Aurora и Continental завършиха разработката на първия в света магистрален камион с четвърто ниво на автономност. Този търговски автомобил с автопилот се планира да влезе в производство през 2027 година и с негова помощ да се промени начина, по който компаниите транспортират стоки.
Системата за автономно шофиране от четвърто ниво е създадена от Continental. Компанията Aurora пък е отговорна за хардуера, като нейната зона на отговорност включва и дизайна и модулната архитектура на новия продукт.
Интересно е, че камионът е оборудван и с резервна система, която е предназначена да позволи на автомобила да работи безопасно без помощта на водача. Както подсказва името, това е „специализиран компютър, който може да поеме контрола, ако основната система се повреди“. Този компонент трябва значително да подобри сигурността.
В допълнение към обявяването на края на фазата на проектиране, Aurora и Continental изложиха своята бъдеща пътна карта. През 2024 и 2025 г. компаниите ще се фокусират върху изграждането и тестването на първоначални версии на хардуера. Като част от тези усилия, "първоначалното безпилотно пускане" на експерименталния камион е планирано за по-късно тази година.
През 2026 и 2027 г. Continental ще "тества бъдещия хардуер и системата за архивиране на данни Aurora Driver." Доставчикът казва, че ще използва специално продуктова линия за автомобили, която включва компютри, сензори, телематични единици и автоматизирани блокове за управление на шофирането.
Когато всичко е готово, „хардуерът и резервната система ще бъдат изпратени до партньорите на Aurora за интегриране в автономни превозни средства“. След това компаниите ще се съсредоточат върху внедряването на технологията в индустриален мащаб, тъй като искат да разполагат с хиляди камиони, готови да транспортират автономно стоки през следващите години.