Дроселовата клапа е елемент от силовия тракт на автомобила, който има за цел да регулира въздушния поток към всмукателния колектор. Положението ѝ зависи от степента на натискане на педала за газта.
Дроселовите клапи са два вида - механични и електронни. И при двата обаче, от натрупаните в механизма въглеродни отлагания, разходът на гориво се увеличава, мощността на двигателя намалява, а двигателят започва да работи неравномерно на празен ход.
Много шофьори предпочитат да почистват дросела сами, спестявайки пари за обслужване в сервиз. Много често обаче правят грешки, които в последствие им излиза доста по-скъпо Ето и някои от тях:
Почистване дросела повърхностно, без пълно разглобяване. Няма смисъл от такава работа. Въздушните канали и вътрешните стени ще останат запушени.
Използване на абразив вместо парцал. Така е много лесно да се повреди молибденовото покритие (често се бърка с въглеродни отлагания) и устройството ще започне да пропуска излишен въздух в колектора.
В резултат на това плавността на движението на клапата ще бъде нарушена. В резултат разходът на гориво се увеличава, а двигателят се износва по-интензивно.
След почистване на дроселовата клапа не е необходимо да регулирате датчика на празен ход. Резултатът ще е свързан с неравномерна работа на мотора на празен ход.
Ако забелязвате, че автомобилът ви не ускорява добре, двигателя не работи равномерно или ако има спад в икономията на гориво, вероятността да имате проблем с дроселовата клапа е голяма. Ако не сте сигурни в уменията си, то по-добре е да потърсите помощ от професионалист.