Отидете към основна версия

20 367 21

Митове, легенди и истини за завъртането на волана докрай

  • съвети-
  • волан-
  • паркиране-
  • серво

Много шофьори паркират автомобилите си с "навит волан". Знаете ли обаче в кои случаи такова действие е оправдано и в кои не е? Има случаи когато такова паркиране може да доведе до повреди на компоненти и възли от автомобила. Освен това развенчаваме и някои митове, свързани с навика да завъртаме волана докрай. В автомобилния свят има много легенди, предаващи се от шофьори, но някои от тях са измислица, а в други има някаква истина.

Митове и легенди

По темата, която разглеждаме, най-често срещаният мит е, че обърнатите колела ще помогнат да се избегне репатрирането на колата с "паяк", защото механизмът на специалното оборудване може да повдигне нарушителя само когато колелата на на колата са в т.нар. изправено положение.

Трябва да знаете, че "паяците"могат да вдигнат колата във всяко положение на колелата. Между другото, това ясно се вижда на снимката по-долу. Така че завъртането на волана няма смисъл. Ако оставите колата след знак, забраняващ спиране и паркиране, тя ще бъде репатрирана независимо от това дали колелата са прави или завъртени докрай. По-добре е да се спазват правилата за движение.

Вредно ли е за сервото?

Друга, често разказвана история е, че на автомобил с усилител на волана (серво) не трябва да завъртате волана до крайно положение при маневриране. В това твърдение има частица истина. Факт е, че при дизайна на сервото на волана, маслените тръби се считат за най-слабата точка. Навит максимално волан, води до факта, че налягането на маслото в системата се увеличава. И ако тръбите са стари, те могат да се спукат или течността да избие през някое уплътнение. С електро усилител на волана обаче (EUR) това не може да се случи, но и тук трябва да сте нащрек.

Много производители посочват, че автомобилът е оборудван със серво, но всъщност има електро-хидроуправляващ механизъм. Разликата между усилителя на волана и електро-хидро усилителя е само, че вместо механична помпа има електрическа. В останалата част това е същата хидравлична система. Така че проблемите ще бъдат същите - износените маркучи могат да се спукат. Ето защо, ако имате стара кола, трябва да избягвате резки движения на волана, както и завъртането му до крайно положение.

Кога е наложително?

Ако обаче паркирате колата си на стръмен склон, при това положение е по-добре да го играете безопасно и независимо дали колата е стара или нова, да завъртите колелата в посока към бордюра. Освен това при изключен двигател помпата на кормилното управление не работи. Така че можете спокойно да оставите колата на паркинга с навит докрай волан.

Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 47 гласа.

Свързани новини