Много от водачите на моторни превозни средства обръщат основно внимание на регулирането на седалката и на страничните огледала, но пренебрегват позицията на волана. В доста от по-старите коли всъщност такава регулировка липсваше, но сега, почти във всички по-нови коли я има. Много хора обаче грешат при позиционирането на кормилото. Сега ще ви обърнем внимание на основните грешки, които се правят при настройването на позицията на волана.
Ниска позиция
Не са малко водачите, които нагласяват волана на колата си в най-долна позиция, като той почти опира в коленете им. Това не трябва да се прави поради две причини. Първо, в такова положение кормилото се хваща в горната му част и въртенето му е по-трудно. Воланът трябва да се държи в позиции на 9 и 3 часа (ако визуално си го представим като аналогов часовник) и второ, горната част на волана закрива част от приборите на арматурното табло.
Висока позиция
Някои водачи избират другата крайност - максимално високо положение на кормилото. Това също е неправилно. Знаете, че в почти всички автомобили воланът е снабден с въздушна възглавница. При евентуален удар еърбега може да не попадне в лицето ви, което ще доведе до нежелани и опасни травми.
Твърде близо
Рискът да получите сериозна травма от отворена въздушна възглавница е голям при такова положение на волана, защото пиропатронът го изстрелва с огромна сила и счупеният нос ще е най-малкото поражение. Освен това могат да възникнат трудности при по-активно маневриране, защото ръцете ви са прекалено сгънати.
Прекалено отдалечено
Водачите, които избират най-отдалечената позиция на волана спрямо тялото също грешат. Те не са застрашени от силата на въздушната възглавница, но пък въртенето на кормилото също е по-трудно в такава позиция. Лактите трябва да бъдат сгънати под ъгъл 120 градуса. Още една причина при отдалечен волан е, че при дълги пътувания това изморява ръцете ви.