Ако шофьорът е управлявал автомобила си активно през зимата в подкалниковите арки се натрупва мръсотия, който често е пълна с размразяващи реагенти, които не са благосклонни към метала. Към почистващата процедурата трябва да се подхожда много отговорно. В края на краищата, ако пропуснете няколко автомивки през зимата, тогава със сигурност ще се появи корозия. Ръждата ще нарасне, но водачът ще я види едва когато избие над повърхността на боята.
Споменаваме и една не толкова честа операция, като инсталиране на защита на двигателя, тъй като тя също може да причини сериозна корозия. Ако поставите самоделна защита, тогава обменът на въздух в отделението на двигателя ще бъде нарушен. Мръсотията и реагентите ще се натрупват върху подрамката, причинявайки корозионни процеси. В резултат на това след няколко години в скритите кухини ще се появи сериозна ръжда.
И още едно непрепоръчително действие от страна на водачите. Често след закупуване на нова кола шофьорите залепват винилово фолио върху капака и калниците, което има за цел да предпазва въпросните каросерийни детайли от камъчета и дребни драскотини, а често се използва и за подобряване на визията на автомобила. Много хора обаче забравят, че преди да се залепи фолиото, панелите трябва да са подготвени.
Преди започване на работа колата се измива старателно и по-важното - всички части се обработват със специално съединение. Ако се опитате да спестите пари и да не нанесете въпросната "вакса" тогава процесът на окисляване на метала със сигурност ще премине под фолиото. И тъй като трайността на винила е поне пет години, това е достатъчно време за корозията, която ще нанесе непоправими щети на металните части.