Отговор на този въпрос ни дават финландски експерти, които твърдят, че за целта най-добре е да се използва... лекарство от аптеката. Става дума за препарат, нарече Димексид. Това е противовъзпалително лекарство, синтезирано от руския химик Александър Зайцев през далечната 1866 година. Лекарството се използва при заболявания на опорно-двигателния апарат. Един флакон у нас струва от порядъка на 15 - 20 лв.
Колкото и странно да звучи Димексидът е наистина мощен инструмент за почистване на двигателя от замърсяване. Това твърдят финландски автомобилни специалисти от организацията Autoliitto. Те обаче предупреждават, че Димексидът може да е и опасен, както за двигателя, така и за човека, извършващ процедурата. Той лесно премахва боята, така че не може да се използва в автомобили с боядисан картер. Финландците твърдят, че този препарат ще ви позволи да почистите двигателя до огледален блясък - така, както с никоя друга съставка. След това остава само да добавите масло и да се насладите на значително по-тихия звук на мотора на вашия автомобил.
За процедурата ще ви трябват: 100 мл концентрат, моторно масло, както и два филтъра. В загрял двигател изсипете лекарството и оставете колата да работи на празен ход 20 минути. След това се източва, ужасно миризливият състав от старото масло и препарата и се налива евтино моторно масло. Стартира се двигателя и се оставя да работи на празен ход за около половин час. След това източвате и това масло и чак тогава наливате новата смазочна течност, като всеки път се сменя и масленият филтър. Имайте предвид, че когато източвате, е по-добре да носите противогаз - миризмата е ужасна.
Ако този "коктейл" попадне върху кожата ви, по-добре е веднага да се консултирате с лекар, така че запасете се и с гумени ръкавици и комбинезон, който нямате нищо против да изхвърлите след това. Основното важно нещо е да не се преекспонира тази отрова в мотора, защото тандемът Димексид и моторно масло може да разяде уплътненията. Ако обаче спазвате точно инструкциите получавате мотор, който работи много по-тихо и значително по-леко. А конските сили и предишното задвижване ще се "върнат". Силно замърсените двигатели трябва да бъдат подложени на процедурата два или три пъти, след което да се демонтира капака на клапаните и саждите да отстранят на ръка с обикновен парцал.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Калата
Коментиран от #38
12:50 03.09.2019
2 bai hoi
12:58 03.09.2019
3 Двигателя
12:59 03.09.2019
4 Добре замислено!
13:05 03.09.2019
5 onq s konq
Коментиран от #6
13:12 03.09.2019
6 на коня комшията
До коментар #5 от "onq s konq":
Другия път пробвай освен обезмаслител да добавиш и по един литър коселин АМБ и МРТ ! Мотора ти ще пропее!!!Ама не казвай на никой ...13:19 03.09.2019
7 Ракия
13:20 03.09.2019
8 майстора
13:29 03.09.2019
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Кольо
14:24 03.09.2019
11 Цонка
14:31 03.09.2019
12 Юри
14:48 03.09.2019
13 Синдикат на Ало Измамниците
15:06 03.09.2019
14 Бат Кольо
15:42 03.09.2019
15 напиши коментар
15:49 03.09.2019
16 Миро Антонов
15:51 03.09.2019
17 ПОЗНАВАЧ
18:00 03.09.2019
18 Пешо
Който се интересува да погледне .
20:37 03.09.2019
19 Сандокан
Коментиран от #20
21:49 03.09.2019
20 Фатмак
До коментар #19 от "Сандокан":
Сандукане, мое ли си толкус прос бе!!!Коментиран от #39
00:12 04.09.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 Българин във Воронеж
08:18 04.09.2019
23 ДВГ бе
Коментиран от #26
10:46 04.09.2019
24 Ха ха ха ха ха ха ха
11:06 04.09.2019
25 Супер
11:09 04.09.2019
26 Ганьо
До коментар #23 от "ДВГ бе":
А може и две поредни смени на маслото. Без никакви вредни последици за мотора!16:22 04.09.2019
27 Ту 154
17:18 04.09.2019
28 Никога не правете това..
18:43 04.09.2019
29 Димексид
19:22 04.09.2019
30 Четкаа
21:16 04.09.2019
31 дедко
Който го спази - ще си прецака двигателя и майстора ще има какво да прави! На мен не ми дреме тих или шумен ми е двигателя важно е да върви, да гори малко и да не ми бърка у джоба! После колата се продава и се зима друга , а тея керосини , препарати и подобни простотии ги оставете за хората с повече средства , нерви и време!
00:05 05.09.2019
32 Бай Онзи
07:29 05.09.2019
33 Японеца
09:44 05.09.2019
34 MAK
10:26 05.09.2019
35 Тошко
10:59 05.09.2019
36 Спец
Подменяйте маслата и филтрите след препоръчителния пробег и ползвайте що-годе добри масла (макар че и качестовто на маслата падна).
А, за да няма външни замърсявания по ДВГ, просто отстранете причините, които способстват за тях.
Запомнете от мен- Двигателят не е дупе, че да си го миеш.
12:06 05.09.2019
37 учуден
https://www.youtube.com/watch?v=Sc0ZRbN1JeM
https://www.youtube.com/watch?v=ZVtGC-JUyQU
21:44 05.09.2019
38 учуден
До коментар #1 от "Калата":
https://www.youtube.com/watch?v=ZVtGC-JUyQUи къде видя финландци?
21:46 05.09.2019
39 Сандокан
До коментар #20 от "Фатмак":
IQ приятелю, това е отговорът ми на твоята публикация, но съдейки по изразните средства които използваш явно спадаш към целевата група за която е написана статията.08:29 07.09.2019
40 Морски
20:14 07.09.2019
41 Нам Бок
22:21 23.12.2019
42 Форд Префект
10:55 05.07.2020
43 Кес
09:21 31.10.2020