6 Май, 2020 11:30 23 533 18

Неприятни последици, до които могат да доведат окислените клеми на акумулатора

  • акумулатор-
  • клеми-
  • окисляване
Неприятни последици, до които могат да доведат окислените клеми на акумулатора - 1

Окисляването на клемите на акумулатора не е толкова рядко явление. Освен това, в един случай клемата „минус“ може да се окисли, а в друг случай върху „масата“ се появява бяло покритие. Каква е причината за такъв химичен процес и до какво може да доведе?

Много настоящи шофьори смятат автомобилите си за някакъв вид компютърни „джаджи“. Те не гледат под капака и предпочитат всичко да се реши от следващата планирана поддръжка в сервиза. Е, майсторите понякога забравят да съобщят на собственика за важни малки неща (които всъщност изобщо не са дреболии).

Затова можете да чуете от шофьори, че са купили акумулатор и след по-малко от година той е трябвало да бъде сменен с нов. Като причина се изтъква ниското качество на батериите, обвиняват се производителите, които винаги се стремят да намалят разходите, намалявайки ресурса на своите продукти и т.н. Всъщност самите собственици често са виновни за факта, че акумулаторът е "сдал багажа".

Всичко, което е необходимо за да не се случи това, е периодично да се отворя капакът и да се извършва елементарна проверка. Окислените клеми красноречиво ви казват, че трябва да обърнете внимание на батерията. Всъщност плаката върху клемите е лош проводник на електричество. Токът в този случай преминава, но се получава увеличаване на съпротивлението във веригата. А повишеното съпротивление може да причини така наречения преходен ток, който пречи на нормалното стартиране на автомобила.

Ако на отрицателната клема се появи гореописаното окисляване, то това означава, че батерията има липса на електролит или плътността му не е в нормите. Трябва да се презареди, като го свържете със зарядно устройство. Обикновено батерията се зарежда за една нощ. Също така, появата на плака може да показва възможно късо съединение в клетките на акумулатора. Последното ни казва, че животът на батерията е към своя край и трябва да бъдете подготвени за смяната ѝ.

Ако окисляването се появи на плюсовата клема, това показва, че напрежението на батерията е над нормата. Което е опасно, защото ако процесът продължи дълго време, решетките на електродите на акумулатора ще се нагреят повече и електролитната течност ще започне да кипи. В най-лошия случай батерията може дори да избухне, така че е необходимо да се установи причината за презареждането и да се елиминира.

По принцип плаката върху клемите трябва да бъде премахната. Това може да се направи с четка с метална четина или с шкурка. И за да предотвратите окисляване на клемите в бъдеще, можете да използвате старомодния метод. Изрежете пръстен от филц, напоете го с масло и го сложете около електрода. Е, ако не искате да правите това, то в магазините се продава специална грес за клемите на акумулатора. Достатъчно е просто да смажете клемите и те няма да се окисляват.


Поставете оценка:
Оценка 4.1 от 18 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 мечо

    6 9 Отговор
    като клеаса на вторични утпадаци да му земем парите барабар сас колата

    Коментиран от #6, #7, #8

  • 2 Фейк нюз

    9 2 Отговор
    Слагайте грес на клемите и няма проблеми
  • 3 Иво

    8 4 Отговор
    WD40 върши чудесна работа в такива случай а това,че окисляването има общо със състоянието на акумулатора не е вярно.Причината е по скоро в атмосферните условия на които е изложен и най вече влагата.
  • 4 123

    1 2 Отговор
    То много преди това ще спре да пали
  • 5 qwerty

    13 2 Отговор
    почти всички акумулатори са без капачки и не може да се долива електролит/вода, ако в рамките на до 2 години се скапе го връщаш по гаранция. ако не се зарежда то проблема въобще не е в акумултор, а в алтернатора. в крайна сметка ако се кара предимно градско една батерия издържа около 5 години и на боклука.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 8 Мечуу

    4 0 Отговор

    До коментар #1 от "мечо":

    не чакъй меткаи се ваф кулата и гасс кам утпадъси каци и рутнинити и гас
  • 9 Порно

    8 3 Отговор
    Да не сте препечатали статия от "За рулем" от 1986 година ?
  • 10 Антони

    2 4 Отговор
    Много думи, а никъде не написахте, че това се получава, когато напрежението на 12 волтов акумулатор падне под 12.4 волта. Ако е над 12.4 това окисление няма как да се случи.
  • 11 Нясьо

    4 0 Отговор
    Сода за хляб накисната с вода и парцал е,след това подсушавате и стават като нови
  • 12 бай Шиле

    8 4 Отговор
    Супер професионален коментар.Батерията се зарежда "една нощ".Полярната нощ е шест месеца,а на младоженците е много кратка.Коя от двете?

    Коментиран от #13

  • 13 Марио

    4 1 Отговор

    До коментар #12 от "бай Шиле":

    Ти къде живееш бе ескимос
  • 14 Кратун

    8 0 Отговор
    *Освен това, в един случай клемата „минус“ може да се окисли, а в друг случай върху „масата“ се появява бяло покритие.*
    "Минус" и "маса" е едно и също.
  • 15 Христо

    5 0 Отговор
    Затова 1-2 пъти годишно ги мажа с пчелен мед и ги забравям.
  • 16 Вальоо

    4 3 Отговор
    Като собственик на магазин за акумулатори ви съветвам изобщо да не оставяте акумулаторите да се зареждат цяла нощ на най-обикновенни зарядни който всеки има в дома си. Консултирайте се с хора който разбират от работата си,а не с момчетата дето работят в Практикер. И не си купувайте акумулатор от нещо друго освен магазин за акумулатори. В големите вериги това им е целта,да продадат залежала стока и стока която е стара и полу-негодна.
  • 17 Лада

    0 2 Отговор
    Ако си оставил клемите на акумулатора да стигнат то този вид от снимката значи първои имаш сериозен електрически проблем. Даже до такова нещо не може да се стигне дори след 6-7 години без изобщо да си пипал клемите ако всичко е изправно!
  • 18 неук

    0 1 Отговор
    Кво прайм, ако има окис на положителната и на отрицателната.