Факти, новини, статии - Да извадим фактите наяве

Грешки при регулирането на волана

Публикувана: 5 Април, 2019 10:27
15 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 17969
Грешки при регулирането на волана
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 1 от 2 гласа.

Много от водачите на моторни превозни средства обръщат основно внимание на регулирането на седалката и на страничните огледала, но пренебрегват позицията на волана. В доста от по-старите коли всъщност такава регулировка липсваше, но сега, почти във всички по-нови коли я има. Много хора обаче грешат при позиционирането на кормилото. Сега ще ви обърнем внимание на основните грешки, които се правят при настройването на позицията на волана.

Ниска позиция

Грешки при регулирането на волана

Не са малко водачите, които нагласяват волана на колата си в най-долна позиция, като той почти опира в коленете им. Това не трябва да се прави поради две причини. Първо, в такова положение кормилото се хваща в горната му част и въртенето му е по-трудно. Воланът трябва да се държи в позиции на 9 и 3 часа (ако визуално си го представим като аналогов часовник) и второ, горната част на волана закрива част от приборите на арматурното табло.

Висока позиция

Някои водачи избират другата крайност - максимално високо положение на кормилото. Това също е неправилно. Знаете, че в почти всички автомобили воланът е снабден с въздушна възглавница. При евентуален удар еърбега може да не попадне в лицето ви, което ще доведе до нежелани и опасни травми.

Твърде близо

Грешки при регулирането на волана

Рискът да получите сериозна травма от отворена въздушна възглавница е голям при такова положение на волана, защото пиропатронът го изстрелва с огромна сила и счупеният нос ще е най-малкото поражение. Освен това могат да възникнат трудности при по-активно маневриране, защото ръцете ви са прекалено сгънати.

Прекалено отдалечено

Водачите, които избират най-отдалечената позиция на волана спрямо тялото също грешат. Те не са застрашени от силата на въздушната възглавница, но пък въртенето на кормилото също е по-трудно в такава позиция. Лактите трябва да бъдат сгънати под ъгъл 120 градуса. Още една причина при отдалечен волан е, че при дълги пътувания това изморява ръцете ви.

Поставете оценка на статията:
Оценка 1 от 2 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Гаргамел
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Волана ми винаги е в най-долна позиция и максимално отдалечен и???

Оценка:
-31 +13

Brabus
(гост)

Неутрално
2 Отговор
На новите Пежо воланът е фабрично в краката. Неспасяем случай!

Коментиран от #3


Оценка:
-7 +35

Гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор

До коментар #2 от "Brabus":


Факт, да не говорим че и уредите не се виждат волана.
Много интересно мислене имат 😝

Оценка:
-6 +17

Osem
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Моят няма телескопичност, и проблемът с въздушните възглавници мен не ме засяга, понеже няма такива.
Иначе го държа възможно най-високо иначе ми опират коленете във волана и трябва да седя разкрачен, това позволява и да си дръпна седалката по-напред и като цяло е по-комфортно.

Оценка:
-3 +10

Ивайло
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Моят е спортен, дълбок, на точната позиция и най-важното - НЯМА ЕЪРБЕГ!!! ;))) Оригинален италиански, не китайско менте разбира се!!!

Оценка:
-5 +9

6
Този коментар е премахнат от модератор
баце Ники
(гост)

Неутрално
7 Отговор
Безполезно четиво, какво ти казва..че не трябва да е прекалено ниско/високо/отдалечено..мерси, очаквах да видя какво се гледа, какво се отчита и как се наглася волана.

Оценка:
-2 +25

onq s konq
(гост)

Неутрално
8 Отговор
Препоръките са неизползваеми,след като не е уточнено за ЛЯВ ИЛИ ДЕСЕН ВОЛАН са.

Оценка:
-10 +8

гощо
(гост)

Неутрално
9 Отговор
Най долЕ и максимално към мен! Така хем краката ми опънато на педалите хем волана ми в ръцете!

Оценка:
-5 +5

Хулиган
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Винаги ми е в най-долна позиция, за да не гледам как ми свети чека. И да мога да карам без ръце.

Оценка:
-1 +6

Хел
(гост)

Неутрално
11 Отговор
Тази статия е към хората, които имат книжки от вчера, ту купени или на късмет.Да бяхте сложили някаква по-подробна схема или поне да им покажете къде е лостчето за регулиране на волана за да не вземат да дърпат и бутат волана кат откачени и да казват ми то не работи.

Оценка:
-0 +13

Палко
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Публикувано във факти.бг: Воланът трябва да се държи в позиции на 9 и 3 часа (ако визуално си го представим като аналогов часовник)
Абе нас някога ни учеха че волана се държи на 10 и 2часа? А това че статията не струва е вярно!!!

Оценка:
-0 +16

незнайко
(гост)

Неутрално
13 Отговор
ЗА ПРЪВ ПЪТ ЧУВАМ, ЧЕ ПОЗИЦИЯТА НА РЪЦЕТЕ ТРЯБВА ДА Е 9 и 3 ЧАСА !!! С тази статия Радослав Славчев се изложи !!!

Оценка:
-0 +12

Лошо Петканов Лошо
(гост)

Неутрално
14 Отговор
А аз разбрах от статията че Airbag-ът е изключително опасна измишльотина и може да ти счупи носа, като при по сериозна дупка на пътя се задейства като при катастрофа и ти ебава Мейзъра.

Коментиран от #15


Оценка:
-0 +2

Хел
(гост)

Неутрално
15 Отговор

До коментар #14 от "Лошо Петканов Лошо":


Трябва да влезнеш в дупка като кладенец с 120 да ти разбие предницата, че да ти се активира еърбега.Не се активира толкова лесно, камоли от дупки :)

Оценка:
-0 +0

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.