Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Ръчна спирачка: Трябва ли да се натиска бутонът?

Публикувана: 10 Юни, 2019 15:21
36 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17641
Ръчна спирачка: Трябва ли да се натиска бутонът?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.1 от 38 гласа.

В някои от по-новите автомобили този казус не стои на дневен ред, защото все по-често автомобилните производители започват да залагат на т.нар. електромеханична ръчна спирачка. Все още обаче, много от автомобилите, особено по нашите пътища, са оборудвани с традиционната ръчна спирачка, представляваща лост с бутон, монтиран отдясно на шофьорската седалка.

Водачите на автомобили с такива ръчни спирачки могат условно да се разделят на две групи - такива, които при задействане на ръчната спирачка натискат бутона отпред на лоста, и такива, които го използват само при освобождаването. При последното действие натискането е задължително, но при активиране на спирачката, действието може да се извърши и по двата начина. Въпросът е: Кой от двата е правилен?

Когато не се натиска бутона се чува характерно прищракване, идващо от специфични фиксатори, от които зависи степента на блокиране на задните колела. Много педантични водачи на МПС-та смятат, че ако не натискат бутона при активация тези фиксатори ще се износят. Отчасти това е действително така, но износването е толкова пренебрежимо, че, както показва практиката, няма нужда бутонът да се натиска при "изтегляне" на лоста на ръчната спирачка. Така че ако все още се чудите как правилно да активирате стандартната ръчна спирачка, то отговорът е: Както ви харесва.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.1 от 38 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Караиванов
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Интересно. Много пъти съм си задавал този въпрос.

Оценка:
-7 +26

Хитлер
(гост)

Неутрално
2 Отговор
що за идиотска статия бутона се натиска за да освободиш жилото.На практика ако дръпнеш ръчна с натиснат бутон нищо не правиш.

Коментиран от #3, #6, #14, #25, #31, #36


Оценка:
-62 +14

Мани
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


Защо нищо да не правиш, като дърпаш ръчната пак държи, нали? При неб ако не хваща значи имаш проблем. Когато дърпам ръчната натискам бутона само за да не чувам щтракащия звук от прескачането на фиксаторите, не ми е приятен не за друго

Оценка:
-3 +24

сектант
(гост)

Неутрално
4 Отговор
вие циците като ги мачкате натискате ли бутоните?

Коментиран от #29


Оценка:
-0 +94

Мани
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Като дърпаш ръчна с натиснат бутон пак държи исках да кажа

Оценка:
-1 +8

Ммммм даааа
(гост)

Неутрално
6 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


Както се вижда, идиотът си ти. На практика жилото се опъва от лоста, без значение дали е натиснат бутона или не. Дрифтърите влизат в завоите с дръпнат лост и натиснат бутон, за да го свалят бързо когато стане нужда. Фиксаторите са за това, да не се налага на човек да стои цяла нощ на някой баир и да опъва лоста.

Коментиран от #16


Оценка:
-1 +19

ABV
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Имал съм Лада и когато дръпнеш ръчната с натиснат бутон и ако си под наклон се връща и може дори да ти счупи ръката

Коментиран от #9


Оценка:
-21 +7

8
Този коментар е премахнат от модератор
хахахха
(гост)

Неутрално
9 Отговор

До коментар #7 от "ABV":


имал си ти сън с неизвестен край хахахха кви глупости пишеш бе брачет

Коментиран от #12


Оценка:
-5 +26

10
Този коментар е премахнат от модератор
11
Този коментар е премахнат от модератор
ABV
(гост)

Неутрално
12 Отговор

До коментар #9 от "хахахха":


Като не си карал ЛАДА не се обаждай неподготвен. Ако искаш можем да се обзаложим за 1000 лв

Коментиран от #20


Оценка:
-13 +6

Марто
(гост)

Неутрално
13 Отговор
Големи разбирачи, но едва ли всички от коментиращите са знаели, че може и по двата начина

Оценка:
-5 +6

Игор
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


Рядък идиот си ти, така да знаеш. чети, ограмотявай се и след десетина години се пробвай пак да напишеш, кое е идиотско и кое не е.

Оценка:
-4 +9

Sofia
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Дамн при жигулите беше така, но няма опасност да ти счупи ръката тъй като се връщаше в обратна посока.

Коментиран от #24


Оценка:
-4 +8

DRIFTUR
(гост)

Неутрално
16 Отговор

До коментар #6 от "Ммммм даааа":


Дрифтърите използват хидравлична ръчна,която е без копче и фиксатори с цел по-лесно дърпане и пускане на ръчната!

Оценка:
-1 +9

Real gangsta
(гост)

Неутрално
17 Отговор
Az kato karam kradena kola i ksto ma gonqt deset patrulki karam bez da natiskam spirachkite.Durpam ruchkata durja ruchnata na kopche shtoto samo togava kato q durpash ne svetvat stopovete

Оценка:
-6 +4

18
Този коментар е премахнат от модератор
Не зная
(гост)

Неутрално
19 Отговор
На всички мои автомобили ръчната спирачка винаги е била крачна.

Коментиран от #22, #30


Оценка:
-6 +6

хаахах
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #12 от "ABV":


може и на повече ако искаш казвай къде ще пробваме

Оценка:
-1 +3

21
Този коментар е премахнат от модератор
хахахаах
(гост)

Неутрално
22 Отговор

До коментар #19 от "Не зная":


демек си карал Порше и Мерцедес браво господине браво и седна да пишеш коментари във факти хахахаах

Оценка:
-1 +15

Ръчната спирачка
(гост)

Неутрално
23 Отговор
Коментарите на хората тук са направо смехотворни, много по-зле отколкото статията. Ако коментирате гледайте да кажете нещо интересно...много прост народ се е навъдил действително...

Оценка:
-1 +10

АЗЛК
(гост)

Неутрално
24 Отговор

До коментар #15 от "Sofia":


Моя московец се връщаше ръчната само при голем наклон и то като съм правил глупости с нея хахах, но верно чак да ти счупи ръката смяххх

Оценка:
-1 +5

jdm
(гост)

Неутрално
25 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


Нищо общо няма жилото с бутона. Той освобождава механизма който задържа ръчната.

Оценка:
-0 +3

Ицо
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Полезна статия, ама "разбирачи" колкото щеш

Оценка:
-1 +3

27
Този коментар е премахнат от модератор
jkjkj
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Смазващо тъпа и безсмислена статия

Оценка:
-1 +4

29
Този коментар е премахнат от модератор
хаха
(гост)

Неутрално
30 Отговор

До коментар #19 от "Не зная":


а моята се активира с ел. бутон, даже освобождава сама като превключа на директна, това с крачната ми се струва доста демоде....

Оценка:
-1 +0

Кажи честно
(гост)

Неутрално
31 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


По-голяма глупост днес не бях чел. Бутонът на ръчната спирачка само и единствено служи за да се освободи фиксатора. Жилата са хванати директно за лоста. Ако премахнеш бутона, можеш да си дърпаш ръчната, но няма да има, какво да я задържи в горно положение. Малко се ограмоти, че си смешен.

Коментиран от #33


Оценка:
-0 +3

Пабло
(гост)

Неутрално
32 Отговор
Трябва да се чуе звукът на белезниците!

Оценка:
-1 +0

ABV
(гост)

Неутрално
33 Отговор

До коментар #31 от "Кажи честно":


разгеле от 30 коментара - един даде правилния отговор, защо се връща ръчната при натиснат бутон.

Оценка:
-0 +2

асддса
(гост)

Неутрално
34 Отговор
Бутона се натиска ако си решил да дрифтиш и трябва да пуснеш бързо.
Но за тази работа има подготовка:
Стъпка 1: намери празен път
Стъпка 2: дрифт с ръчна
Стъпка 3: обади се на пътна помощ да те извади от канавката

Оценка:
-0 +0

252
(гост)

Неутрално
35 Отговор
Колко тъпа и празна статия. Има толкова смислени теми за които може да пишете и далеч по-важни неща в автомобила, за които хората или не знаят или не ползват правилно.

Оценка:
-1 +1

реалиста
(гост)

Неутрално
36 Отговор

До коментар #2 от "Хитлер":


Продължавай с NFS ще се научиш

Оценка:
-0 +1

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Георги Първанов
Черният пиар не спира политическите амбиции на Георги Първанов да оглави БСП
Аз на бой нося"

Още бисери