Много собственици на автомобили с атмосферни двигатели с вътрешно горене не са доволни от предвидената от производителя мощност и търсят друго решение. Едно такова е монтирането на т.нар. турбокит, който осезаемо повишава мощността на мотора. Знаете ли обаче как това се отразява на двигателя?
Няма да навлизаме в технологията на самия турбокомпресор, като ще кажем само, че той се задвижва от изгорелите газове и увеличава количеството горивна смес. От там идва и повишаването на мощността. И ако плюсовете от монтирането на турбокомпресор са очевидни, то минусите се появяват по-късно.
Доказано е, че при допълнителен монтаж на турбокомпресор ресурсът на двигателя се съкращава минимум с 30%, като в зависимост от големината на турбината този процент може да нарасне и до 70. В съвременното автомобилостроене двигателите са конструирани така, че в стоков вариант да издържат на определен брой обороти, но с увеличаване на налягането на горивната смес, определени детайли се износват значително по-бързо.
Освен това работата не се заключава до монтирането на една турбина. Нужна е смяна на дюзите, бензиновата помпа, както и монтиране на интеркулер за охлаждане на подавания въздух. Не забравяйте и за чип-тунинга, без който няма да може да се настрои правилно електрониката. Всичко това излиза доста скъпо, а невинаги работата е свършена добре.
Освен това, с увеличаване на мощността се намалява и ресурса на скоростната кутия и на полуосите. Стандартните спирачни апарати също трябва да се заменят с по-мощни спирачни супорти. След всички тези разходи, трябва да сте наясно, че ще се наложи използването на по-скъпо масло и на бензин с по-високо октаново число, който също е по-скъп.
И след всички тези разходи ще имате по-мощен автомобил, който обаче ще е със значително съкратен ресурс. Изводът е, че ако кола с атмосферен двигател ви се струва слаба, то по-добре я сменете с автомобил, който разполага със заводски проектиран и монтиран турбокомпресор.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Караиванов
Коментиран от #2, #3
14:19 16.08.2019
2 инж Аспарухов
До коментар #1 от "Караиванов":
Част от работата на инжинерите е да изберат / проектирата части с оптимално съотношение ЦЕНА-КАЧЕСТВО-ФУНКЦИОНАЛНОСТ. Това се учи в Техническите Университети даже. Има часове и по маркетинг там. Спрете да филосовствате, че се правили автомобилите от маркетинголози и т.н. Всичко си има цена, няма как и трябва да се вземе под внимание още при проектирането на изделието !!!Коментиран от #7
14:27 16.08.2019
3 bmw dilyr
До коментар #1 от "Караиванов":
4è tq atmosferkata mi s V8 e po-silna ot redowata ti4-ka .... s turbo :) za kyw 4èp mi e smqna togawaКоментиран от #28
14:42 16.08.2019
4 Random
Коментиран от #6
14:44 16.08.2019
5 гост
15:02 16.08.2019
6 гост
До коментар #4 от "Random":
Не си прав. При турбомотори има необходимост от подмяна на управляващата електроника и сензорите, защото са на различен диапазон и не може просто да ги пренастроиш, за да ти отчитат големи отклонения от заводските данни. Съвсем друго е ако променяш параметри на турбо-двигател.Коментиран от #14
15:12 16.08.2019
7 МАК
До коментар #2 от "инж Аспарухов":
Съгласен!! Но за такъв ъпгрейд си трябват пари и знание за да стане както трябва!!15:25 16.08.2019
8 Този коментар е премахнат от модератор.
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Нане
17:40 16.08.2019
11 ФауВе
20:31 16.08.2019
12 filo
21:49 16.08.2019
13 bmw
22:38 16.08.2019
14 John Doe
До коментар #6 от "гост":
И все пак в такава статия да се пише такава глупост като "чип тунинг" е меко казано не сериозно. Такова нещо като "чип тунинг" се използваше на коли от 90-те, понеже там няма вариант за пренастройка на софтуера и се сменя директно чип на компютъра. И дори при тези коли при турбиниране не съществува такъв вариант като подмяна на чип - слага се друг комп. било то стенд алоун или пигибек. И в интерес на истината при автомобили произведени след 2000-та се получават нещата доста добре и с ремап и една допълнително монтирана широколентова сонда. Ма той сигурно автора даже ги чува тея работи за пръв път.00:40 17.08.2019
15 Морски
07:57 17.08.2019
16 Каракуд
10:02 17.08.2019
17 Овчаря
13:11 17.08.2019
18 NOS
14:36 17.08.2019
19 Язе
15:18 17.08.2019
20 hienata
Коментиран от #26
17:15 17.08.2019
21 Аз само да кажа
👍
18:08 17.08.2019
22 Овчаря
19:23 17.08.2019
23 майстора
19:50 17.08.2019
24 Детска радост, бенгалски огън!
16:10 18.08.2019
25 Всеки избор си има цена
01:11 19.08.2019
26 Random
До коментар #20 от "hienata":
KR е 1.8 16 клапана на Голф 2 ГТИ. Голф 2 няма 2.0. Другият мотор за тунинг на VW е ABF - на Голф 3 2.0 150 коня(и на пасат е слаган, и други)09:24 19.08.2019
27 Този коментар е премахнат от модератор.
28 А на дилъра да му кажа
До коментар #3 от "bmw dilyr":
Ти къде си тръгнал с тоя твоя чеп с в8 който съм сигурен че е 286кс мотора😂😂😂 един в тек тайп р с 215 коня те прай сам да си говориш до 240км/ч само че разликата наеш къде е че тайпа при нормално каране харчи под 10 и си караш резачка (мисли си че е миксер) 😂 а твоя чеп под 12 не миеш да го свалиш, за тва газчица бате и си траеш и си дупе с 25 годишно бмв, че като те гледам как пишеш пари за по ново нямаш ако не е и 99 та е 39 ка 😂14:40 19.08.2019
29 hienata
09:00 20.08.2019
30 Ивайло
15:01 21.08.2019