някой е по-тъничка при други е по 350-400 страници (има строга закономерност с джоба на собственика)... Та вземете , прочетете я , НАУЧЕТЕ Я и чак тогава се качете зад волана на превозното средство .... Иначе сте като абуриген в асансьор ...

    Коментиран от #15, #23

  • 14 Хайл

    2 1 Отговор

    До коментар #4 от "Ъхъков":

    Не е така.означава че фурната не е изключена
  • 15 само отговарям

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "майстора":

    абОриген,абуригене...

    Коментиран от #16

  • 16 майстора

    1 2 Отговор

    До коментар #15 от "само отговарям":

    Според редактора на тъпия телефон е с "у"....но иначе си прав..
    А нещо по темата ? Някакво мнение ? Или не си компетентен ? Ха това май правилно го....
  • 17 Госд

    2 0 Отговор

    До коментар #11 от "onq s konq":

    За тебе знаеме ...
  • 18 Ами

    0 0 Отговор

    До коментар #6 от "Миро А.":

    Значи не си наясно даже тука има такива обаче им викат печка от рейсове. Удобно е даже 1на дърта Мазда за 0 време прави купето и двигател баня. В Швеция вероятно всеки има имение с гараж. Ама Германия България и др живеят в апартамент и колата е чак на няколко преки случва особено в центъра на града.
  • 19 Дедо

    4 1 Отговор
    Едно време Москвето и Жигулето имаха манивела и тя вършеше повече работа от специалните бутончета.
  • 20 ККК

    2 0 Отговор
    Имам бутон за изключване на обемните датчици в Турана, на гредата между двете врати до шофьора и не знаех за какво служи
  • 21 Метгонтан

    1 0 Отговор
    МНОГО МИ БЕШЕ ПОЛЕЗНО ТВА С ЛАДАТА . СМЯТАМ СКОРО ДА СИ КУПУВАМ КАТО СЪБЕРА ПАРИ ЗА НОВИЯ МОДЕЛ
  • 22 Ббббб

    0 0 Отговор
    Последния бутон е печка , имаго на спринтера ми , закупен от германия , полицията ги разпродаваше ,беше патрулка
  • 23 Този коментар е премахнат от модератор.