У нас не са малко местата, където се продават некачествени горива и зареждането на автомобил с бензин с по-ниско октаново число е възможно и на пръв поглед не се отразява много на работата на двигателя, но всъщност не е съвсем така.
Ако постоянно зареждате с гориво с по-ниско октаново число от предписаното от производителя, то рано или късно ще се сблъскате със сериозни проблеми с двигателя. Причината е, че производителя не само прави агрегата механично да работи с определено октаново число, а и настройва електрониката за работа с точно определено гориво.
По този начин, при бензин с по-ниско октаново число, той се възпламенява по-бързо - още преди затварянето на клапаните. Оттам следва загуба на енергия, неточна детонация и повишен риск от образуване на нагар. Така детайлите по мотора се износват по-бързо, а вибрациите се усилват.
Има и още един проблем с некачествените горива и по-конкретно тези с по-ниско октаново число. Когато колата е нова, все още в гаранция и се случи повреда, причинена от бензин с по-ниско октаново число, то дилърите веднага ще разберат и ще откажат гаранционен ремонт.