За да избегнете неприятни изненади дори от чисто нов акумулатор, трябва редовно да проверявате не само състоянието на самата батерия, но и проводниците, консумацията, както и затягането на гайките на клемите. А също и да поглеждате от време на време под капака и да почиствате мръсотията и от корпуса на батерията.
Но, трябва да се знае, че ако акумулаторът, по една или друга причина е бил разреден "до нула", процесът на сулфатиране на плочите започва веднага. В същото време върху тях се образува дебел слой от соли, играещ ролята на изолатор.
По принцип можете да опитате да го премахнете дори самостоятелно. Как става това? Изсипвате за около 30 минути в батерията, която предварително е освободена от електролита, разтвор от малко сода и дестилирана вода (100 грама на 1 литър). Това ще премахне отлаганията по оловните плочи.
За всеки случай, този смел химичен експеримент трябва да се повтори. След това изплаквате вътрешността на "батерията" с дестилирана вода и я пълните с пресен електролит. Остава просто да заредим реанимираната батерия и след това да я инсталираме на колата и да се насладим на уверената работа на практически нова батерия.