В някои от по-новите автомобили този казус не стои на дневен ред, защото все по-често автомобилните производители започват да залагат на т.нар. електромеханична ръчна спирачка. Все още обаче, много от автомобилите, особено по нашите пътища, са оборудвани с традиционната ръчна спирачка, представляваща лост с бутон, монтиран отдясно на шофьорската седалка.
Водачите на автомобили с такива ръчни спирачки могат условно да се разделят на две групи - такива, които при задействане на ръчната спирачка натискат бутона отпред на лоста, и такива, които го използват само при освобождаването. При последното действие натискането е задължително, но при активиране на спирачката, действието може да се извърши и по двата начина. Въпросът е: Кой от двата е правилен?
Когато не се натиска бутона се чува характерно прищракване, идващо от специфични фиксатори, от които зависи степента на блокиране на задните колела. Много педантични водачи на МПС-та смятат, че ако не натискат бутона при активация тези фиксатори ще се износят. Отчасти това е действително така, но износването е толкова пренебрежимо, че, както показва практиката, няма нужда бутонът да се натиска при "изтегляне" на лоста на ръчната спирачка. Така че ако все още се чудите как правилно да активирате стандартната ръчна спирачка, то отговорът е: Както ви харесва.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
15:25 10.06.2019
2 Хитлер
Коментиран от #3, #6, #14, #25, #31, #36
15:36 10.06.2019
3 Мани
До коментар #2 от "Хитлер":
Защо нищо да не правиш, като дърпаш ръчната пак държи, нали? При неб ако не хваща значи имаш проблем. Когато дърпам ръчната натискам бутона само за да не чувам щтракащия звук от прескачането на фиксаторите, не ми е приятен не за друго15:45 10.06.2019
4 сектант
Коментиран от #29
15:46 10.06.2019
5 Мани
15:46 10.06.2019
6 Ммммм даааа
До коментар #2 от "Хитлер":
Както се вижда, идиотът си ти. На практика жилото се опъва от лоста, без значение дали е натиснат бутона или не. Дрифтърите влизат в завоите с дръпнат лост и натиснат бутон, за да го свалят бързо когато стане нужда. Фиксаторите са за това, да не се налага на човек да стои цяла нощ на някой баир и да опъва лоста.Коментиран от #16
15:47 10.06.2019
7 ABV
Коментиран от #9
15:49 10.06.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 хахахха
До коментар #7 от "ABV":
имал си ти сън с неизвестен край хахахха кви глупости пишеш бе брачетКоментиран от #12
15:59 10.06.2019
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Този коментар е премахнат от модератор.
12 ABV
До коментар #9 от "хахахха":
Като не си карал ЛАДА не се обаждай неподготвен. Ако искаш можем да се обзаложим за 1000 лвКоментиран от #20
16:11 10.06.2019
13 Марто
16:12 10.06.2019
14 Игор
До коментар #2 от "Хитлер":
Рядък идиот си ти, така да знаеш. чети, ограмотявай се и след десетина години се пробвай пак да напишеш, кое е идиотско и кое не е.16:14 10.06.2019
15 Sofia
Коментиран от #24
16:18 10.06.2019
16 DRIFTUR
До коментар #6 от "Ммммм даааа":
Дрифтърите използват хидравлична ръчна,която е без копче и фиксатори с цел по-лесно дърпане и пускане на ръчната!16:24 10.06.2019
17 Real gangsta
16:33 10.06.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Не зная
Коментиран от #22, #30
16:44 10.06.2019
20 хаахах
До коментар #12 от "ABV":
може и на повече ако искаш казвай къде ще пробваме16:55 10.06.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 хахахаах
До коментар #19 от "Не зная":
демек си карал Порше и Мерцедес браво господине браво и седна да пишеш коментари във факти хахахаах17:01 10.06.2019
23 Ръчната спирачка
17:55 10.06.2019
24 АЗЛК
До коментар #15 от "Sofia":
Моя московец се връщаше ръчната само при голем наклон и то като съм правил глупости с нея хахах, но верно чак да ти счупи ръката смяххх20:15 10.06.2019
25 jdm
До коментар #2 от "Хитлер":
Нищо общо няма жилото с бутона. Той освобождава механизма който задържа ръчната.22:41 10.06.2019
26 Ицо
00:24 11.06.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 jkjkj
18:43 11.06.2019
29 Този коментар е премахнат от модератор.
30 хаха
До коментар #19 от "Не зная":
а моята се активира с ел. бутон, даже освобождава сама като превключа на директна, това с крачната ми се струва доста демоде....21:35 11.06.2019
31 Кажи честно
До коментар #2 от "Хитлер":
По-голяма глупост днес не бях чел. Бутонът на ръчната спирачка само и единствено служи за да се освободи фиксатора. Жилата са хванати директно за лоста. Ако премахнеш бутона, можеш да си дърпаш ръчната, но няма да има, какво да я задържи в горно положение. Малко се ограмоти, че си смешен.Коментиран от #33
15:50 12.06.2019
32 Пабло
00:22 13.06.2019
33 ABV
До коментар #31 от "Кажи честно":
разгеле от 30 коментара - един даде правилния отговор, защо се връща ръчната при натиснат бутон.13:54 13.06.2019
34 асддса
Но за тази работа има подготовка:
Стъпка 1: намери празен път
Стъпка 2: дрифт с ръчна
Стъпка 3: обади се на пътна помощ да те извади от канавката
15:22 13.06.2019
35 252
20:50 13.06.2019
36 реалиста
До коментар #2 от "Хитлер":
Продължавай с NFS ще се научиш20:09 14.06.2019
37 Вин Дизел
Не го натискам само когато съм се паркирал, понеже само така мога да натегна накладките до колкото им е нужно да държат автомобила без неприятното скърцане, и без да използвам значителна сила по лоста.
А и в книгата на автомобила е указано, че лостът правилно се дърпа при натиснат спирачен педал и без да натискаш копчето!
18:30 29.07.2022