Last news in Fakti

21 Февруари, 2024 15:26 17 768 29

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса?

  • съвети-
  • ангренажен ремък-
  • двг

Причини и профилактика

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса? - 1

Като начало си струва да се каже, че има три вида задвижване на газоразпределителния механизъм. Ремък - това е, когато се използва назъбен ремък от специална каучукова смес, верига - когато се използва метална верига и зъбно колело, което контактува с друго такова. Днес ще говорим за ангренажния ремък и ще се докоснем малко и до веригата. Но зъбно колело е съвсем различна история и този тип почти не се използва в популярните леки автомобили.

Малко теория

Ангренажният ремък е необходим предимно за синхронизиране на работата на коляновия и разпределителния вал на автомобила. Често той участва и в задвижването на приспособления, като водна помпа, както и помпа на кормилното управление и компресор на климатик. Естествено, основната задача на ангренажния ремък е да задвижва разпределителния вал, който от своя страна отговаря за работата на клапаните.

Сега си представете какво може да се случи, ако зъбният ремък е слабо опънат и "прескочи" или пък се скъса? Вентилите започват да се отварят на различни интервали и в резултат на това просто се срещат с буталата. Много хора се страхуват от този проблем и с право. Ако ангренажният ремък се скъса, ако имате късмет (за какъв късмет говорим всъщност?), ще трябва да смените само огънатите клапани и повредените бутала.

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса?

Вярно е, че често има случаи, когато е по-евтино просто да закупите друг двигател на старо, отколкото да ремонтирате. Но има двигатели, при които буталата са структурно проектирани с вдлъбнатини, така че ако ремъкът се скъса, да не се случи фатална среща с клапаните. Цената на ремонта също зависи от скоростта, при която е настъпило скъсването. Колкото по-висока е, толкова по-големи са щетите.

Плюсове и минуси на ангренажния ремък

Ангренажният ремък е направен от специални смеси от гума и пластмаса и е по-тих, по-лек и има по-малко триене от верижното задвижване. Всъщност опростяването на дизайна, по-малкото шум и по-компактните размери са в основата на мотивацията на дизайнерите, когато създават задвижването с ремък. На първо място, простотата се крие във факта, че ремъкът не трябва да е в масло, като веригата.

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса?

Но има и недостатъци. По правило експлоатационният живот на ангренажен ремък е строго ограничен до пробег от 60–150 хиляди километра, а на теория веригата се счита за „вечна“ от мнозина. Истината е, че не винаги се получава така. Най-често веригата се разтяга и често се налага да я смените или натегнете още след 50 хиляди км. Но основното предимство на веригата е, че тя се къса много по-рядко, за разлика от ангренажния ремък.

Причини за скъсване на ангренажен ремък

1. Ангренажният ремък е с изтекъл срок на годност. Всичко зависи както от пробега на автомобила, така и от възрастта на резервната част. Ако колата рядко излиза от гаража и след 10-15 години пробегът е 60 хиляди км, тогава „каишката“ определено трябва да бъде заменена.

2. Втората причина за скъсан ангренажен ремък може да бъде неизправност на лагера на приставката, която се задвижва от този ремък. Компресорът на климатика и водната помпа може някой ден да се повредят и да скъсат ремъка.

3. Ангренажният ремък не обича, когато нещо капе върху него. Спирачна течност, масло или антифриз - всичко това ще има лош ефект върху ресурса му. Агресивният химически компонент на течността може да доведе до скъсване на ремъка много бързо.

Защо не всички двигатели са направени с верижно задвижване?

Само преди няколко десетилетия веригата за синхронизация беше норма. Едва в началото на 90-те години световните производители активно започнаха да въвеждат ремък в газоразпределителния механизъм. На първо място, това беше направено с цел намаляване на шума.

Какво се случва, ако ангренажният ремък се скъса?

Помните ли как работеше двигателят на класическа Жигула в сравнение със съвременен четирицилиндров мотор? Също така, използването на ремък направи възможно значително опростяване на дизайна и намаляване на размера на двигателите. В края на краищата един ремък може лесно да задвижва няколко агрегата, което прави двигателя по-компактен и най-важното по-лесен за поддръжка.

Заключение

Когато купувате употребяван автомобил, първото нещо, което правите, е да смените консумативите, което включва ангренажен ремък с ролки - това е важно да запомните. Освен това, за да избегнете скъпи ремонти, спазвайте всички срокове за смяна на комплекта и не забравяйте за правилата за смяна на водната помпа, дори ако тя все още не тече.


Поставете оценка:
Оценка 4.4 от 20 гласа.


Свързани новини


Напиши коментар:

ФAКТИ.БГ нe тoлeрирa oбидни кoмeнтaри и cпaм. Нeкoрeктни кoмeнтaри щe бъдaт изтривaни. Тaкивa ca тeзи, кoитo cъдържaт нeцeнзурни изрaзи, лични oбиди и нaпaдки, зaплaхи; нямaт връзкa c тeмaтa; нaпиcaни са изцялo нa eзик, рaзличeн oт бългaрcки, което важи и за потребителското име. Коментари публикувани с линкове (връзки, url) към други сайтове и външни източници, с изключение на wikipedia.org, mobile.bg, imot.bg, zaplata.bg, auto.bg, bazar.bg ще бъдат премахнати.

КОМЕНТАРИ КЪМ СТАТИЯТА

  • 1 Мешана

    22 1 Отговор
    Скара.
  • 2 Марин

    79 4 Отговор
    Добре е да се пишат такива статии, защото младото поколение не знае как се отваря капака на колата, камо лу какво ще се случи, ако не смени навреме ангренажния ремък. Друг е въпроса дали това младо поколение чете такива образователни статии или е в тик-ток.

    Коментиран от #3

  • 3 МаКаТа

    32 9 Отговор

    До коментар #2 от "Марин":

    Аз съм на 21 години, от три години съм шофьор и редовно чета статиите на Радо, които смятам за полезни. Поне за такива като мен.
  • 4 Е46ца

    32 1 Отговор
    За младото поколение е най-важно да не пият антифриза от казанчето , и че горивото се сипва в резервоара , а не в двигателя.Също така доста опитни шофьори незнаят , че при автомобил с ръчка скоростна кутия , най-левия педал не е спирачката.

    Коментиран от #10

  • 5 Затова.....

    29 16 Отговор
    Си купувам коли с ангренажна верига ,и то производство до 2000г.Вече без проблем си карам кола с верига ,и купих втора също с верига .Пък нека да ми се подиграват ,че това са стари бараки!Купувайте си красивите пластмасови играчки с диодни светлинки ......всеки сам си решава!

    Коментиран от #14

  • 6 .....да допълня

    26 4 Отговор
    ......13години вече карам кола с ангрен.верига без да я сменя ,пали си от раз ,и да се разтегне се появяват симптоми ,доста ,преди да се скъса !

    Коментиран от #11

  • 7 Скръндза

    36 2 Отговор
    Важно е да се отбележи, че при моделите с верига, производителите не я броят тази верига за консуматив, който трябва да се сменя периодично, поради което смяната на веригата често е тегаво и скъпо начинание, защото трябва да се разглобяват много неща, въпреки че самата верига струва примерно 100лв. Христоматичен пример са БМВ-тата с верига откъм купето.

    Аз като типичен скъперник, който си купува коли на абитюрентска възраст предпочитам ремъка, тъй като в общия случай смяната му не е чак такова приключение. Продавачите обичат да казват, "двигателя е с верига, няма нужда да се сменя". Това е напълно вярно, но за първите 50-100-150 хил. км. Бараката като дойде тук при нас вече е на няколко пъти по 150 хил, така че си трябва смяна дори и на верига ако искаш да си спокоен и педантичен. И тогава често се оказва, че за да се смени веригата двигателя трябва да се извади от купето например. Затова и в много от случаите се почва една игра на "Черен Петър" като всеки гледа да прехвърли бараката на следващия, надявайки се, че веригата няма да се скъса докато е при него.
  • 8 ХЕНРИЙ ФОРД😀 И КОЛЕКТИВ...

    11 2 Отговор
    КЪСАНЕ НА „КАИШКАТА ”НА ДВГ....Е
    ЕКВИВАЛЕНТ НА....О.М.И. ..ПРИ ЧОВЕК..☝...
  • 9 Браво

    27 12 Отговор
    Нищо не се случва) аз съм късал 3 пъти 1 път на кадет 1.3 1 път на омега а 2.0 и на Калибра 2.0
    Всичките имаха защита,купуваш ремък за 15-20 лв слагаш за 20 Мин и продължаваш
    Сега на тия модерните коли става салата и космически суми за ремонт

    Коментиран от #18, #22

  • 10 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 11 13-20 години

    8 8 Отговор

    До коментар #6 от ".....да допълня":

    Зависи от километрите, ако си ги навъртял по добре я смени. И какви са тия таралясници по на 25-30 години дето ги караш

    Коментиран от #26

  • 12 Хахаха

    12 7 Отговор
    Нищо не става 2 пъти дъм късал.
    Хонда сивик ег д15б2
    Опел астра 2000г 1.6 моноц 8 клапана
  • 13 Анонимен

    33 4 Отговор
    До сега не знам да има кола на, която ангренажен ремък да задвижва компресор на климатик или пък серво помпа. Те си имат отделен пистов ремък. Водна помпа в някои случаи да, затова при смяна на ангренажен ремък се сменя и тя за спестяване на труд, ако евентуално се прецака.Нито пък скоростта играе роля при късенето на ангренажен ремък, оборотите оказват влияние. Високи обороти, големи щети.
  • 14 Ценител

    9 2 Отговор

    До коментар #5 от "Затова.....":

    Евала , приятел, тука мн те подкрепям. Повече такива като теб да има!
  • 15 Да ама не

    14 2 Отговор
    Веригата също е консуматив и когато тя се скъса мотора със сигурност е тоталка!Това плюс много по-скъпата смяна е голям минус в сравнение с ремъка.
  • 16 мрънкало

    7 1 Отговор
    Браво, добра статия. Само онова с вентилите е ненамясто, ама минава.
  • 17 Боксер мотор ФауВе

    1 1 Отговор
    И Порше
  • 18 Дедо Пене

    5 2 Отговор

    До коментар #9 от "Браво":

    Късал съм на Астра през 1996г. но трябваше да сменя и клапаните, въпреки че е защитена. Изкривяването на стеблата им се хващаше на струг, но взех нови-разходът беше смешен! Купих Опела на 3г и на 121хил.км.и е добре, че се случи в София, а не от Хамбург до София!
  • 19 Хе хе

    11 0 Отговор
    При C16NZ на астрата слагаш нов и продължаваш.

    Коментиран от #20

  • 20 тоз

    2 3 Отговор

    До коментар #19 от "Хе хе":

    А ,ако е блокирала водната помпа ко прайме? VAG имат доста освободени двигатели.

    Коментиран от #25

  • 21 васик атанасова

    6 0 Отговор
    по добре е да не знаеш
  • 22 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 23 Хорхе

    5 0 Отговор
    И време за малко реклама за вносителите на части и автомонтьорите.
  • 24 Гост

    10 1 Отговор
    Нищо не се случва, ако караш стар Опел с бензинов осемклапанов двигател 1,6, 1,8 или 2,0. Тези са с високи клапани и не удрят когато скъсат ремък.
  • 25 Гост

    7 2 Отговор

    До коментар #20 от "тоз":

    При ВАГ, водната помпа е външна и се задвижва от пистовият ремък. Скъсаш ли го него двигателт пак ще работи, но нямаш охлаждане и лесно ще прегрее.
  • 26 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 27 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 28 Този коментар е премахнат от модератор.

  • 29 родна картинка

    4 0 Отговор
    "Когато купувате употребяван автомобил, първото нещо,..." което правите е да смените накладките на спирачките, спирачните дискове, спирачната течност, маслото на двигателя, маслото на скоростната кутия, антифриза и филтрите - въздушен, маслен и за купето, ангренажния ремък с ролката, съединителя, и още много...консумативи, понеже на километража може да показва 130 хил. км, а колата да е изминала 360 000.