Новини

Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?

Публикувана: 14 Август, 2019 15:27
29 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 14112
Проблем ли е за колата по-нискооктанов бензин?
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 4.1 от 29 гласа.

У нас не са малко местата, където се продават некачествени горива и зареждането на автомобил с бензин с по-ниско октаново число е възможно и на пръв поглед не се отразява много на работата на двигателя, но всъщност не е съвсем така.

Ако постоянно зареждате с гориво с по-ниско октаново число от предписаното от производителя, то рано или късно ще се сблъскате със сериозни проблеми с двигателя. Причината е, че производителя не само прави агрегата механично да работи с определено октаново число, а и настройва електрониката за работа с точно определено гориво.

По този начин, при бензин с по-ниско октаново число, той се възпламенява по-бързо - още преди затварянето на клапаните. Оттам следва загуба на енергия, неточна детонация и повишен риск от образуване на нагар. Така детайлите по мотора се износват по-бързо, а вибрациите се усилват.

Има и още един проблем с некачествените горива и по-конкретно тези с по-ниско октаново число. Когато колата е нова, все още в гаранция и се случи повреда, причинена от бензин с по-ниско октаново число, то дилърите веднага ще разберат и ще откажат гаранционен ремонт.

Поставете оценка на статията:
Оценка 4.1 от 29 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Виктор
(гост)

Неутрално
1 Отговор
Проблем е , че и бензина и дизела са кофти у нас , от там си чупим колите , а естествено имаме и по-висок разход на гориво.За сметка на всичко това си плащаме едни доста високи цени на фона цената на петрола.Абе с две думи сме нашлякани отвсякъде!

Коментиран от #11


Оценка:
-2 +131

ФауВе
(гост)

Неутрално
2 Отговор
очаквам статия със заглавие Проблем ли е да заредиш нискооктанов бензин на електромобил.

Оценка:
-7 +54

гост
(гост)

Неутрално
3 Отговор
супер за японките те са за а92

Оценка:
-4 +20

Човека с опелите
(гост)

Неутрално
4 Отговор
Бензина не ми е доминиращото гориво на колата и за това мога да си позволя да сипвам само и единствено 100 октана !!

Оценка:
-10 +17

78654
(гост)

Неутрално
5 Отговор
Горивата в България са некачествени и проблемни. Такава е цялата държава. Но затова пък ти казват: Като не ти харесва вън от нашата кочина!

Оценка:
-4 +41

vasik atanasova
(гост)

Неутрално
6 Отговор
аз винаги слагам 100 октанов въпреки че колата ми е за 95
не им вярвам и това е

Оценка:
-4 +25

Стефан
(гост)

Неутрално
7 Отговор
А, няма такива горива на бг. пазара, Винету е направил проверки на всички бензиностанции, а най добри са горивата на Лукойл.

Оценка:
-13 +26

баба Зоя
(гост)

Неутрално
8 Отговор
- Зареди ми за 100 лева бензин.
- Господине, на всяко зареждане с гориво за над 80 лв., получавате бонус диск "Хитовете на Планета Пайнер."
- Е, тогава ми сипи на два пъти по 50 лева а ма от този на нефтохима,щот е мноо як!

Оценка:
-1 +19

Гейослав Педов
(гост)

Неутрално
9 Отговор
газта е най добре, защото има високо октаново число

Коментиран от #18, #19


Оценка:
-10 +25

Гост
(гост)

Неутрално
10 Отговор
Както според Бойко не е проблем Българският народ да яде само картофи така не мисля,че е проблем за тридесет годишната ми кочина боклука на Европа да гори нискооктанов бензин .

Коментиран от #14


Оценка:
-6 +21

Иве
(гост)

Неутрално
11 Отговор

До коментар #1 от "Виктор":


Еми затова да не се сърдят банките и представителите на нови коли че карам японка от горубляне за 5к. На тези пътища и горива няма да изплащам нова кола.

Оценка:
-1 +27

гост
(гост)

Неутрално
12 Отговор
Аз живея в Норвегия и имам Тесла!!!!! Като си дойдох през лятото в Перник редовно си зареждах Теслата но пробега ми много падна!!!!!! Оказа се че българският ток е нискооктанов в сравнение с норвежкия и затова изминавах средно 20% по малко с едно зареждане!!!!!

Коментиран от #13, #23


Оценка:
-17 +17

мнение
(гост)

Неутрално
13 Отговор

До коментар #12 от "гост":


Подкрепям!!!! И аз живея в Норвегия и си ходих пролетта до родното си село Копаница, Пернишко!!!! Когато нямаше ток ходих до мола в София да си зареждам Теслата там!!!!!! Софийският ток е високооктанов и пробегът ми беше по добър дори от този в Норвегия!!!! При зареждане в Копаница обаче, средно 25% по малък пробег

Оценка:
-15 +11

История
(гост)

Неутрално
14 Отговор

До коментар #10 от "Гост":


Знаете ли че картофите са най добри във военно и след военно положение затова чакайте и молете Бог да не се случва. Да има всичко на трапезата защото гладът е по силен от тока.!

Оценка:
-3 +12

Гост
(гост)

Неутрално
15 Отговор
Преди години купих нов дизелов Опел. Наложи ми се да заредя на няква квартална бензиностанция до горе, и си казвах : то всичко идва от един кран! Да ама не! Светна чека на двигателя и веднага в сервиз на Опел.... От там с учудване ме питаха дали не вземам крадена нафта.....извода си го направете сами.

Коментиран от #21


Оценка:
-2 +22

Гражданин от село
(гост)

Неутрално
16 Отговор
Коя е най-проверяваната верига бензиностанции и с най-ниски цени...?
Ами там зареждам ежедневно и нямам никакви проблеми с разхода на гориво и работата на двигателя.

Коментиран от #17


Оценка:
-5 +9

onq s konq
(гост)

Неутрално
17 Отговор

До коментар #16 от "Гражданин от село":


Ако имаш предвид бензиностанциите на Марешки,мнението ми е следното:3 пъти съм зареждал нафта от там през големи интервали от време и качеството беше неизменно едно и също.Верно че е най-евтино,но качеството на горивото е повече от чувствително по-лощо от това на "Петрол",от където принципно зареждам

Коментиран от #20


Оценка:
-1 +9

Boxer 3.0
(гост)

Неутрално
18 Отговор

До коментар #9 от "Гейослав Педов":


Не е съвсем така. Поради по-високото октаново число(около 102, 103) , газта изгаря по-плавно и по-бавано. Което измества горенето към края на работният такт, тогава изпускателните клапани се отварят и през тях излизат все още горящи газове, което води до "издухване" на клапаните. В последствие двигателя пали все по трудно и харчи повече.
А, при ниско октановият бензин , няма проблем с клапаните (статията е в грешка), а с детонациите. Те се чуват ясно и могат да повредят КММ(коляно мотовилковият механизъм).
Има двигатели които издържат на газифициране, има такива, които не могат да го понесат ;)

Оценка:
-1 +16

ФауВе
(гост)

Неутрално
19 Отговор

До коментар #9 от "Гейослав Педов":


А какви смолисти отлагания прави по клапаните, не е истина.

Оценка:
-2 +6

ФауВе
(гост)

Неутрално
20 Отговор

До коментар #17 от "onq s konq":


Зависи в кой град е. В различните градове Марешки купува от различни доставчици и качеството е различно.

Оценка:
-0 +6

ФауВе
(гост)

Неутрално
21 Отговор

До коментар #15 от "Гост":


На равил съм си го отдавна. Новите коли са капризни и кекави. Само проблеми създават.

Оценка:
-0 +3

бензино наполони
(гост)

Неутрално
22 Отговор
Много камионджии зареждат при Марешки и спестяват доста кинти от разликата в цената.Не съм чувал да са недоволни от качеството.

Коментиран от #29


Оценка:
-1 +5

И аз съм от перник
(гост)

Неутрално
23 Отговор

До коментар #12 от "гост":


И ти изпращам една тесла да се шибнеш по кратуната.4

Оценка:
-2 +5

Зевса
(гост)

Неутрално
24 Отговор
Подкрепям Boxer 3.0 и добавям: За газафицираните бензинови трябва по някакъв начин да се увеличи ъгъла на изпреварване на запалването. Или чрез завъртане на делкото за по-простите двигатели или с чип за тези без делко. С цел да не изгарят клапаните. Ако не забравете продължително каране с повече от 3000 оборота. Когато ви се наложи да карате с нискооктанов бензин, трябва да се придържате към определени режими на каране и да избягвате други, при които възниква детонационно горене. И така тръгвате на първа плавно и бавно увеличавате скоростта. Преминаването на всяка следваща скорост трябва да става на обороти близки до средните. Без рязко подаване на газ. При баири задължително една предавка по-надолу от нормалното каране. Забравете каране с по-ниски обороти от 2000 и подаване на газ повече от 50 - 60 %. Това е щадящо каране.

Коментиран от #27


Оценка:
-2 +6

Каркамси
(гост)

Неутрално
25 Отговор
..старата Астричка 1.7турбо дизел и с 43л. Над 900км. Зареждам на 2.07 от три години, нелегална, без к.б., помпят е от една цистерна заземена на улицата. Зареждам в гръцки Шел(щото нямаше как) и пак същият разход... Иначе пуши като я напъна на баира, ама това е от дюзите все пак никой не ги е сменял според мен 200к. Тук е така, кара се докато може, като спре шъ мислим..

Оценка:
-1 +1

ХХХ
(гост)

Неутрално
26 Отговор
Мисля, че нискооктанов бензин не следва да се приравнява с нискокачествен бензин. За мен нискокачествения ще е с някакви примеси, като разредители и др. от сорта, които някаи бензиностанции съм чувал че слагат, да избият от цената. Какъв бензин е оптимален за колата Ви следва всеки да прецени с главата си с оглед работата на мотора. По - високооктановия не е задължително по - добър за двигателя Ви. По - старите коли са с двигатели за по - нискооктанов бензин. Моята е такава - Ситроен ЗХ. Ако сипя по - високооктанов, двигателя прегрява, пада му компресията и мощността, а мисля, че би се и повредил при по - дълга експлоатация с високооктанов бензин. Но откровено казано, никога не зареждам на малки бензиностанции. Зареждам си колата с 95, но и на големите вериги качеството не е еднакво. Тук няма да правя реклама на една верига, от която зареждам. Но се е случвало да сипвам на няколко пъти и от бензиностанции на друга верига. Бензина не е със същото качество. Двигателя работи по - шумно, с повече вибрации, по бавно качва обороти. Когато се случваше да зареждам от втората верига, трябваше да добавям по 5 - 6 литра 100 октанов бензин, тогава качеството ставаше прилично и двигателя работеше добре. Така че съветът ми е преценявайте си работата на двигателя с един или друг бензин, какъв да зареждате и откъде да зареждате, за някои двигатели предполагам че ще е оптимално да се карат със смес в определено съотношение на 95 и 100 октана, не винаги 100 октановия е най-

Оценка:
-0 +3

Гост
(гост)

Неутрално
27 Отговор

До коментар #24 от "Зевса":


Абе, слагаш самоадаптивен инжекцион и всичко си отива на мястото. Мести и момента на запалване, и обогатява сместа при нужда и т.н. ама е 1500 кинта

Оценка:
-1 +3

Лекар БГ
(гост)

Неутрално
28 Отговор
Аз изобщо не знам,къде в БГ се продават нормални,качествени горива с нормални октанови и цетанови индекси.Пълно менте е всичко.Доказва се лесно-първото зареждане в Германия,Италия,Австрия....

Оценка:
-0 +11

Камионджия
(гост)

Неутрално
29 Отговор

До коментар #22 от "бензино наполони":


Когато минаваш доста по-малко километри с ефтината нафта, цената не е критерий. Да не говорим че се тормози и двигателя, така се амортизир по-бързо. Ефтиното винаги излиза по-скъпо в БГ доказано е във времето.

Оценка:
-0 +4

ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

Ловци на бисери
Корнелия Нинова
Лидерът на БСП коментира българското председателство на Съвета на ЕС, обвинявайки правителството в пълен провал.
Не може председателството да е едни кражби на едни плочки пред НДК"

Още бисери