Last news in Fakti

27 Май, 2021 14:25 10 494 4

Какви опасни изненади може да ви поднесе вариаторната трансмисия в летните жеги?

  • скоростна кутия-
  • вариаторна трансмисия-
  • проблеми-
  • прегряване-
  • съвети

Прегряването е основният признак за предстоящи сериозни проблеми със CVT трансмисията

Какви опасни изненади може да ви поднесе вариаторната трансмисия в летните жеги? - 1

CVT трансмисиите се използват от автомобилните производители във все повече модели. А купувачите са щастливи да купуват автомобили с този тип „автоматик“, защото е по-евтин, но много от тях не знаят какво да правят, когато впоследствие се изправят пред специфични проблеми с „вариатора“. Разказваме ви какво може да се случи с вариаторните трансмисии през топлия сезон.

Прегряване

Прегряването е основният признак за предстоящи сериозни проблеми със CVT трансмисията. В повечето случаи собственикът на автомобила научава за това чак когато светне контролната лампа на таблото, но преди това проблемът може да се усети чрез леки "тръпки" и „ритници“, които поразклащат автомобила, особено при ниски обороти на двигателя.

Защо прегряването е опасно?

Нормалната температура на работната течност във вариатора е около 60-70 ° C. При прегряване понякога тя се повишава над 100-120 ° C. В същото време ефективността на смазване на триещите се части на агрегата намалява и тяхното износване се ускорява рязко - включително на конусите и ремъка на вариатора. При температури над 120 ° C тази течност обикновено започва да се полимеризира, напълно разграждайки се ...

По този начин, ако не обърнете внимание на подръпванията/ритниците в трансмисията и не вземете веднага мерки за отстраняване на проблема с прегряването, вариаторната скоростна кутия може да се повреди много бързо.

Какви са възможните причини за прегряване на CVT?

Най-често срещаният проблем е свързан със запушването на радиатора за охлаждане на скоростната кутия. Обикновено той се намира някъде в долната част на отделението на двигателя. Прах, мръсотия, насекоми и други боклуци запушват и мачкат пчелната му пита.

И ако през зимата, спад в ефективността на охлаждане на работната течност на вариатора не се усеща, тогава при 30-градусова жега този факт ще възникне пред собственика на автомобила в пълния си блясък. Решението на този проблем е съвсем просто. Достатъчно е да демонтирате бронята и да измиете CVT радиатора с водоструйка, но не такава с прекалено силно налягане.

Ниво на смазочна течност

Друг проблем е свързан с нивото на смазочната течност в трансмисията. Когато няма достатъчно от нея, агрегата не може да се охлади, а в летните жеги прегряването в този случай е неминуемо. Ако забележите спад в нивото, трябва незабавно да го допълните. Освен това е по-добре дори такава проста операция да се повери на специалист, тъй като спад в нивото на течността не може да се случи сам по себе си. Най-вероятно тя е "избягала" през непредвидена пролука.

Следователно, освен доливане, ще трябва да откриете откъде е теча и да замените износеното уплътнение. Тази операция ще струва повече от измиването на радиатора, но все пак ще много по-евтина от сериозния ремонт на скоростната кутия, който ще се наложи след прегряването ѝ.

Филтърът

Финият филтър на работната течност, запушен с продукти от естественото износване на кутията, също може да причини прегряване на CVT. Намаляването на дебита, причинен от запушването, също намалява ефективността на охлаждане на вариатора. При студено време може да не се усеща, но при жега - това е задължително! Премахването на такъв проблем също трябва да бъде поверено на специалист, защото заедно с подмяната на филтъра, си струва да смените цялата течност в скоростната кутия - за да забравите за подобни проблеми за дълго време.


Поставете оценка:
Оценка 4.3 от 15 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Матей

    28 2 Отговор
    Чудесно материалче, но у нас хората са или лаици и не знаят за тези проблеми, или пък са страшни специалисти и им е под нивото да се вслушат в тях. Резултатът е ясен - скоростната кутия отива директно в моргата и оттам се взима друга, която много бързо стига до нивото на първата. И така докато не сменим колата, а при новата се започва същото.
  • 2 ФЕН

    15 23 Отговор
    пълни боклуци са тези котии.При експлотация на колата над 150К км по-добре е стандартен автоматик с редовно смяна на масло и филтър!Ако карате колата до 70-100к км. и продавате и си купувате нова вие сетая. Но този вариятор е гаден идаже за каране педала на газта е до ламарината и колата си е медна никаква реакция...нежен е опит и смеласт за да изпреварвате екстремно да неговорим чу икономията на гориво е само на хартия !!!Даже роботизираните автоматици са по-добри от тези боклуци!
  • 3 Hellish

    14 1 Отговор
    Най-добрият вариант е класическият автомат с торк конвектор. По възможност на марка със традиции при колите автомат добър пример са Мерцедес или БМВ след 2004-та когато минават на кутии ZF. Не се чупят и дори са се, цялата кутия струва по-малко от един демоферен маховик на кола с ръчна кутия. Сменяш си масълцето на 60-80 хиляди и си свиркаш.
  • 4 Гост

    4 1 Отговор
    Имах един Фиат Панда 91' автомат със cvt кутия на Айзин. Стопи ми нервите.......лагер......паднал щуцер на обливането на веригата, и накрая спря да прехвърля на втори стадий. Мъки бяха само........ Но когато работеше си ме кефеше много.