13 Май, 2020 14:21 20 695 21

Митове, легенди и истини за завъртането на волана докрай

  • съвети-
  • волан-
  • паркиране-
  • серво
Митове, легенди и истини за завъртането на волана докрай - 1

Много шофьори паркират автомобилите си с "навит волан". Знаете ли обаче в кои случаи такова действие е оправдано и в кои не е? Има случаи когато такова паркиране може да доведе до повреди на компоненти и възли от автомобила. Освен това развенчаваме и някои митове, свързани с навика да завъртаме волана докрай. В автомобилния свят има много легенди, предаващи се от шофьори, но някои от тях са измислица, а в други има някаква истина.

Митове и легенди

По темата, която разглеждаме, най-често срещаният мит е, че обърнатите колела ще помогнат да се избегне репатрирането на колата с "паяк", защото механизмът на специалното оборудване може да повдигне нарушителя само когато колелата на на колата са в т.нар. изправено положение.

Трябва да знаете, че "паяците"могат да вдигнат колата във всяко положение на колелата. Между другото, това ясно се вижда на снимката по-долу. Така че завъртането на волана няма смисъл. Ако оставите колата след знак, забраняващ спиране и паркиране, тя ще бъде репатрирана независимо от това дали колелата са прави или завъртени докрай. По-добре е да се спазват правилата за движение.

Митове, легенди и истини за завъртането на волана докрай

Вредно ли е за сервото?

Друга, често разказвана история е, че на автомобил с усилител на волана (серво) не трябва да завъртате волана до крайно положение при маневриране. В това твърдение има частица истина. Факт е, че при дизайна на сервото на волана, маслените тръби се считат за най-слабата точка. Навит максимално волан, води до факта, че налягането на маслото в системата се увеличава. И ако тръбите са стари, те могат да се спукат или течността да избие през някое уплътнение. С електро усилител на волана обаче (EUR) това не може да се случи, но и тук трябва да сте нащрек.

Много производители посочват, че автомобилът е оборудван със серво, но всъщност има електро-хидроуправляващ механизъм. Разликата между усилителя на волана и електро-хидро усилителя е само, че вместо механична помпа има електрическа. В останалата част това е същата хидравлична система. Така че проблемите ще бъдат същите - износените маркучи могат да се спукат. Ето защо, ако имате стара кола, трябва да избягвате резки движения на волана, както и завъртането му до крайно положение.

Кога е наложително?

Ако обаче паркирате колата си на стръмен склон, при това положение е по-добре да го играете безопасно и независимо дали колата е стара или нова, да завъртите колелата в посока към бордюра. Освен това при изключен двигател помпата на кормилното управление не работи. Така че можете спокойно да оставите колата на паркинга с навит докрай волан.


Поставете оценка:
Оценка 3.5 от 47 гласа.



Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Рейс

    32 11 Отговор
    Я ше си свия една цигарка и че си карам рейса
  • 2 Марио

    19 17 Отговор
    готино четиво, браво

    Коментиран от #6

  • 3 за тъпаците

    45 8 Отговор
    Още по-гадно за сервото е, като се върти на място. А също и за гумите.

    Коментиран от #5

  • 4 qwerty

    22 2 Отговор
    Паяците вдигат май до 3.5тона? Ако напълниш колата си с чували цимент и тя натежи 4 тона немогат я вдигна, но може и да не тръгне :)
    Когато искаш да обезвъздушиш пълен ляв и пълен десен за момент. Старите инструктори винаги ще препоръчат, когато спираш на наклон да "настъпиш" бордюра с гумата, за да не тръгне колата сама.

    Коментиран от #21

  • 5 Голям Слон

    19 5 Отговор

    До коментар #3 от "за тъпаците":

    То това не важи само за воланите с хидравлика, а по принцип :-) За всеки един автомобил е правило, че волан се върти само тогава, когато имам движение на гумите, макар и минимално.
  • 6 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 7 type-R

    15 4 Отговор
    За предпочитане е да се върти 1 1/4 оборот вместо 1 1/2 (което е крайното положение) Разликата в маневреността е минимална, но за сервото е огромна. И освен това най-важното е да не се ДЪРЖИ навит докрай волан а щом стигне края да се пусне и остави леко да се върне. Говоря като патил от "майстори".
  • 8 Генерал Иванушка Водков

    7 6 Отговор
    Що преписвате ръководството за експлоатация на ЗиЛ131?


    Туй натъй онуй наинак че да не става луфта на хидравликата от полвин оборот нанагоре.
  • 9 аха

    12 17 Отговор
    Само Мерцедес може и има право да се паркира така.Много яко стои с тая чупка в гумите.Всички други марки изглеждат глупаво и просто грозно
  • 10 Коко

    15 4 Отговор
    Серво помпата има така наречения разтоварващ клапан когато навиеш волана до края той се включава и хидравличната течност минава през него няма никакво натоварване на тръбопроводите

    Коментиран от #12

  • 11 Митко

    13 1 Отговор
    Мдааа, смешно е когато нещо е писано от незнаещ.
    Все едно аз да напиша статия за влиянието на антибиотиците върху мозъчната кора. Идея си нямам по темата, а и не съм медицинско лице...
  • 12 Митко

    9 3 Отговор

    До коментар #10 от "Коко":

    Да Коко, ама той не го знае и пише глупости. И като навиеш докрай волана се чува силен хидравличен шум. Това е маслото което минава през клапаните, а не товаренето на помпата.
    Ако гумата опре в бордюра и продължиш да "навиваш" тогава също не се товари системата зашото помпата има клапан който не позволява да се създаде по-голямо налягане от нужното.
    При електрическите помпи е същото, но по-прецизно.
    При електроусилвателите на волана пък е още по безмислено да се пишат глупости.
    А в повечето случай гумите остават така, точно защото няма смисъл на място да изправяш волана и да въртиш. После палиш и директно си излизаш от мястото...
    Но да, има един важен фактор: Опит и можене! Като ги нямаш, нямаш нищо!
  • 13 дддд

    8 0 Отговор
    Публикувано във факти.бг: усилител на волана обаче (EUR) - искали сте да преведете электроусилитель руля и сте праснали EUR. Ама сте ми картинки
  • 14 Теро

    7 2 Отговор
    Оставете някой Мерцедес с еърматик с навит волан и като му падне въздуха честити нови предни калници.

    Коментиран от #17

  • 15 PlimP

    1 0 Отговор
    дрън дрън
  • 16 гост

    1 2 Отговор
    Винаги съм мислил,че сервосистемите са свързани с вакуум,а в усилвателите на волана за разлика от спирачките не виждам да има такъв,не съм специалист и ако греша ме поправете.
  • 17 авто

    1 0 Отговор

    До коментар #14 от "Теро":

    Ако е изправен еърматикът ,не би трябвало да се случи това,моята не го е правила,но много се натоварва клапана в рейката при въртене на място.
  • 18 Hellish

    4 0 Отговор
    Навремето карах хидравличен ситроен. Отивах към него когато видях как манците с паяка го огледаха огледаха, той пуснат по корем, гумите в калниците. И вдигнаха съседната кола. Изчаках да се махнат запалих и си тръгнах. Не знам дали наистина не могат да го вдигнат или решиха, че не си струва труда. Чувал съм, че мн плътно до бордюра, пак не могат да те вдигнат. Но не мига да го кажа от липен опит
  • 19 Вас

    2 2 Отговор
    С Ладата нямам такива проблеми. Карайте си немските трошляци дрисли мръсни.
  • 20 Toko

    5 1 Отговор
    Митове и легенди ...... Глупостите на неграмотни момчета и момичета станали журналисти и започнали да разбират от автомобилна техника и т.н. Сервото , шарнирите , шенкелите , жълъдите , кестените .... Най добре да не я карате колата и да я държите в гараж !!! Тогава няма да се развали и няма да я вдигне паяка .
  • 21 Този коментар е премахнат от модератор.