Honda изглежда следва нестандартен път, разработвайки активна аеродинамика за шестото поколение CR-V. В допълнение към подадената по-рано заявка за прибиращи се аеродинамични прагове за серийни автомобили, журналистите от CarBuzz откриха още една в Службата за патенти и търговски марки на САЩ . Тя описва дизайна на новия прибиращ се заден спойлер.
Иновацията е изработена е от лист гъвкав материал и функционира като ролетна щора, която се отваря с помощта на електрически двигатели, когато е необходимо (при високи скорости). И по същия начин, прибирайки се в статичното задно антикрило на петата врата, когато колата се забави и това допълнително „оперение“ вече не е необходимо.
С това решение, с прибиращ се гъвкав спойлер в спойлера, японците постигат няколко неща. Първо, възможността за регулиране на размера на антикрилото в зависимост от скоростта и условията на шофиране. И второ, намаляване на теглото на цялата конструкция. Да, и това няма да влоши гледката, тъй като през повечето време е скрито от любопитни очи.
Общо правило в автомобилната аеродинамика е, че колкото по-дълго е купето на автомобила, толкова по-малко съпротивление има. Следователно хибридните автомобили, проектирани за висока ефективност, често имат удължена форма и умишлено разтегнато междуосие.
Това обаче може да влоши видимостта на водача, маневреността на автомобила и да усложни достъпа до багажното отделение. Следователно оптималното решение за подобряване на аеродинамиката често е в по-големите задни спойлери на покрива или на петата врата.
Благодарение на тях, също така е възможно да се постигне по-малко замърсяване на задното стъкло с прах и мръсотия. А при дъжд то може да получи по-малко вода благодарение на добре обмислената аеродинамика. Ако Honda сметне, че новата разработка е оправдана и достатъчно ефективна, тогава в допълнение към новия кросоувър CR-V, тя може да се появи и на други модели на компанията.