1 Декември, 2023 14:54 25 859 25

Защо ремъкът на двигателя "свири"?

  • съвети-
  • ремък-
  • двигател-
  • свирене

Това е един от честите симптоми при студен двигател

Защо ремъкът на двигателя "свири"? - 1

Стартирането на колата в студена сутрин не е лесно за никого: нито за колата, нито за човека. Що се отнася до основния агрегат на колата, то той се влияе от промени в налягането, температурата и влажността. А общото му състояние е от съществено значение. Един от честите симптоми при студен двигател е т.нар. свирене на ремъка. Струва си да започнете лечението му в момента, когато свиренето, което внезапно се появява под капака, не изчезва, когато двигателят се загрее.

Причините за свиренето може да са най-различни. Може да е попаднала мръсотия или влага или самият ремък да се е разтегнал. Ако обаче сърцераздирателните нотки не изчезват бързо, можем да отхвърлим непланираното навлизане на течности и твърди вещества като причина и да я търсим другаде.

Задвижващият ремък има определено напрежение, което се поддържа от различни видове обтегачи. Дори на Москвич например можеше да се натегне ремъка. Но разтягането на съвременните ремъци е нещо различно, така че сега този проблем се оправя само със смяната на консуматива.

Друго нещо е по-лошо: смяната на задвижващия ремък не винаги премахва свистящия шум. Изглежда, че проблемът не може да бъде решен чрез проста подмяна. Освен това, с подмяната на ремъка, неприятният звук може да изчезне, но след няколко седмици да се върне отново! И какво да направите в такава ситуация? Да сменяте задвижващия ремък на всеки две седмици е скъпо!

Разбира се, случва се причината да е дефектна друга част и нейната подмяна ще коригира ситуацията. Но най-вече си струва да погледнете състоянието на основната шайба или наричана още ролка - нейното износване също е възможно и в някои случаи именно тя е причината за този неприятен звук, както всъщност и за края на живота на задвижващия ремък.

Няма нужда да се страхувате от тази операция, въпросната шайба не е най-скъпата част и замяната ѝ не е много трудна. Вземете го и го направете, а ако не искате да си цапате ръцете, оставете го на майсторите. Дори и те няма да вземат много.


Поставете оценка:
Оценка 3.3 от 30 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 2 ПМОНТЙОР С ПАРТИ ГРИЛ В МОНТРЬО🔧

    21 0 Отговор
    ..ЗАВИСИ В КАКВА ТОНАЦИЯ СВИРИ....
    ....КРЕСЧЕНДО ИЛИ ЛА МОНТЙОР...😽
  • 3 Бай Ставри

    21 2 Отговор
    Защото е женски!
  • 4 А на

    15 6 Отговор
    Какво свири ,на цигулка или на тромпет .Много е важно
  • 5 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ

    2 20 Отговор
    Свири защото е презатегнат.
  • 6 мани беги

    12 9 Отговор
    ква шайба ва, ролка се нарича и именно тя тря се смени ... кво често сменяне на ремъка хахахаха като се скъса - скъса ... воланът ще се втвърди яката и до 2-3км няма проблем да се движите ... после към сервиза и сменят ремъка ... тфа е! свиренето е от ролките!
  • 7 мани беги

    5 12 Отговор
    моят 30г. американски спортист си свирука и кво от тфа пф ... смених 2 ремъка, ама за ролки пари не ми се даваха и си свирука при запалване и при промяна на обороти понякога ... голям праз!
  • 8 Кокорчо

    18 4 Отговор
    Кой свири, къде свири?
  • 9 мани беги

    14 3 Отговор
    да не би да имахте предвид ангренажен ремък? там свирене няма :)
    инак все се говори за ролки и ремъци - пистови ... тва такова в единствено число няма :)
    все са ремъчета, то ако моехме да минем само с по аднуо бива ... сменят се ролките и тфа е, ня свирука
  • 10 Механик

    50 3 Отговор
    Пак некакъв опит да се ръсят мозъци по теми, които никак не разбираме.
    Съвременните ремъци почти не се разтягат. Съвремнните автомобили имат автоматични обтяжни ролки. Тези ролки в повечето случаи, противно на мнението на автора, са си доста скъп консуматив. Ремъчните шайби, също не са много евтини. Повечето водещи ремъчни шайби (на коляновия вал) при днешните автомобили са тип "сандвич" и често им казват "демпферни". Тоест са съставени от метал-гума-метал. Когато се разлепят, те също свирят. Шайбата на генератора (най-често от него идва писукането) в повечето случаи представляват "еднопосочен лагер". Смяната му става със специални инструменти, които повечето хора нямат.
    Най-честата причина поради която ви свири ремъка се дължи или на износване каналите на някоя от шайбите, или на износване каналите на ремъка. Когато това се комбинира със "студен старт" на двигателя, се получава познатото пищене. То се дължи не на студа или на това, че двигателя е студен, а на това че при по-дълъг престой, започва саморазреждане на акумулатора. Колкото по-дълъг е престоя, толкова саморазряда е по-дълбок. Когато след такъв престой стратираме двигателя, се получава следното:
    Подгревните свещи (ако е дизлел)черпят много ток при подграяване, после стартера отнема още доста ток и като прибавим към това и саморазряда, се получава, че след като двигателя запали, на генератора му се отваря много яка работа. Той се натоварва много и се налага голямо усилие да бъде въртян. Тъй к

    Коментиран от #11, #12, #15, #17

  • 11 Механик

    39 2 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    ПРОДЪЛЖЕНИЕ:
    Тъй като шайбата на генератора е доста малка (тоест има много малка контактна повърност), там се получава пробоксуване, което и води до свирукането.
    Често може да раберете точно къде свирука, ако полеете с вода внимателно шайбите една по една. Тази която свири ще спре да го прави след поливането. Не оливайте силно, защото ще намокрите ремъка и няма да установите точно къде е проблема. В повечето случаи помга, но не винаги.
    Предупреждение:
    Не поливайте с вода, ако температурите са под 0 градуса. Има опасност вода да проникне при синхорнизиращия (ангренажния) ремък на газоразпредлението! Тази вода ще замръзне и ще срещнете клапаните с буталата. Това ще ви струва доста пари и нерви.
    п.п.
    Успешно и безаварийно шофиране желая на всички!
  • 12 Туй

    4 34 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    В расията ли го научи или гледаш руски клипчета
  • 13 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 14 А при теб

    7 0 Отговор

    До коментар #13 от "Мйастор Коце":

    Родител 2 затова ли свири?
  • 15 мани беги

    5 9 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    е то и когато акумулаторът ми в мазето и зареден, слагам го в колата, паля и свирука :) остай ти тая рабта за акумулатор-алтернатор :) свири си точно от РОЛКИТЕ! свирука и при промяна обороти ... сменят се ролкоте и свирукането приключва! шайби-майби тва е, ролките са, но тъй кат не ни се дават пари за глупости, минаваме само ремъци
  • 16 мани беги

    4 9 Отговор
    минимум едни 50лв. за два ремъка и 30-40лв. труд не ви мърдат ... та ако се разминете с едни 80 кинта, свиркайте си и вие, не само ролките :) ролките, шайби-майби ше траят мно години, а ремъците дори нови, то при стари ролки, се скапват бърже при мно висока скорост! така че карайте бавничко, за да щадите ремъците :) инак пак при мастора, но цената ня да е същата, а вече стотачка и нагоре :)
  • 17 незнайко

    11 1 Отговор

    До коментар #10 от "Механик":

    Поста Ви е много добър . Абзаца за натоварването на генератора е най често срещания проблем, особенно при стари акумулатори !

    Коментиран от #19

  • 18 арлингтън

    0 6 Отговор
    Ремъкът свири,защото е изтъркан и следва да бъде сменен.
  • 19 От личен опит

    1 3 Отговор

    До коментар #17 от "незнайко":

    Подвърждавам точно от това просвирва.решението е изхвърляне оригиналната шаиба на динамото и правене на малко по голяма и спира да свири.

    Коментиран от #20, #24

  • 20 Коментатор

    6 0 Отговор

    До коментар #19 от "От личен опит":

    И с тая малко по-голяма ролка на "динамото", като замериш напрежението при свободни обороти, паднало под 13V?!

    Коментиран от #22

  • 21 Има ремък - свири,

    3 0 Отговор
    няма ремък - не свири!
  • 22 Каквото

    0 0 Отговор

    До коментар #20 от "Коментатор":

    И да доказваш тук капацитетите да по напред с материала от конструкторите на автомобилите.То и затова по нашите пътища се виждат всякакви ганьовски изобретения
  • 23 Механик

    1 0 Отговор
    Обикновено проблемът е в ролката.
    За да си решите проблемът сменяте ролка плюс ремък и получавате безплатно кафе в моя сервиз.
  • 24 Да ти кажа..

    0 0 Отговор

    До коментар #19 от "От личен опит":

    При по-старичките автонобили понякога се разбиват гумените втулки на алтернатора, от което следва несъосие на ремъка с шайбата и следва яко свирене.. сменят се втулките и нещата успиват
  • 25 1111

    0 0 Отговор
    Свири на шофьора на колата да спре и да го опъне...