Mazda се гордее с много от технологиите си. Вече ви разказвахме подробно за това, че инженерите на компанията разработиха бензинов двигател, при който работната смес се запалва не само от искра, но и от компресия, както при дизеловите двигатели. Този уникален мотор се нарича SkyActiv X. Но това далеч не е първото необичайно нещо, разработено от японския автомобилен производител.
През 90-те години компанията прави уникален конвертируем куфар, който се превръща в триколесен картинг
Този куфар няма име, но беше разработен от седем инженери от отдела за тестове и изследвания на механичната трансмисия на Mazda. Изделието им печели вътрешно състезание и те получават финансиране за създаване на прототипна машина.
Колата в куфара се превръща в сензация през 90-те години на миналия век. Размерите ѝ в сгънато състояние са 57 х 75 см. Отнема само една минута, за да превърнете куфара в превозно средство. Куфарът е оборудван с двутактов бензинов двигател с обем 34 кубически сантиметра с мощност 1.7 конски сили и можеше да ускорява до скорост от 30 километра в час.
Според компанията куфарът е бил истинска Mazda благодарение на ниския си център на тежестта - една от основните характеристики на MX-5 Miata, както и дизайна с три колела, като при Mazda-Go от 1931 г.
За съжаление куфарът остава концепция. Може би поради значителното му тегло - 32 килограма: Кой се нуждае от толкова обемист и масивен багаж, докато пътува. От друга страна куфарът се превърна в отлична реклама за дизайнерското бюро на Mazda, демонстрирайки уменията на японските инженери.
Произведени са общо три такива куфара - две копия са направени за изложби в САЩ и Европа. За първи път, куфарът е представен на Международното автомобилно изложение във Франкфурт през 1991 година.