Окисляването на клемите на акумулатора не е толкова рядко явление. Освен това, в един случай клемата „минус“ може да се окисли, а в друг случай върху „масата“ се появява бяло покритие. Каква е причината за такъв химичен процес и до какво може да доведе?
Много настоящи шофьори смятат автомобилите си за някакъв вид компютърни „джаджи“. Те не гледат под капака и предпочитат всичко да се реши от следващата планирана поддръжка в сервиза. Е, майсторите понякога забравят да съобщят на собственика за важни малки неща (които всъщност изобщо не са дреболии).
Затова можете да чуете от шофьори, че са купили акумулатор и след по-малко от година той е трябвало да бъде сменен с нов. Като причина се изтъква ниското качество на батериите, обвиняват се производителите, които винаги се стремят да намалят разходите, намалявайки ресурса на своите продукти и т.н. Всъщност самите собственици често са виновни за факта, че акумулаторът е "сдал багажа".
Всичко, което е необходимо за да не се случи това, е периодично да се отворя капакът и да се извършва елементарна проверка. Окислените клеми красноречиво ви казват, че трябва да обърнете внимание на батерията. Всъщност плаката върху клемите е лош проводник на електричество. Токът в този случай преминава, но се получава увеличаване на съпротивлението във веригата. А повишеното съпротивление може да причини така наречения преходен ток, който пречи на нормалното стартиране на автомобила.
Ако на отрицателната клема се появи гореописаното окисляване, то това означава, че батерията има липса на електролит или плътността му не е в нормите. Трябва да се презареди, като го свържете със зарядно устройство. Обикновено батерията се зарежда за една нощ. Също така, появата на плака може да показва възможно късо съединение в клетките на акумулатора. Последното ни казва, че животът на батерията е към своя край и трябва да бъдете подготвени за смяната ѝ.
Ако окисляването се появи на плюсовата клема, това показва, че напрежението на батерията е над нормата. Което е опасно, защото ако процесът продължи дълго време, решетките на електродите на акумулатора ще се нагреят повече и електролитната течност ще започне да кипи. В най-лошия случай батерията може дори да избухне, така че е необходимо да се установи причината за презареждането и да се елиминира.
По принцип плаката върху клемите трябва да бъде премахната. Това може да се направи с четка с метална четина или с шкурка. И за да предотвратите окисляване на клемите в бъдеще, можете да използвате старомодния метод. Изрежете пръстен от филц, напоете го с масло и го сложете около електрода. Е, ако не искате да правите това, то в магазините се продава специална грес за клемите на акумулатора. Достатъчно е просто да смажете клемите и те няма да се окисляват.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 мечо
Коментиран от #6, #7, #8
11:32 06.05.2020
2 Фейк нюз
11:37 06.05.2020
3 Иво
11:37 06.05.2020
4 123
11:37 06.05.2020
5 qwerty
11:52 06.05.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 Мечуу
До коментар #1 от "мечо":
не чакъй меткаи се ваф кулата и гасс кам утпадъси каци и рутнинити и гас12:26 06.05.2020
9 Порно
12:31 06.05.2020
10 Антони
12:45 06.05.2020
11 Нясьо
13:46 06.05.2020
12 бай Шиле
Коментиран от #13
14:05 06.05.2020
13 Марио
До коментар #12 от "бай Шиле":
Ти къде живееш бе ескимос14:15 06.05.2020
14 Кратун
"Минус" и "маса" е едно и също.
15:25 06.05.2020
15 Христо
19:43 06.05.2020
16 Вальоо
22:26 06.05.2020
17 Лада
14:33 07.05.2020
18 неук
16:33 07.05.2020