Прототип на Stella Terra измина 1000-километров маршрут през Северна Африка, без да се зарежда, разчитайки единствено на силата на слънцето. Разработен от студенти в Техническия университет в Айндховен, Нидерландия, той демонстрира потенциала на по-малките и по-леки батерии, съчетан със соларна технология, за увеличаване на пробега и възможностите на електрическите превозни средства, дори и в тежки офроуд условия.
Според Вис Бос, ръководител на екипа на Solar Team Eindhoven, технологията, представена в Stella Terra, която съчетава лека конструкция с невероятно ефективни соларни панели, я позиционира с цяло десетилетие напред спрямо всичко, което може да се намери на настоящия пазар.
"Stella Terra трябва да издържи на суровите условия на офроуда, като същевременно остане достатъчно ефективна и лека, за да се захранва от слънцето", казва той пред The Guardian. Ето защо трябваше сами да проектираме почти всичко за Stella Terra - от окачването до инверторите за соларните панели. Ние разширяваме границите на технологиите."
Максималната скорост на модела, който може да се движи по улиците, е 145 км/ч, а благодарение на малката батерия теглото му е само 1200 килограма. По време на пътуването си Stella Terra се оказа и по-ефективен, отколкото разработчиците са предполагали.
Преди тестовото шофиране те са очаквали, че електрическият автомобил ще може да измине само 630 км. В слънчеви дни обаче се оказало, че пробегът му достига до 710 км на пътя и 550 км извън него. В същото време в по-малко слънчеви дни автомобилът е в състояние да измине около 670 км.