Много шофьори паркират автомобилите си с "навит волан". Знаете ли обаче в кои случаи такова действие е оправдано и в кои не е? Има случаи когато такова паркиране може да доведе до повреди на компоненти и възли от автомобила. Освен това развенчаваме и някои митове, свързани с навика да завъртаме волана докрай. В автомобилния свят има много легенди, предаващи се от шофьори, но някои от тях са измислица, а в други има някаква истина.
Митове и легенди
По темата, която разглеждаме, най-често срещаният мит е, че обърнатите колела ще помогнат да се избегне репатрирането на колата с "паяк", защото механизмът на специалното оборудване може да повдигне нарушителя само когато колелата на на колата са в т.нар. изправено положение.
Трябва да знаете, че "паяците"могат да вдигнат колата във всяко положение на колелата. Между другото, това ясно се вижда на снимката по-долу. Така че завъртането на волана няма смисъл. Ако оставите колата след знак, забраняващ спиране и паркиране, тя ще бъде репатрирана независимо от това дали колелата са прави или завъртени докрай. По-добре е да се спазват правилата за движение.
Вредно ли е за сервото?
Друга, често разказвана история е, че на автомобил с усилител на волана (серво) не трябва да завъртате волана до крайно положение при маневриране. В това твърдение има частица истина. Факт е, че при дизайна на сервото на волана, маслените тръби се считат за най-слабата точка. Навит максимално волан, води до факта, че налягането на маслото в системата се увеличава. И ако тръбите са стари, те могат да се спукат или течността да избие през някое уплътнение. С електро усилител на волана обаче (EUR) това не може да се случи, но и тук трябва да сте нащрек.
Много производители посочват, че автомобилът е оборудван със серво, но всъщност има електро-хидроуправляващ механизъм. Разликата между усилителя на волана и електро-хидро усилителя е само, че вместо механична помпа има електрическа. В останалата част това е същата хидравлична система. Така че проблемите ще бъдат същите - износените маркучи могат да се спукат. Ето защо, ако имате стара кола, трябва да избягвате резки движения на волана, както и завъртането му до крайно положение.
Кога е наложително?
Ако обаче паркирате колата си на стръмен склон, при това положение е по-добре да го играете безопасно и независимо дали колата е стара или нова, да завъртите колелата в посока към бордюра. Освен това при изключен двигател помпата на кормилното управление не работи. Така че можете спокойно да оставите колата на паркинга с навит докрай волан.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Рейс
14:41 13.05.2020
2 Марио
Коментиран от #6
16:23 13.05.2020
3 за тъпаците
Коментиран от #5
18:22 13.05.2020
4 qwerty
Когато искаш да обезвъздушиш пълен ляв и пълен десен за момент. Старите инструктори винаги ще препоръчат, когато спираш на наклон да "настъпиш" бордюра с гумата, за да не тръгне колата сама.
Коментиран от #21
08:47 14.05.2020
5 Голям Слон
До коментар #3 от "за тъпаците":
То това не важи само за воланите с хидравлика, а по принцип :-) За всеки един автомобил е правило, че волан се върти само тогава, когато имам движение на гумите, макар и минимално.12:15 14.05.2020
6 Този коментар е премахнат от модератор.
7 type-R
17:49 14.05.2020
8 Генерал Иванушка Водков
Туй натъй онуй наинак че да не става луфта на хидравликата от полвин оборот нанагоре.
22:07 14.05.2020
9 аха
01:07 15.05.2020
10 Коко
Коментиран от #12
09:59 15.05.2020
11 Митко
Все едно аз да напиша статия за влиянието на антибиотиците върху мозъчната кора. Идея си нямам по темата, а и не съм медицинско лице...
10:03 15.05.2020
12 Митко
До коментар #10 от "Коко":
Да Коко, ама той не го знае и пише глупости. И като навиеш докрай волана се чува силен хидравличен шум. Това е маслото което минава през клапаните, а не товаренето на помпата.Ако гумата опре в бордюра и продължиш да "навиваш" тогава също не се товари системата зашото помпата има клапан който не позволява да се създаде по-голямо налягане от нужното.
При електрическите помпи е същото, но по-прецизно.
При електроусилвателите на волана пък е още по безмислено да се пишат глупости.
А в повечето случай гумите остават така, точно защото няма смисъл на място да изправяш волана и да въртиш. После палиш и директно си излизаш от мястото...
Но да, има един важен фактор: Опит и можене! Като ги нямаш, нямаш нищо!
10:57 15.05.2020
13 дддд
12:26 15.05.2020
14 Теро
Коментиран от #17
13:52 15.05.2020
15 PlimP
14:12 15.05.2020
16 гост
16:18 15.05.2020
17 авто
До коментар #14 от "Теро":
Ако е изправен еърматикът ,не би трябвало да се случи това,моята не го е правила,но много се натоварва клапана в рейката при въртене на място.16:24 15.05.2020
18 Hellish
01:40 16.05.2020
19 Вас
09:34 16.05.2020
20 Toko
14:16 16.05.2020
21 Този коментар е премахнат от модератор.