ФАКТИ.БГ

Зимна употреба на бутона за рециркулация на въздуха в купето

Публикувана: 2 Декември, 2019 13:28
84 КОМЕНТАРА | ВИДЯНА 164023
Зимна употреба на бутона за рециркулация на въздуха в купето
Снимка:Shutterstock
ШРИФТ ПЕЧАТ
Вашата оценка:
Оценка 3.5 от 202 гласа.

Знаете ли, че бутонът за рециркулация на въздуха в купето на автомобила може да се използва и зимата, по друго предназначение. Той е необходим, за да може в зимните студове салонът да се затопли възможно най-бързо.

Схемата е следната: когато натиснете бутона за рециркулация, клапанът за въздух отвън се затваря и вентилаторът започва да задвижва въздуха, който е вътре в колата. Въпреки минусовите температури на улицата, температурата на въздуха в купето на лек автомобил, който е стоял през нощта навън, е малко по-висока.

Към това се добавя въздухът, който започва да се загрява от парното. Това означава, че на климатичната система ще е нужна по-малко енергия за затопляне на интериора. По този начин можете да спестите малко гориво и най-вече време.

Основното, което трябва да запомните, е, че когато интериорът вече е загрят, не забравяйте да изключите рециркулацията, така че влагата във въздуха да не се кондензира върху студеното стъкло.

Поставете оценка на статията:
Оценка 3.5 от 202 гласа.

Въвеждане на коментар към статията
Име :


Напишете кода от картинката
Визуална кептча
Коментар:
Коментари към статията
Марио
1 Отговор
Логично звучи, не бях се замислял.

Оценка:
-38 +98

Адолф
2 Отговор
Икономията е майка на мизерията

Коментиран от #23


Оценка:
-70 +126

Countryman
3 Отговор
Да, аз го ползвам редовно (този бутон).

Коментиран от #34


Оценка:
-13 +86

Чичо
4 Отговор
М-да.... и след 5 минути стъклата са изпотени..

Коментиран от #24


Оценка:
-26 +324

Шофьор
5 Отговор
Този бутон го ползвам когато карам зад Попфолксваген

Коментиран от #32


Оценка:
-32 +265

гост
6 Отговор
Използва се когато се кара зад дизелов автомобил.

Коментиран от #25, #29, #50, #54, #82


Оценка:
-55 +376

7
Този коментар е премахнат от модератор
....
8 Отговор
Ай стига бе, верно ли тва

Оценка:
-6 +44

Магаре
9 Отговор
Каква сложна дума, рекоуперация! А можеше простичко бутон които върти въздуха в купето

Коментиран от #10


Оценка:
-38 +64

Просто магаре
10 Отговор

До коментар #9 от "Магаре":


Трябва да правиш разлика, между рециркулация и това нещо на което ти му викаш рекоуперация ,а то е рекуперация. Ама какво да правиш, Магаре

Коментиран от #39


Оценка:
-15 +112

Бай Стою касапина
11 Отговор
Радослав, ти си открил Америка. Чак сега ли го научи този чалъм?

Оценка:
-9 +59

12
Този коментар е премахнат от модератор
Брус Дикинсън
13 Отговор
По дяволите?!За какво служи този бутон??

Оценка:
-16 +16

ддд
14 Отговор
Само градско го ползвам. Основно против пишещи и смърдящи дизеляци

Оценка:
-27 +119

AUDI
15 Отговор
много отворени всичките за дизела...така е ама зад някой с ЧИП видиш ли..моята печка що не чади?
А зад тия с газовите ,а? дали не мирише?

Коментиран от #18, #37


Оценка:
-100 +71

КЕРПЕДЕНА
16 Отговор
ХА ДОБРО УТРО СВАТЕ ЗИМАТА ВИНАГИ ГО ПОЛЗВАМ КОГАТО Е НАТИСНАТ ВДИГА СИЛАТА НА ВЕНТИЛАЦИЯТА А ЛЯТОТО КОГАТО КАРА НЯКОИ БЕНЗИНОВ ДАРАК НА ГНЯС НА НЕ ФУНТИ НА ЧЕСЪН И МАСЛО

Оценка:
-58 +56

ЧАКМАКА
17 Отговор
БА ТИЯ МНОГО ОТВОРЕНИ СЕКАШ СА ПЕТРОЛНИ ШЕИХОВЕ ТУКА БАТЕ САМО БЕНЗИНАРКИ КАРАТ И ТО ОТ 3000 КУБИКА НАГОРЕ А СПОКО ......

Коментиран от #33


Оценка:
-43 +78

18
Този коментар е премахнат от модератор
Капитана
19 Отговор
Това се знае отдавна,дайте нещо ново!

Оценка:
-6 +15

PlimP
20 Отговор
люкът върши перфектна работа, хем не дишаш изтръпналите нафтови печки около теб, хем не се потят стъклата

Оценка:
-29 +21

Hilux
21 Отговор
Големи разбира чи тия селски пръчки бе вие карали ли сте зад бензин да усетите колко по лошо мерише заедно с конденз го вади от ауспуха ужас

Коментиран от #83


Оценка:
-73 +39

К.К.
22 Отговор
Задължително се ползва покрай Ихтиман, сметището им е полигон за утилизация на БОВ, и между Пловдив и Чирпан ухае на свинско.

Оценка:
-4 +39

Дон Тони
23 Отговор

До коментар #2 от "Адолф":


ГАНЯ НИКОГА НЕ Е ИКОНОМИСВАЛ, ОБРАТНОТО - НА ГОЛ Г.З ЗЛАТНИ НАКИТИ, ТАКА ЧЕ ТОЗИ ИЗРАЗ ВЪБОЩЕ НЕ ВИ Е ОТ ПОЛЗА, И ОЩЕ ПО-МАЛКО ОТНОСНО ТАЗИ СТАТИЯ

Оценка:
-15 +13

Дсему
24 Отговор

До коментар #4 от "Чичо":


Май някой не е чел статията до края 😉

Оценка:
-5 +13

за пушека и миризмата
25 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Не помага, защото дизелът пуши и намалява видимостта, но когато караш зад някой издухал представител на СССР автомобилостроенето...смрадта на изгоряло масло е ужасна и тогава този бутон е незаменим!

Оценка:
-18 +24

26
Този коментар е премахнат от модератор
Наблюдател
27 Отговор
Не ползвайте този бутон ! Върти въздуха в купето , запотява стъклата, овлажнява и не дай боже някой да се изпудне ;) Става душегубка :) :)

Коментиран от #59


Оценка:
-12 +39

Майна
28 Отговор
А другия тарикатлък(в комбинаци става и с този бутон), за да не ви се потят стъклата е да си пускате и климатика , нищо , че е зима. Точно за 5сек подсушава всички запотени стъкла. Е не е за икономисти ;)

Оценка:
-3 +58

Муйо Уйов
29 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Когато караш след който и да е смръдльо, който пуши като печка, не само след дизел!

Оценка:
-8 +21

Боко тъпото
30 Отговор
Бобобобобобобо

Оценка:
-3 +3

бай Кольо
31 Отговор
Пълна простотия-а си го обърнал на вътрешна циркулация,а в тоз момент се запотиха джамовете.
Това е за лятото -да помогнеш на климатика и кот минаваш през селата и са запалили боклуците.

Коментиран от #84


Оценка:
-11 +19

Алфа Ромео
32 Отговор

До коментар #5 от "Шофьор":


Ха-хааа, зад легендарния Попфолксваген TDI, наложително е иначе започва да ти се гади.

Оценка:
-5 +36

Алфа Ромео
33 Отговор

До коментар #17 от "ЧАКМАКА":


Караме бензинарки на газ, по-тихи са, по-готин звук имат, екологични са, не обгазяваме хората с канцерогени и сметката е готина на бензиностанцията.

Оценка:
-14 +70

Steve
34 Отговор

До коментар #3 от "Countryman":


Редовно го ползвам, особенно зад някой задръстен дизелак

Оценка:
-10 +32

35
Този коментар е премахнат от модератор
Stenla
36 Отговор
И бензинови и дизелови коли, всички са вредни еднакво за околната среда!

Оценка:
-24 +22

Уау
37 Отговор

До коментар #15 от "AUDI":


Не е за миризмата, а за вредата..

Оценка:
-4 +8

38
Този коментар е премахнат от модератор
Аааа
39 Отговор

До коментар #10 от "Просто магаре":


КазА уи му го?

Оценка:
-3 +1

Бензинов шейх
40 Отговор
Смръдливите печки като ми осмърдят купето на сажди го натискам за да дишам. Нямаше ли да ги налагат с троен данък печките и по моргите

Оценка:
-8 +21

41
Този коментар е премахнат от модератор
TDI
42 Отговор
Странно все им миришат дизелите но всички с бензинките карта зад тях 🤔 защо ли ?

Оценка:
-21 +29

Не разбрах
43 Отговор
тез дето немат такъв бутон , кво да праят

Оценка:
-2 +10

44
Този коментар е премахнат от модератор
Истината Боли
45 Отговор
Нищо няма да коментирам, защото не съм прочел статията. Но всичко и нищо не е вярно. Правете каквото искате с тоя бутон, за това е там.

Оценка:
-4 +5

Бай хой
46 Отговор
Много пауни много патки

Оценка:
-1 +7

Иве
47 Отговор
Позвам го особено като има някой димящ барутник и смърди на масло от него. Много често са премиум коли на от хайлайфа на 500к километра.

Оценка:
-0 +12

тОката
48 Отговор
Подобни статии са за западняци,. Няма нормален човек в БГ, който да не се е досетил за функциите на този бутон. Жалко ще е, ако някой не вдява, станал е като овцете..... На запад

Оценка:
-5 +10

Майсторо
49 Отговор
Без чадеш нема вървеж!

Оценка:
-3 +3

Dr8ga10a
50 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Дизелови автомобили с изкормени катализатори изключени DPF-и чип да дърпа по бръже към вторични и най важното движен от олио в което са се пържили картофите

Оценка:
-7 +12

Внимание!!!
51 Отговор
Нафтови печки, бензинови дераци, електрически простотии. Ей на вас угодия няма. Яхайте каруците и конете и стига сте ревали.

Оценка:
-1 +21

!!!!
52 Отговор
През зимата,може да помогне на отоплителната с-ма,а не на климатичната!!!!

Коментиран от #53


Оценка:
-3 +6

Готин
53 Отговор

До коментар #52 от "!!!!":


Уникално завладяваща простотия цари по българските земи. Абе, ,,акъл,, ако се замислиш, че домашните климатици се ползват за отопление и охлаждане, щеше да се сетиш, че автоклиматици те правят същото. Включи си климатика сутрин рано, когато е студено и не можеш да подгрееш автомобила си бързо и ще установиш, че след две минути в купето ти е вече топло и стъклата се размразяват, а стелката за температурата на течността в двигателят ти не е помръднала! Твоята работа е, като да имаш вилица и да ядеш с пръсти.

Коментиран от #61, #67


Оценка:
-7 +7

Свилен
54 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Приятелю явно караш зад стари печки.Аз карам също дизел 3 литров и съм сигурен че ауспуха ми е по чист от твоя бензинов.Никога не съм виждал да пропуши или да е черен.Въпрос на година на колата е

Оценка:
-2 +11

Николай
55 Отговор
Знaeтe ли, чe бутoнът зa рeциркулaция нa въздухa в купeтo нa aвтoмoбилa мoжe дa ce изпoлзвa и зимaтa, пo другo прeднaзнaчeниe. Тoй e нeoбхoдим, зa дa мoжe в зимнитe cтудoвe caлoнът дa ce зaтoпли възмoжнo нaй-бързo.

Коментиран от #56


Оценка:
-1 +3

Николай
56 Отговор

До коментар #55 от "Николай":


Знаем, и за изпотените стъкла и за пушещия дизел пред нас.

Оценка:
-4 +2

Каруцаръ
57 Отговор
Ако вентилаторът ви запотява стъклата, твърде е възможно да ви капе или тече радиатора на парното. На четири-пет коли досега не ми се е случвало :D Още на Вартбург а имаше такава клапа с ръчно управление :D Голяма новина!

Оценка:
-3 +2

гощо
58 Отговор
Просто си пуснете климатроника или климатика на топло! Да върти и компресорут! Загрява бързо! Ако пуснете само парно ще треее се изчака! Копчето да върти и затопля само вътрешният въздух води до запотяване на стъклото!

Коментиран от #60


Оценка:
-3 +3

Наблюдател
59 Отговор

До коментар #27 от "Наблюдател":


Айдеее отидоха 50 лв-глоба

Оценка:
-1 +0

Pavlin
60 Отговор

До коментар #58 от "гощо":


Първо в тия студове да ти се пусне климатика ще е невъзможно, а и не виждам, как умрелото компресорче ще натовари толкова много двигателя че да загрее по-бързо...

Оценка:
-4 +2

!!!!
61 Отговор

До коментар #53 от "Готин":


Тотално си заблуден!
Автомобилния не е като домашния!

Оценка:
-4 +8

!!!!
62 Отговор
Климатроника единствено ще регулира клапите,но не и да затопли купето,Топлината идва от двигателят!!!!

Оценка:
-1 +8

сдтдхтхсфх
63 Отговор
схемата е че, не всеки климатик на кола ще се пусне при ниска температура. и не климатика е само за изстудяване(или и изсушаване) на въздуха колкото и за малко да го пусне ще повиши разхода. а топлото е само от парното, което е с отделен радиатор топлен от антифриза на работещ двигател... обаче който е писал статията не знае какво точно се случва по капака на автомобил...

Оценка:
-2 +8

Печката
64 Отговор
Има дизели има и дизели !!!!! Има автомобили къде след тях не можеш и да разбереш на какво е Нафта ,Газ ,Бензин, Батерии :)

Оценка:
-1 +2

Абв
65 Отговор
Използва се също и при навлизането е тунел.

Оценка:
-1 +4

7547
66 Отговор
Или ако си го изрязал мощно и искаш всички добре да го подушат..

Оценка:
-1 +4

67
Този коментар е премахнат от модератор
А какво
68 Отговор
Потене на стъкла настъпва в купето, просто не е истина... Върши работа тази практика, но трябва да се внимава, да не се допусне овлажняване във висока степен.

Оценка:
-0 +4

69
Този коментар е премахнат от модератор
Прррррррртт
70 Отговор
Аз го ползвам като се изпърдя в колата и зарварям външния свеж въздух. Така по-дълго имат време миризмите да попият в тапицериите

Оценка:
-2 +3

средно интелигентен
71 Отговор
Пълни глупости! Този бутон включва климатика, който трябва да изсуши въздуха, в противен случай ще се замъглят стъклата отвътре

Оценка:
-6 +2

Любо секса
72 Отговор
С тоя бутон можеш да чукаш даже на паркинг

Оценка:
-1 +2

Даниел
73 Отговор
Пък аз до сега да влизам и да излизам през шибидаха...
Ми казвайте ги тия неща по-навреме бе...
Гледам една стрелка минава през тавана и си помислих, че тоя мой модел са така - вместо през вратите - през шибидаха.
Айде аз съм слаб и пъргав, ама тъщата докато и прекараме дирника бая поскачахме отгоре й...

Коментиран от #74


Оценка:
-2 +11

Бат Пацо
74 Отговор

До коментар #73 от "Даниел":


Браво пич! Максимално ме кефиш!

Оценка:
-1 +2

Издънка
75 Отговор
Хмммм, да бяхте сложили по-правилна картинка....уж копчето за вътрешна циркулация коментирате пък активно свети за външния въздушен поток....обърках се какво искате да кажете 😂😂😂

Оценка:
-1 +2

Стоян
76 Отговор
От статията се разбира ,че когато бутона е натиснат и свети в "зелено" то той затваря клапанът за вкарване на свеж въздух!
Това така ли е ? Аз си мислех ,че когато бутона свети в зелено или стрелката на бутона свети в зелено ,то този клапан е отворен и вкарва свеж въздух точно тогава.......,а когато бутона свети в оранжево или червено,то тогава клапана е затворен и циркулира само въздуха в купето... Кое е правиното?

Оценка:
-2 +2

Умник
77 Отговор
Зимна употреба на ел. стъклата: вдигате ги до горе и в купето става по-топло. Не се бяхте сетили за този хитър трик, нали?

Оценка:
-0 +6

Домакин
78 Отговор
Ползвам го, но докато позатопли. Запотява стъклата.

Оценка:
-0 +1

Стака бо
79 Отговор
Може да пръднеш и да го завъртиш у купето

Оценка:
-1 +1

jjj
80 Отговор
За да не се замъглят стъклата, трябва да навлиза въздух ОТВЪН, защото през зимата въздухът е сух.
И пускате топлината и перката на макс

Оценка:
-1 +0

Ха ха
81 Отговор
Ха ха включете бутона и скреж от вън и от вътре.

Оценка:
-0 +0

Евро 6 ?
82 Отговор

До коментар #6 от "гост":


Стар дизел, да! Същото важи за нередовните курници на газ и бензин - след тях можеш да припаднеш! Имам нов дизелов джип и бензинова малолитражка на 6 г. - ха познай, кое се усеща и кое не, като ги стартирам сутрин в гаража!?! Не съм пристрастен към бензин или дизел, но се дразня, когато масово хора, които карат бензинови коли под Евро5 , коментират със задоволство и злоба, колко едва ли не са лоши и замърсяващи шофьорите на дизели. Да не говорим, че претендиращите за най-екологични шофьори на пропан-бутан, масово са хора търсещи максимална финансова икономичност и тотално за.бават изправността на автомобилите си, което също не е ок.

Оценка:
-0 +1

83
Този коментар е премахнат от модератор
84
Този коментар е премахнат от модератор
ФАКТИ.БГ не толерира обидни коментари и спам. Некоректни коментари ще бъдат изтривани. Такива са тези, които съдържат нецензурни изрази, лични обиди и нападки, заплахи; нямат връзка с темата или са написани изцяло на език, различен от български.

-->
Ловци на бисери