За да избегнете неприятни изненади дори от чисто нов акумулатор, трябва редовно да проверявате не само състоянието на самата батерия, но и проводниците, консумацията, както и затягането на гайките на клемите. А също и да поглеждате от време на време под капака и да почиствате мръсотията и от корпуса на батерията.
Но, трябва да се знае, че ако акумулаторът, по една или друга причина е бил разреден "до нула", процесът на сулфатиране на плочите започва веднага. В същото време върху тях се образува дебел слой от соли, играещ ролята на изолатор.
По принцип можете да опитате да го премахнете дори самостоятелно. Как става това? Изсипвате за около 30 минути в батерията, която предварително е освободена от електролита, разтвор от малко сода и дестилирана вода (100 грама на 1 литър). Това ще премахне отлаганията по оловните плочи.
За всеки случай, този смел химичен експеримент трябва да се повтори. След това изплаквате вътрешността на "батерията" с дестилирана вода и я пълните с пресен електролит. Остава просто да заредим реанимираната батерия и след това да я инсталираме на колата и да се насладим на уверената работа на практически нова батерия.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
Коментиран от #26
17:40 10.02.2020
2 Ддсс
18:07 10.02.2020
3 читател
18:18 10.02.2020
4 baihui
18:28 10.02.2020
5 5896
18:59 10.02.2020
6 Ххх
Коментиран от #8
19:09 10.02.2020
7 Чудесен експеримент
21:03 10.02.2020
8 Opel zafira tourer cdti 165hp
До коментар #6 от "Ххх":
Аз със заводския акумулатор Varta на Зафирата изкарах 7 години и половина. Беше от тия AGM геловите които ги водят дълбокоразрядни. На алфичката вече пета година пък карам с Мотлу, турските и още си върти ли не върти. Истината е колите да се карат често и по възможност на дълги разстояния.21:28 10.02.2020
9 Дедо коцко
21:50 10.02.2020
10 До N3 Читател
Коментиран от #15
22:04 10.02.2020
11 PlimP
Коментиран от #12
23:23 10.02.2020
12 102201
До коментар #11 от "PlimP":
А да си чувал нещо за пропорция? Това не е да бъркаш квото ти падне и да чакаш да стане. Електролита също е от значение повечето електролити които се продават в санитарните магазини не стават. Трябва да купиш точния електролит с точната пропорция и ще стане.23:58 10.02.2020
13 Бай Генчо
03:04 11.02.2020
14 куку руку ку
08:33 11.02.2020
15 куку руку ку
До коментар #10 от "До N3 Читател":
Десулфатизирането се прави с циклично зареждане. На всеки 5 минути заряд се прави 25 секунди разряд, с ток, който е пет пъти по-малък от зарядния. При този метод зарядният ток може да бъде до 80% от капацитета на акумулатора, но общото време за зареждане трябва да се ограничи до 2 часа, защото моще да се изкривят плочите от динамичните сили, породени от големия ток.08:39 11.02.2020
16 Леле мале
А защо не пробвате тогава с чук и длето
09:19 11.02.2020
17 Димов
Коментиран от #19
09:46 11.02.2020
18 висок
Коментиран от #22
11:38 11.02.2020
19 Бай Гуй
До коментар #17 от "Димов":
Казваш зарядното го разрежда до 11V ти се качваш и палиш. На баба ти хвърчилото. Прочети си пак упътването на зарядното, няма как да съществува подобна глупостКоментиран от #25
11:51 11.02.2020
20 Решението е
13:16 11.02.2020
21 минало бешело
Коментиран от #24
13:46 11.02.2020
22 Враца Баце
До коментар #18 от "висок":
Браво на теб, сменяш колите, ама акумулатора никога!15:42 11.02.2020
23 наблюдаващотдалеч
17:09 11.02.2020
24 наблюдаващотдалеч
До коментар #21 от "минало бешело":
Особено голяма глупост е,последното ти изречение! Всеки производител, иска да постигне максимално добро качество! Защото конкурента дебне за слабости! Клиента търси, здрава и надеждна стока. Как производителите ще се наговорят, акумулаторите им да се скапват бързо, че да ги сменяш често?Коментиран от #28
17:53 11.02.2020
25 Димов
До коментар #19 от "Бай Гуй":
Извинявам се, грешката е моя. Разрежда до 12,7В.19:11 11.02.2020
26 минаващ
До коментар #1 от "Марио":
С токов удар-220 волта е още по-безотказно. Сваля мигновено сулфата на дъното. Малко е опасно-може да гръмне акумулатора, но на товарната вилка след това държи 13 волта колкото трябва по време на теста. Щепсала в контакта, единия кабел увит около едната клима, а с другия драсвате по другата, като внимавате да не залепен. Чува се звук като при късо съединение, бушонът пада и това е. Лицето е извърнато назад по време на процедурата. Шест месеца гарантирана безотказна работа. После нов.Коментиран от #32
22:44 11.02.2020
27 Тони- Перник
Наистина такъв метод за десулфатизация е меко казано неправилен защото химията на акумулатора е доста крехка и не бива да се нарушава, А и повечето акумулатори сега са вече от затворен тип.
От години на пазара има български десулфатизиращо зарядни устройства които са се доказали. Ето например в магазина на вкКонверт
http://www.akutonik.com/mobile/index/index?Id=0&langId=0.
Коментиран от #29
23:16 11.02.2020
28 Бай Гуй
До коментар #24 от "наблюдаващотдалеч":
Ооособено голяма глупост моето момче е целия ти пост. Радвам се че още вярваш в дядо Коледа и Снежанка. Този маркет е 80% притежание на Johnson Controls, и благодарение на тях всичко в което ти не вярваш е реалност. В момента на пазара е изключително трудно да намериш марка акумулатори която не се произвежда от тях. Крайслер ги съди 2008 точно затова, за влагане на по малко олово в акумулаторите, и оттам контролиран живот. Ето, четиhttps://econ.bg/%D0%9D%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D0%BD%D0%B8/Chrysler-%D1%81%D1%8A%D0%B4%D1%8F%D1%82-%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D0%B0%D0%B2%D1%87%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D1%81%D0%B8-%D0%BD%D0%B0-%D0%B0%D0%BA%D1%83%D0%BC%D1%83%D0%BB%D0%B0%D1%82%D0%BE%D1%80%D0%B8-Johnson-Controls_l.a_i.149558_at.1.html
08:44 12.02.2020
29 комбайнер
До коментар #27 от "Тони- Перник":
те много евтини бе, направо без пари??? Ти ли си им дистрибутор?Коментиран от #31
17:00 12.02.2020
30 Лиглата
17:14 12.02.2020
31 Гост
До коментар #29 от "комбайнер":
Пробвай пловдивските, за които писа един тука. бяха 25лв преди и са перфектни.18:11 12.02.2020
32 akutonik. com
До коментар #26 от "минаващ":
Колкото и да е чудно да действително може и така да се десулфатизиращо му латоре само че правилния начин е първо да се върже един 10 амперов 400 волтов диод в посока с катода към плюс през 50ватова халогенна лампа, това вързано към фазата а минус на батерията към нулата на мрежата. Следи се напрежението на клемите на батерията и когато то достигне 15 - 16 волта се изключва и батерията се разрежда до десет цяло и осем волта и отново се зарежда по указания начин Става бавно, но сигурно без разни заливания разливания особено подходящо и за батерия щщщот затворен тип. Много да се внимава всичко е под високо напрежение. А по-добре купете си токоизправител с реверсивен ток който върши тази работа съвсем безопасно.19:30 12.02.2020
33 Ехоо
19:56 12.02.2020
34 Въпрос
Коментиран от #35
07:48 24.04.2020
35 Този коментар е премахнат от модератор.