Стартирането на колата в студена сутрин не е лесно за никого: нито за колата, нито за човека. Що се отнася до основния агрегат на колата, то той се влияе от промени в налягането, температурата и влажността. А общото му състояние е от съществено значение. Един от честите симптоми при студен двигател е т.нар. свирене на ремъка. Струва си да започнете лечението му в момента, когато свиренето, което внезапно се появява под капака, не изчезва, когато двигателят се загрее.
Причините за свиренето може да са най-различни. Може да е попаднала мръсотия или влага или самият ремък да се е разтегнал. Ако обаче сърцераздирателните нотки не изчезват бързо, можем да отхвърлим непланираното навлизане на течности и твърди вещества като причина и да я търсим другаде.
Задвижващият ремък има определено напрежение, което се поддържа от различни видове обтегачи. Дори на Москвич например можеше да се натегне ремъка. Но разтягането на съвременните ремъци е нещо различно, така че сега този проблем се оправя само със смяната на консуматива.
Друго нещо е по-лошо: смяната на задвижващия ремък не винаги премахва свистящия шум. Изглежда, че проблемът не може да бъде решен чрез проста подмяна. Освен това, с подмяната на ремъка, неприятният звук може да изчезне, но след няколко седмици да се върне отново! И какво да направите в такава ситуация? Да сменяте задвижващия ремък на всеки две седмици е скъпо!
Разбира се, случва се причината да е дефектна друга част и нейната подмяна ще коригира ситуацията. Но най-вече си струва да погледнете състоянието на основната шайба или наричана още ролка - нейното износване също е възможно и в някои случаи именно тя е причината за този неприятен звук, както всъщност и за края на живота на задвижващия ремък.
Няма нужда да се страхувате от тази операция, въпросната шайба не е най-скъпата част и замяната ѝ не е много трудна. Вземете го и го направете, а ако не искате да си цапате ръцете, оставете го на майсторите. Дори и те няма да вземат много.