Прототип на Stella Terra измина 1000-километров маршрут през Северна Африка, без да се зарежда, разчитайки единствено на силата на слънцето. Разработен от студенти в Техническия университет в Айндховен, Нидерландия, той демонстрира потенциала на по-малките и по-леки батерии, съчетан със соларна технология, за увеличаване на пробега и възможностите на електрическите превозни средства, дори и в тежки офроуд условия.
Според Вис Бос, ръководител на екипа на Solar Team Eindhoven, технологията, представена в Stella Terra, която съчетава лека конструкция с невероятно ефективни соларни панели, я позиционира с цяло десетилетие напред спрямо всичко, което може да се намери на настоящия пазар.
"Stella Terra трябва да издържи на суровите условия на офроуда, като същевременно остане достатъчно ефективна и лека, за да се захранва от слънцето", казва той пред The Guardian. Ето защо трябваше сами да проектираме почти всичко за Stella Terra - от окачването до инверторите за соларните панели. Ние разширяваме границите на технологиите."
Максималната скорост на модела, който може да се движи по улиците, е 145 км/ч, а благодарение на малката батерия теглото му е само 1200 килограма. По време на пътуването си Stella Terra се оказа и по-ефективен, отколкото разработчиците са предполагали.
Преди тестовото шофиране те са очаквали, че електрическият автомобил ще може да измине само 630 км. В слънчеви дни обаче се оказало, че пробегът му достига до 710 км на пътя и 550 км извън него. В същото време в по-малко слънчеви дни автомобилът е в състояние да измине около 670 км.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Мхм
14:20 17.10.2023
2 гост
Коментиран от #11
14:43 17.10.2023
3 !!!?
15:12 17.10.2023
4 Шегобиец
Коментиран от #9
15:27 17.10.2023
5 гост
17:52 17.10.2023
6 Супер ефективен
12:38 18.10.2023
7 да бе
За сравнение стар Опел е 55000 вата. Изобщо статията прелива от истина...
Коментиран от #8
16:43 18.10.2023
8 Неправилно смяташ
До коментар #7 от "да бе":
Площта на автомобила е поне 6 квадрата. Значи могат да се докарат до 1000 вата.Съвсем отделен е въпросът че с хиляда вата този автомобил не може да се движи, но нали затова е батерията.
Пък и какво общо има мощността на опела? Онази Тесла която мина над 1000 км с 98 киловатчаса за 26 часа беше с мощност 550 000 вата, което е 10 пъти повече от опелът, но въпреки това се е движила с 3770 вата мощност, което е 3,7 kW - под 3 коня до колелата от 700 коня под капака.
Коментиран от #10
15:34 19.10.2023
9 Този коментар е премахнат от модератор.
10 Този коментар е премахнат от модератор.
11 Знайко
До коментар #2 от "гост":
Обективно като одина Рожен и ми свърши батерията, едва ли е ефективно да се спусна по инерция до Пловдив, без серво и спирачки, да заредя и да се върна пак с изтощена батерия!Нали?
...или ти ще ми направиш бази с батерии в планината?
Много е добър подхода с намаляване на масата-даже още диета трябва! Леки джанти, леки гуми, леки рамена на окачването, перфорирани носещи греди, леки спирачни дискове, леки гуми леки батерии и още фотоволтаици на всички външни повърхности или поне на капака, тавана и задния капак. А на стъклата-специални фолия с протекция и като се загряват да произвеждат ток или хлад(елемент на Пелтие).
Просто няма кой да предизвиква мозъците да мислят в правилната посока.
Или ако има-няма кой да дава парите, за да се случат нещата.
20:22 21.10.2023