Стартирането на колата в студена сутрин не е лесно за никого: нито за колата, нито за човека. Що се отнася до основния агрегат на колата, то той се влияе от промени в налягането, температурата и влажността. А общото му състояние е от съществено значение. Един от честите симптоми при студен двигател е т.нар. свирене на ремъка. Струва си да започнете лечението му в момента, когато свиренето, което внезапно се появява под капака, не изчезва, когато двигателят се загрее.
Причините за свиренето може да са най-различни. Може да е попаднала мръсотия или влага или самият ремък да се е разтегнал. Ако обаче сърцераздирателните нотки не изчезват бързо, можем да отхвърлим непланираното навлизане на течности и твърди вещества като причина и да я търсим другаде.
Задвижващият ремък има определено напрежение, което се поддържа от различни видове обтегачи. Дори на Москвич например можеше да се натегне ремъка. Но разтягането на съвременните ремъци е нещо различно, така че сега този проблем се оправя само със смяната на консуматива.
Друго нещо е по-лошо: смяната на задвижващия ремък не винаги премахва свистящия шум. Изглежда, че проблемът не може да бъде решен чрез проста подмяна. Освен това, с подмяната на ремъка, неприятният звук може да изчезне, но след няколко седмици да се върне отново! И какво да направите в такава ситуация? Да сменяте задвижващия ремък на всеки две седмици е скъпо!
Разбира се, случва се причината да е дефектна друга част и нейната подмяна ще коригира ситуацията. Но най-вече си струва да погледнете състоянието на основната шайба или наричана още ролка - нейното износване също е възможно и в някои случаи именно тя е причината за този неприятен звук, както всъщност и за края на живота на задвижващия ремък.
Няма нужда да се страхувате от тази операция, въпросната шайба не е най-скъпата част и замяната ѝ не е много трудна. Вземете го и го направете, а ако не искате да си цапате ръцете, оставете го на майсторите. Дори и те няма да вземат много.
Напиши коментар:
КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА
1 Този коментар е премахнат от модератор.
2 ПМОНТЙОР С ПАРТИ ГРИЛ В МОНТРЬО🔧
....КРЕСЧЕНДО ИЛИ ЛА МОНТЙОР...😽
15:01 01.12.2023
3 Бай Ставри
15:05 01.12.2023
4 А на
15:10 01.12.2023
5 ДЪЛБОКО ВИЖДАЩ
15:35 01.12.2023
6 мани беги
15:43 01.12.2023
7 мани беги
15:47 01.12.2023
8 Кокорчо
15:51 01.12.2023
9 мани беги
инак все се говори за ролки и ремъци - пистови ... тва такова в единствено число няма :)
все са ремъчета, то ако моехме да минем само с по аднуо бива ... сменят се ролките и тфа е, ня свирука
15:52 01.12.2023
10 Механик
Съвременните ремъци почти не се разтягат. Съвремнните автомобили имат автоматични обтяжни ролки. Тези ролки в повечето случаи, противно на мнението на автора, са си доста скъп консуматив. Ремъчните шайби, също не са много евтини. Повечето водещи ремъчни шайби (на коляновия вал) при днешните автомобили са тип "сандвич" и често им казват "демпферни". Тоест са съставени от метал-гума-метал. Когато се разлепят, те също свирят. Шайбата на генератора (най-често от него идва писукането) в повечето случаи представляват "еднопосочен лагер". Смяната му става със специални инструменти, които повечето хора нямат.
Най-честата причина поради която ви свири ремъка се дължи или на износване каналите на някоя от шайбите, или на износване каналите на ремъка. Когато това се комбинира със "студен старт" на двигателя, се получава познатото пищене. То се дължи не на студа или на това, че двигателя е студен, а на това че при по-дълъг престой, започва саморазреждане на акумулатора. Колкото по-дълъг е престоя, толкова саморазряда е по-дълбок. Когато след такъв престой стратираме двигателя, се получава следното:
Подгревните свещи (ако е дизлел)черпят много ток при подграяване, после стартера отнема още доста ток и като прибавим към това и саморазряда, се получава, че след като двигателя запали, на генератора му се отваря много яка работа. Той се натоварва много и се налага голямо усилие да бъде въртян. Тъй к
Коментиран от #11, #12, #15, #17
15:55 01.12.2023
11 Механик
До коментар #10 от "Механик":
ПРОДЪЛЖЕНИЕ:Тъй като шайбата на генератора е доста малка (тоест има много малка контактна повърност), там се получава пробоксуване, което и води до свирукането.
Често може да раберете точно къде свирука, ако полеете с вода внимателно шайбите една по една. Тази която свири ще спре да го прави след поливането. Не оливайте силно, защото ще намокрите ремъка и няма да установите точно къде е проблема. В повечето случаи помга, но не винаги.
Предупреждение:
Не поливайте с вода, ако температурите са под 0 градуса. Има опасност вода да проникне при синхорнизиращия (ангренажния) ремък на газоразпредлението! Тази вода ще замръзне и ще срещнете клапаните с буталата. Това ще ви струва доста пари и нерви.
п.п.
Успешно и безаварийно шофиране желая на всички!
15:57 01.12.2023
12 Туй
До коментар #10 от "Механик":
В расията ли го научи или гледаш руски клипчета16:00 01.12.2023
13 Този коментар е премахнат от модератор.
14 А при теб
До коментар #13 от "Мйастор Коце":
Родител 2 затова ли свири?16:35 01.12.2023
15 мани беги
До коментар #10 от "Механик":
е то и когато акумулаторът ми в мазето и зареден, слагам го в колата, паля и свирука :) остай ти тая рабта за акумулатор-алтернатор :) свири си точно от РОЛКИТЕ! свирука и при промяна обороти ... сменят се ролкоте и свирукането приключва! шайби-майби тва е, ролките са, но тъй кат не ни се дават пари за глупости, минаваме само ремъци16:58 01.12.2023
16 мани беги
17:03 01.12.2023
17 незнайко
До коментар #10 от "Механик":
Поста Ви е много добър . Абзаца за натоварването на генератора е най често срещания проблем, особенно при стари акумулатори !Коментиран от #19
10:24 02.12.2023
18 арлингтън
13:25 02.12.2023
19 От личен опит
До коментар #17 от "незнайко":
Подвърждавам точно от това просвирва.решението е изхвърляне оригиналната шаиба на динамото и правене на малко по голяма и спира да свири.Коментиран от #20, #24
22:50 02.12.2023
20 Коментатор
До коментар #19 от "От личен опит":
И с тая малко по-голяма ролка на "динамото", като замериш напрежението при свободни обороти, паднало под 13V?!Коментиран от #22
20:00 03.12.2023
21 Има ремък - свири,
10:54 04.12.2023
22 Каквото
До коментар #20 от "Коментатор":
И да доказваш тук капацитетите да по напред с материала от конструкторите на автомобилите.То и затова по нашите пътища се виждат всякакви ганьовски изобретения08:32 08.12.2023
23 Механик
За да си решите проблемът сменяте ролка плюс ремък и получавате безплатно кафе в моя сервиз.
09:17 08.12.2023
24 Да ти кажа..
До коментар #19 от "От личен опит":
При по-старичките автонобили понякога се разбиват гумените втулки на алтернатора, от което следва несъосие на ремъка с шайбата и следва яко свирене.. сменят се втулките и нещата успиват14:53 14.12.2023
25 1111
23:23 08.02.2024
26 Шаран БГ
07:47 27.03.2024