Знаете ли, че бутонът за рециркулация на въздуха в купето на автомобила може да се използва и зимата, по друго предназначение. Той е необходим, за да може в зимните студове салонът да се затопли възможно най-бързо.
Схемата е следната: когато натиснете бутона за рециркулация, клапанът за въздух отвън се затваря и вентилаторът започва да задвижва въздуха, който е вътре в колата. Въпреки минусовите температури на улицата, температурата на въздуха в купето на лек автомобил, който е стоял през нощта навън, е малко по-висока.
Към това се добавя въздухът, който започва да се загрява от парното. Това означава, че на климатичната система ще е нужна по-малко енергия за затопляне на интериора. По този начин можете да спестите малко гориво и най-вече време.
Основното, което трябва да запомните, е, че когато интериорът вече е загрят, не забравяйте да изключите рециркулацията, така че влагата във въздуха да не се кондензира върху студеното стъкло.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Марио
13:32 02.12.2019
2 Адолф
Коментиран от #23
13:34 02.12.2019
3 Countryman
Коментиран от #34
13:36 02.12.2019
4 Чичо
Коментиран от #24
13:39 02.12.2019
5 Шофьор
Коментиран от #32
13:53 02.12.2019
6 гост
Коментиран от #25, #29, #50, #54, #82
13:59 02.12.2019
7 Този коментар е премахнат от модератор.
8 ....
14:08 02.12.2019
9 Магаре
Коментиран от #10
14:13 02.12.2019
10 Просто магаре
До коментар #9 от "Магаре":
Трябва да правиш разлика, между рециркулация и това нещо на което ти му викаш рекоуперация ,а то е рекуперация. Ама какво да правиш, МагареКоментиран от #39
14:26 02.12.2019
11 Бай Стою касапина
14:28 02.12.2019
12 Този коментар е премахнат от модератор.
13 Брус Дикинсън
14:53 02.12.2019
14 ддд
15:07 02.12.2019
15 AUDI
А зад тия с газовите ,а? дали не мирише?
Коментиран от #18, #37
15:34 02.12.2019
16 КЕРПЕДЕНА
15:46 02.12.2019
17 ЧАКМАКА
Коментиран от #33
15:49 02.12.2019
18 Този коментар е премахнат от модератор.
19 Капитана
17:42 02.12.2019
20 PlimP
17:45 02.12.2019
21 Този коментар е премахнат от модератор.
22 К.К.
18:13 02.12.2019
23 Дон Тони
До коментар #2 от "Адолф":
ГАНЯ НИКОГА НЕ Е ИКОНОМИСВАЛ, ОБРАТНОТО - НА ГОЛ Г.З ЗЛАТНИ НАКИТИ, ТАКА ЧЕ ТОЗИ ИЗРАЗ ВЪБОЩЕ НЕ ВИ Е ОТ ПОЛЗА, И ОЩЕ ПО-МАЛКО ОТНОСНО ТАЗИ СТАТИЯ18:20 02.12.2019
24 Дсему
До коментар #4 от "Чичо":
Май някой не е чел статията до края 😉18:29 02.12.2019
25 за пушека и миризмата
До коментар #6 от "гост":
Не помага, защото дизелът пуши и намалява видимостта, но когато караш зад някой издухал представител на СССР автомобилостроенето...смрадта на изгоряло масло е ужасна и тогава този бутон е незаменим!18:51 02.12.2019
26 Този коментар е премахнат от модератор.
27 Наблюдател
Коментиран от #59
19:58 02.12.2019
28 Майна
20:07 02.12.2019
29 Муйо Уйов
До коментар #6 от "гост":
Когато караш след който и да е смръдльо, който пуши като печка, не само след дизел!20:17 02.12.2019
30 Боко тъпото
20:19 02.12.2019
31 бай Кольо
Това е за лятото -да помогнеш на климатика и кот минаваш през селата и са запалили боклуците.
Коментиран от #84
20:26 02.12.2019
32 Алфа Ромео
До коментар #5 от "Шофьор":
Ха-хааа, зад легендарния Попфолксваген TDI, наложително е иначе започва да ти се гади.20:33 02.12.2019
33 Алфа Ромео
До коментар #17 от "ЧАКМАКА":
Караме бензинарки на газ, по-тихи са, по-готин звук имат, екологични са, не обгазяваме хората с канцерогени и сметката е готина на бензиностанцията.20:40 02.12.2019
34 Steve
До коментар #3 от "Countryman":
Редовно го ползвам, особенно зад някой задръстен дизелак20:58 02.12.2019
35 Този коментар е премахнат от модератор.
36 Stenla
21:22 02.12.2019
37 Уау
До коментар #15 от "AUDI":
Не е за миризмата, а за вредата..21:24 02.12.2019
38 Този коментар е премахнат от модератор.
39 Аааа
До коментар #10 от "Просто магаре":
КазА уи му го?21:57 02.12.2019
40 Бензинов шейх
22:31 02.12.2019
41 Този коментар е премахнат от модератор.
42 TDI
22:32 02.12.2019
43 Не разбрах
22:50 02.12.2019
44 Този коментар е премахнат от модератор.
45 Истината Боли
23:22 02.12.2019
46 Бай хой
23:26 02.12.2019
47 Иве
23:42 02.12.2019
48 тОката
00:41 03.12.2019
49 Майсторо
01:42 03.12.2019
50 Dr8ga10a
До коментар #6 от "гост":
Дизелови автомобили с изкормени катализатори изключени DPF-и чип да дърпа по бръже към вторични и най важното движен от олио в което са се пържили картофите01:58 03.12.2019
51 Внимание!!!
02:57 03.12.2019
52 !!!!
Коментиран от #53
05:20 03.12.2019
53 Готин
До коментар #52 от "!!!!":
Уникално завладяваща простотия цари по българските земи. Абе, ,,акъл,, ако се замислиш, че домашните климатици се ползват за отопление и охлаждане, щеше да се сетиш, че автоклиматици те правят същото. Включи си климатика сутрин рано, когато е студено и не можеш да подгрееш автомобила си бързо и ще установиш, че след две минути в купето ти е вече топло и стъклата се размразяват, а стелката за температурата на течността в двигателят ти не е помръднала! Твоята работа е, като да имаш вилица и да ядеш с пръсти.Коментиран от #61, #67
05:45 03.12.2019
54 Свилен
До коментар #6 от "гост":
Приятелю явно караш зад стари печки.Аз карам също дизел 3 литров и съм сигурен че ауспуха ми е по чист от твоя бензинов.Никога не съм виждал да пропуши или да е черен.Въпрос на година на колата е06:16 03.12.2019
55 Николай
Коментиран от #56
07:01 03.12.2019
56 Николай
До коментар #55 от "Николай":
Знаем, и за изпотените стъкла и за пушещия дизел пред нас.07:03 03.12.2019
57 Каруцаръ
07:32 03.12.2019
58 гощо
Коментиран от #60
07:47 03.12.2019
59 Наблюдател
До коментар #27 от "Наблюдател":
Айдеее отидоха 50 лв-глоба08:58 03.12.2019
60 Pavlin
До коментар #58 от "гощо":
Първо в тия студове да ти се пусне климатика ще е невъзможно, а и не виждам, как умрелото компресорче ще натовари толкова много двигателя че да загрее по-бързо...09:12 03.12.2019
61 !!!!
До коментар #53 от "Готин":
Тотално си заблуден!Автомобилния не е като домашния!
09:17 03.12.2019
62 !!!!
09:38 03.12.2019
63 сдтдхтхсфх
10:04 03.12.2019
64 Печката
10:51 03.12.2019
65 Абв
10:52 03.12.2019
66 7547
11:25 03.12.2019
67 Този коментар е премахнат от модератор.
68 А какво
12:06 03.12.2019
69 Този коментар е премахнат от модератор.
70 Прррррррртт
12:32 03.12.2019
71 средно интелигентен
12:32 03.12.2019
72 Любо секса
12:44 03.12.2019
73 Даниел
Ми казвайте ги тия неща по-навреме бе...
Гледам една стрелка минава през тавана и си помислих, че тоя мой модел са така - вместо през вратите - през шибидаха.
Айде аз съм слаб и пъргав, ама тъщата докато и прекараме дирника бая поскачахме отгоре й...
Коментиран от #74
12:47 03.12.2019
74 Бат Пацо
До коментар #73 от "Даниел":
Браво пич! Максимално ме кефиш!13:34 03.12.2019
75 Издънка
13:50 03.12.2019
76 Стоян
Това така ли е ? Аз си мислех ,че когато бутона свети в зелено или стрелката на бутона свети в зелено ,то този клапан е отворен и вкарва свеж въздух точно тогава.......,а когато бутона свети в оранжево или червено,то тогава клапана е затворен и циркулира само въздуха в купето... Кое е правиното?
15:01 03.12.2019
77 Умник
18:22 03.12.2019
78 Домакин
20:20 03.12.2019
79 Стака бо
20:32 03.12.2019
80 jjj
И пускате топлината и перката на макс
07:57 04.12.2019
81 Ха ха
16:32 04.12.2019
82 Евро 6 ?
До коментар #6 от "гост":
Стар дизел, да! Същото важи за нередовните курници на газ и бензин - след тях можеш да припаднеш! Имам нов дизелов джип и бензинова малолитражка на 6 г. - ха познай, кое се усеща и кое не, като ги стартирам сутрин в гаража!?! Не съм пристрастен към бензин или дизел, но се дразня, когато масово хора, които карат бензинови коли под Евро5 , коментират със задоволство и злоба, колко едва ли не са лоши и замърсяващи шофьорите на дизели. Да не говорим, че претендиращите за най-екологични шофьори на пропан-бутан, масово са хора търсещи максимална финансова икономичност и тотално за.бават изправността на автомобилите си, което също не е ок.18:34 04.12.2019
83 Този коментар е премахнат от модератор.
84 Този коментар е премахнат от модератор.
85 Нане
14:25 16.12.2019
86 honda
15:07 15.02.2021